Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Jako "nowy" pozdrawiam wszystkich !

Mam swoje lata i dopada mnie chyba "kryzys wieku średniego" bo znów zaczynają pociągać mnie motocykle

Kiedyś ujeżdżałem Hondę MTX80 potem Jawę350 TS , a potem... się ożeniłem.

 

Szukam enduro do spokojnej leśnej jazdy, wypadu na rybki czy po bułki, albo jako kompan dla syna na quadzie.

Czytałem trochę i kosztem niższej mocy ale lepszego brzmienia wybór padł na 125cm 4T i tego nie zmienię.

Mam 170cm , ważę 70kg.

Myślałem nad :

Hondą XR125

Suzuki DR125

Kawasaki KLX125

Gdzieś rozum podpowiada że za chwilę może być "za mało" i nie wykluczam KLX250

Do wydania max. 10kzł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Brałeś pod uwagę Yamaha TTR ? 125ccm lub 250 nie są mega ciężkie,zwrotne niestare i zawieszenie przyjazne.

Jawa mustang x 3 --->Wsk 125-->quad hensim 110 --->

Yamaha RD80 --->Gilera Coguar 125---> Jawa TS 350 ---> Suzuki Bandit 600 N ---> KTM SX 450

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Jako "nowy" pozdrawiam wszystkich !

Mam swoje lata i dopada mnie chyba "kryzys wieku średniego" bo znów zaczynają pociągać mnie motocykle

Kiedyś ujeżdżałem Hondę MTX80 potem Jawę350 TS , a potem... się ożeniłem.

 

Skoro jeździłeś Jawką 350 to zapewne masz prawo jazdy kat. A. Nie baw się w 125tki tylko kup sobie enduro 1 cylindrowe 600 - 650ccm (XT600, DR650, DRZ400, F650, no sporo tego jest) i będziesz zadowolony. Większej pojemności nie będziesz musiał wysoko kręcić, o wiele lepiej będzie szedł od dołu a spalanie podczas jazdy terenowej będzie może z litr większe niż w 125, którą będziesz musiał kręcić na obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam prawko A.

Wszystko co powyżej 250 po prostu mnie przeraża. Boję się żę jazdy po tylu latach będę musiał uczyć się na nowo (czy tego się nie zapomina ;) ?)

Ale zaczynam ewoluować -zerkam na 250.

Pamiętajcie proszę że mi nie chodzi o katowanie motorku w terenie tylko raczej rekreacyjnie leśne ścieżki.

Edytowane przez Cy_gan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie proszę że mi nie chodzi o katowanie motorku w terenie tylko raczej rekreacyjnie leśne ścieżki.

 

No i o tym właśnie piszę - 600ccm w 1 cylindrze jest do ogarnięcia przez każdego, kto kiedykolwiek jeździł motocyklem, tam masz moce rzędu 45 - 50KM. Tu się nie ma czego bać. Jak chcesz jeździć po leśnych ścieżkach bez wjeżdżania w cięższy teren to taki motocykl będzie idealny bo nie będzie potrzeby odwijania manetki na cały zakres tylko będziesz jeździł w środkowym zakresie obrotów i motocyklowi to wystarczy, żeby silnik się nie męczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

o wiele lepiej będzie szedł od dołu a spalanie podczas jazdy terenowej będzie może z litr większe niż w 125, którą będziesz musiał kręcić na obrotac

 

mnie tam xr600 pali mniej od crm 125 :D

 

 

Tu się nie ma czego bać.

 

są 600 i 600 ....

o ile na xt600 czy jakiegoś starego klr z powodzeniem wsadziłbym nawet głuchego i ślepego , tak przy xr600 , lc4 620 czy klx650R już bym dyskutował że każdy to ogarnie :D

 

 

A jak powinno przewozić się motocykle -tylko na stojąco czy dopuszcza się też na leżąco -ale ... ?

 

2T możesz nawet do góry kołami , najwyżej odmą skrzyni ci się poleje olej ale można ją zatkać na czas transportu ........

 

natomiast z 4T jest ten problem że 90% ma wyprowadzoną odmę do filtra powietrza i jak go położysz to może ci zalać olejem silnikowym filtr powietrza , potem będzie problem z odpaleniem i możesz zatrzeć motocykl więc wskazana stojąca pozycja albo lekko na boku , bez leżenia długiego.........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną mimo sugestii odrzucam duże motocykle powyżej 250cm.

Ja wszystko rozumiem, charaktersytyka pracy, moc vs prędkość i obroty ale to duże ciężkie motocykle których (nie ukrywam) po tak długiej przerwie się boję. Kupię 250 , jak będzie ok to pewnie szybciej ją sprzedam niż 125 i wtedy zastanowię się nad czymś większym - o ile faktycznie będę tego potrzebował.

 

Zawężąm :

Jakie opinie nt.

KLX250S ?

WR250R (choć wysokość siedzenia czytam że 930 mm -jak dla mnie dużo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysokością się nie przejmuj, można go z łatwością obniżyć. Poza tym to terenowy motocykl więc jak siądziesz na niego to idzie trochę w dół.

 

Poczytaj sobie, masz opisane dwa modele.

 

WR250R - http://www.scigacz.pl/Yamaha,WR250R,dla,mniej,zdolnych,6840.html

 

KLX250S - http://www.scigacz.pl/Kawasaki,KLX250S,2009,zielony,eksplorator,8839.html

Edytowane przez mort3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc tak, nawrócę do mojego postu wyżej. Ubezpieczenie na mojego kata kosztuje 163 zł/rok motocykl bez homo można ubezpieczyć w PZU bez problemu nawet mają w bazie danych tabele '' motocykle'' ''cross/enduro'' ''niezarejstrowane'' ku mojemu zdziwieniu w bazie maja wszystkie rodzaje enduro i cross włącznie z mocą i rocznikami . Jeżeli więc ktoś ma ochotę ubezpieczyć dirt bike'a PZU nie robi problemu tylko czeka się chyba dobę bo w tego typu ubezpieczeniach musi to klepnąć jakaś mądra głowa z Wa-wy. Nie dowiedziałem się niestety jakie są warunki uznawania i wypłaty roszczeń i szkód , bądź co bądź na Policje i ich 3500zł na dzień dobry działa bezwarunkowo :)

PS: co do bierzącego tematu oddaję swój głos na WR :D

Edytowane przez Brylu 1989

Jawa mustang x 3 --->Wsk 125-->quad hensim 110 --->

Yamaha RD80 --->Gilera Coguar 125---> Jawa TS 350 ---> Suzuki Bandit 600 N ---> KTM SX 450

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...