Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

nie kupisz za 4k chyba tera nic bo dt125 są droższe chyba że bez kwita 😄

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

jak nigdy nic nie miałeś to kup sobie 80 , to ma moc wsk 125 na początek jest czym jeździć a są ogrom tańsze niż 125 bo 80 zarejestrowane jak bozia przykazała to taki ciut przypał -nikt mający A1 czy A nie chce jeździć 80 😄

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

80 ma moc WSK 125? Sam nigdy nie jeździłem wsk'ą, ale jak miałem mtx'a 80 a kolega wskę, to wsk w każdej sytuacji zostawała daleko w tyle za mtx'em. Nie wiem, może ta wsk była już po prostu dojechanym złomem, ale podobnie wyglądała konfrontacja tego mtx'a z jakąś panonią 250.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoria

wsk 125 ma niby 8KM

mtx 80c ( chłodzona powietrzem na 2 bębnach ) ma podobno 8KM

mtx 80R ( 2 bębny chłodzona cieczą ) i mtx80R2( tarcza z przodu chłodzona cieczą )  mają podobno po 12

wsk 175 ma chyba 12 ?

 

pewnie waga sposób wejścia na obroty itp 😄 silnik wsk 125 jest strasznym mułem , słabo się kręci , ciężkie magneto i słabo jest te 8KM odczuwalne

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,
Jestem w trakcie szukania motocykla dla siebie ale cieżko mi znaleźć model w pełni pasujący. Dlatego postanowiłem poprosić was o radę tutaj na forum.

Szukam jakiegoś wariata z mocnym silnikiem do zabawy w lekkim terenie lub dojeżdzania w korkach do pracy. Gabarytowo MZ TS 250 z silnikiem od KTM 690 SM byłaby ideałem 🙂


Wcześniej jeździłem MZ TS 250 potem Honda CB 500 i teraz planuje dwie opcje:
1. CBR600F4 2002 bo jest naprawdę wygodna jak na sporta, niska (820mm)  i ma wystarczająco jak dla mnie mocy do zabawy.

2. Jakieś enduro/turystyk/supermoto. Tutaj mam problem. Mam 168cm wzrostu i potrzebuje motocykla o wysokości siedzenia poniżej 850mm.

Motocykle które już przetestowałem:
1. Transalp 650 2003 rok- wysokość siedzenia 850mm więc ziemi dotykałem raczej palcami. Pełną stope oparłem dopiero po lekkim przechyle. Waga 220kg więc o większych pochyleniach raczej musiałem zapomnieć. Mimo to jak już zjechałem z asfaltu to całkiem fajnie mielił kołem 😄 . Mocy niestety na asfalcie zdecydowanie za mało. Do turystki po autostradach i szutrach bardzo wygodny, ale do wygłupów po piachu troche za ciężki.


Muszę sobie poszukać do testów coś lżejszego, nie wiem jeszcze tylko co, bo lżejsze motocykle mają najczęściej mniejsze silniki więc wtedy na asfalcie to już zabawy nie będzie. 

2. KTM 690 SM. Pierwsze co mogę napisać to DEMON. Silnik tak fajnie gra i tak dobrze się zbiera że nawet na asfalcie sprawia radoche. Mimo małej mocy i jednego cylindra bardzo fajnie przyspiesza, podejrzewam że osiągnięto to krótkimi przełożeniami. Niestety wysokość kanapy to ponad 900mm więc odpada. Nie byłem również przekonany to typowej pozycji dla enduro, czyli siedzenie blisko kierownicy. Przy ostrzejszym hamowaniu stoppie gwarantowane.

3. BMW f650 - niestety miałem mozliwość jazdy tylko po parkingu, silnik zrobił na mnie kiepskie wrażenie, raczej wina zmęczonego egzemplarza, zbyt dużej mocy nie doświadczyłem. 

4. BMW G 650 country 2008 rok - obejrzałem raczej z ciekawości, bo cena wynosiła 14600zł, a tyle nie planowałem wydawać. Pozycja wygodna, zawieszenie wyjatkowo miękkie. Po ulicy niestety nie jeździłem.

5. Aprilia pegaso - 1996 - wysokość kanapy 845mm więc prawie tyle co transalp. Mimo niewielkiej mocy, tylko 50 KM, silnik zaskoczył mnie bardzo pozytywnie, miałem wrażenie że przyspiesza lepiej niż transalp. Pewnie jest to zasługa niskiej masy 175kg.  Mimo że ma tylko jeden cylinder to elastyczność była całkiem niezła i dźwięk silnika fajny. Najlepsza była cena 5000zł. Taki trochę szczur do zatyrania. Spotkałem się opiniami że dużo palą. Możliwe że poszukam egzemplarza w lepszym stanie. Mało ich jest.

6. Co dalej ? XT600, DRZ400 ? Nie testowałem bo doczytałem że są to dosyć wysokie motocykle,  900mm albo lepiej. Ktoś mi powie dlaczego nie produkują już motocykli takich jak MZ TS 250 tylko z mocniejszymi silnikami ??? Moja ma wysokość kanapy 730mm. Gdyby wsadzić tam silnik z KTMa 690 i usztywnić ramę i zawieszenie to byłby dla mnie idealny motocykl. Mały zwarty i odpowiednim momentem obrotowym.

Poradzicie jakiego motocykla powinienem jeszcze poszukać ? Bo wydaje mi się że na rynku takich nie ma 😞 Budżet najlepiej do 10k, chyba że sprzęt będzie naprawdę idealny dla mnie to max 15k. Ogólnie planuje kupić jeszcze CBR600 więc w przypadku enduro wolałbym kupić coś tańszego ale to wszystko zależy co ostatecznie znajdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie jesteś przekonany dla typowej pozycji dla enduro to każde enduro odpada 😄

to po pierwsze

po drugie chciałbym widzieć jak na xt600 przy każdym ostrzejszym hamowaniu robisz stoppie , raczej ci zablokowane koło odjedzie 😄

50KM w enduro w singlu to nie jest niewielka moc a duża moc jak na singla w dualu  mało które ma więcej

xt600 3tb jest bardzo niska ja 176cm siedziałem jak na czoperze , nogi nie tylko cała stopą dotykały ziemi ale kolana ugięte , wysoka jest 2kf czyli prawdziwa xt a wysryw księgowych jest dla każdego

to wszystko co wymieniłeś to kloce do dojazdów do pracy a nie zabawy w lekkim terenie , chyba że lekki teren to przejazd suchą ubitą szlaka to tak 😄

do zabawy w lekkim terenie jest np xr600 ale jest wysoka i będzie płakał że słaba ( 44KM )

wydaje mi się że nie ma moto jakiego szukasz 😄   mz ts 250 była słaba powolna , paliwożerna , miała kiepski zawias i dosyć awaryjna , xt600 to przy niej cud w każdym względzie oprócz kosztów serwisu ( są niskie ale jednak remont jest znacząco droższy )

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdzie dalej niż po szutrówkach nie miałem okazji się zapuszczać więc tak, dla mnie to lekki teren. Wiem, możecie się smiać 🙂.  

xt600 3tb mam w okolicy. Obejrze go sobie:
 https://www.olx.pl/d/oferta/yamaha-xt600-3tb-oryginalny-stan-niski-udokumentowany-przebieg-CID5-IDLIpzG.html?reason=observed_ad&isPreviewActive=0&sliderIndex=0



mam jeszcze xt660r

https://www.olx.pl/d/oferta/yamaha-xt660r-35-kw-CID5-IDLOFW5.html?reason=observed_ad

będzie wyższy czy taki sam ?

"wysryw księgowych jest dla każdego"
co masz na myśli ? 🙂

Edytowane przez pawel250
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, pawel250 napisał:

wysryw księgowych jest dla każdego"
co masz na myśli ? 

xt600 strasznie cofnęła się w rozwoju 😄

z moto które nie było nigdy hardem ale miało ostrzejsze zacięcie zrobiłi nudnego jak flaki niejadącego duala  żeby było taniej produkować i więcej na częściach zarobić 😄

stara xt600 czyli 43nf i 2kf miały filtry powietrza gąbkowe , wielorazowego użytku , prałeś w ludwiku i gorącej wodzie nasączałeś i jazda dalej , lepiej chroniły silnik i służyły latami

3tb ma filtr papierowy który gorzej filtruje i jest jednorazowy

stare xt600 miały elementy nad membramami w gażniku stalowe prawie wiecznie , 3tb ma pękające gumy

2kf miała regulowaną twardość przedniego zawiasu powietrzem , fajnie to działało i coś tam delikatne skoki jak najbardziej .... 3tb nie ma żadnej regulacji i ma dużo gorszy zawias

2kf palona była kopniakiem , była lżejsza o rozrusznik i niewrażliwa na padnięcie aku -3tb ma tylko rozrusznik

3tb jest 1czy 2KM słabsza od 43nF i 2kf i jest to wyczuwalne

w 3tb tylni zacisk jest od dt125 -kpina w ważącym 168 kg na sucho motocyklu ale obniżenie kosztów produkcji

miałem 3tb 2 lata fajne bo pancerne , jeżdzi na najgorszym oleju jaki masz nawet jak go nie wymieniasz , chłodnica nie pęknie i woda nie zamarznie , proste w serwisie i jak na moto tanie 150km/h w 2 osoby się latało ( vmax mojej ) ale pozatym lipa 😄 

w piachu nie idzie ujechać bo potwornie ciężka i nisko środek ciężkości i dziwny rozkład masy jakiś , strasznie przód myszkuje , te 40KM to nie wiem gdzie jest bo jedzie to tragicznie ( mocny dół , ale reakcja na gaz tragiczna i zero góry ) zawias porażka zaraz cieknie , hamulce słabe do masy ,  ogólnie w skali szkolnej oceniam to moto na 3+ /6 fajny sprzęt na lajtową turystyczną jazdę gdzie offroad to twardy szuter albo przejechać przez potok co ma 15 cm głebokości i twarde dno ale nic więcej o lataniu po piaskownicy zapomnij ....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tam, niech sobie kostkę do CBR zaloży... Tom Cruise w Mission Impossible tak jeździł na Speed Tripple 955i. 

No to nie takie głupie, był taki co na R1 całą Afryke zjechał i na kostce wlasnie

 

Poszukaj na youtube

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, KLAUDIUSZ napisał:

Nie tylko pustynia jest w Afryce, gdzies widziałem filmiki i zdjecia ale dawno temu bylo


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

No tak, Klaudi, Sahara to tylko jakiś kawałek afryki. Reszta to pewnie cos w rodzaju polnych dróg, choć asfaltu tam tez troche jest w rozwinietych rejonach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...