Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Murdoch - jaki brak szukania? Ja seryjnie nie widziałem, żeby ktoś tu podobne problemy roztrząsał ale jeśli coś przeoczyłem to sorry :icon_razz:

 

...........

Dlatego zdziwiłem się, że nikt o drzetce wcześniej nie wspomniał. Zawsze tyle dobrego slyszalem o dr 350 a o jego następcy cisza ;) ..............

Edit: na stronie scigacz.pl natknąłem się na tekst gościa o niku Jarecki (jesteś na forum??) porównujący dr 350 do exc 400. Ów Jarecki porównuje sprzęty bardzo drobiazgowo, na różnych płaszczyznach użytkowania, a także porównuje je z innymi motocyklami vel WR przytaczając kolejne różnice w użytkowaniu i kosztach utrzymania. Muszę przyznać, że tekst ten wyklarował mi parę rzeczy i chyba będę skłaniał się w stronę suzuki dr (350 bądź jej następców).

 

 

Spoko, mam na myśli tematy kosztów utrzymania, napraw i żywotności wg forumowiczów - było tego już wiele w róznych tematach.

 

Co do DRZ-ty to nie miej urazy ale chyba mało szukałeś bo są oddzielne tematy an forach nie tylko tym obszerne poświęcone tym sprzętom....

Wielu userów te moto chwali i twierdzi, ze wersja E jest niby sporo trwalsza od innych wyczynów..podobno. NIe chę polemizować. Moto jeździ fajnie co miałem przyjemnośc sprawdzić ale takowego nie miałem więc nie dyskutuje

 

Porównywanie Dr350 do EXC 400 ..... - zapodaj linka z tym porównaniem

 

To są bardzo różne od siebie motocykle. Zarówno w odczuciach z jazdy ( na plus EXC)tzn, poręczność, agresywność, moc, zawias itd jak i kosztach utrzymania ( Dr rozjeżdza pod tym względem EXC). Choć zależy jakie odczucia bierzemy pod uwagę. Komfort jazdy takze na czarnym zdecydowanie na plus, ale odczucie z jazdy zwłaszcza w trudnym Off - DR przegrywa z kretesem. Ja mam takowego Kata, kumpel ma DR-kę w ślicznym stanie, mechanicznie dzwon- SHC w pełnym oryginale. I jakieś tam pojęcie mam.

 

Z tego co piszesz to przy Twoich założeniach - jeśli budżet pozwala kup sobie DRZ w wersji S plus jakieś enduro dobre opony ale nie kostkę i będziesz miał moim zdaniem fajny "złoty środek"- motor który dobzre sprawdzi sie w off-ie i na czarnym, przy tym będzie tani w utrzymaniu i trwały. Zdecydowanie wolałbym to od DR 350.

 

Pozdro

Edytowane przez murdoch2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy xt 350 stało się dla mnie za słabe chce go zmienić na crf 450r i tu pytanie czy nie będzie za mocny po takiej zmianie :biggrin: chętnie kupiłbym crf 250r na pewno mocy by nie brakowało,ale mówi się,że takie silniki są bardziej wyżyłowane czy warto się pchać w taki motocykl?Dodam,że budżet to około 18 000zł.http://allegro.pl/honda-crf-450-09r-i1789124077.html da się jakoś poznać,że to na pewno 2009rok?

Aha nie chodzi mi,że się znudziła na prostych bo tu się znudzi każde moto,ale chodzi o podjazdy i ogólną jazdę w terenie mimo,że zmieniłem przełożenie na wolniejsze :icon_razz:

Pozdrawiam i dzięki

Edytowane przez CormaC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,ok popatrzę za yamahą,ale honda jakoś bardziej mi się podoba i od 2009 ma wtrysk paliwa więc nie jest to już taki dzikus :icon_twisted: Jeszcze na plus dla hondy amortyzator skrętu.A jak z tym odróżnianiem roczników,niby od 2009r inny wydech.Co znaczy napis unicam na pokrywie zaworów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tytanowy układ wydechowy został poprowadzony, tym razem, z lewej strony motocykla i oplata się wokół jego ramy. Rozwiązanie to pozwoliło na przesunięcie tłumika o 150 mm w stronę środka maszyny

 

a co do tego unicam

 

system Unicam – z jednym wałkiem rozrządu dla zaworów ssących i zaworami wydechowymi sterowanymi za pomocą dwuramiennych dźwigienek zaworowych.
Edytowane przez Katsumoto

Mika Ahola

1974 - 2012

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze spójrz na CRF 450 wersja X, czyli lampy i inna charakterystyka silnika niz R, takie enduro z troche rzadszym serwisem, a oświetlenie pewnie przyda się w enduro. Z tym wtryskiem to różnie może być. Gaźniki są może i skomplikowane, ale sprawdzone i bezawaryjne i każdy wie jak to serwisować. Wtrysk choć dużo prostszy jeszcze nie do konca jest sprawdzony, tak mi się wydje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze spójrz na CRF 450 wersja X, czyli lampy i inna charakterystyka silnika niz R, takie enduro z troche rzadszym serwisem, a oświetlenie pewnie przyda się w enduro. Z tym wtryskiem to różnie może być. Gaźniki są może i skomplikowane, ale sprawdzone i bezawaryjne i każdy wie jak to serwisować. Wtrysk choć dużo prostszy jeszcze nie do konca jest sprawdzony, tak mi się wydje.

Właśnie gaźniki trzeba serwisować a wtrysk już nie. Układy wtryskowe w crossówkach sa tak proste że nie ma się tam co zepsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli lepiej jakby był wtrysk?Nie z tym unicam chodziło mi o odróżnianie roczników.Coś enduro za bardzo nie chce nie będę jeździł po drogach ani żadnych dojazdów,więc zbędna waga :icon_razz: Chociaż na pewno serwis jest tańszy,ale to i to drogie w utrzymaniu.

Edytowane przez CormaC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m_fiołek widać że z wtryskiem nie miałeś za wiele do czynienia. układ wtryskowy jest praktycznie bez obsługowy, nie zmieniasz ustawień jak w gaźniku względem pory roku, nie bawisz w żadne rozkręcanie i czyszczenie dysz itp. Wtrysk jest bardziej wraźliwy na gorsze jakościowo paliwo. W ogóle ostatnio coś na siłe próbujesz wcisnąć komuś swoje zdanie

 

Co do rozpozawiania roczników w crf to przypatrz się >> TU << . Ta crf napewno jest z 2009, bo w tym roku wprowadzony taki wyglad plastików i wtrysk

 

Ogólnie tak jak już wspomniano, z takim budżetem masz spore pole manewru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m_fiołek widać że z wtryskiem nie miałeś za wiele do czynienia. układ wtryskowy jest praktycznie bez obsługowy, nie zmieniasz ustawień jak w gaźniku względem pory roku, nie bawisz w żadne rozkręcanie i czyszczenie dysz itp. Wtrysk jest bardziej wraźliwy na gorsze jakościowo paliwo

Racja, nie miałem do czynienia, ale myślę, że warto zwrócić na to uwagę, skoro Honda w rocznikach 2010 i prawdopodobnie 2011 wypuściła modele z wadliwymi wtryskami (crf 450 i 250), w których paliwo mieszało się z olejem i się piec zacierał. Honda wydała oficjalne pismo w tej sprawie a więc raczej nie ma żartów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to mi namieszaliście to jaki rocznik wybrać?

Starsze roczniki problemy z zaworami i kątem główki ramy teraz niby problemy z wtryskiem,przecież nie może być to tak nie udana konstrukcja :icon_razz: według mnie najlepsza crossówka.

Będę patrzył za rocznikami minimum 2009 i niech się dzieje co chce z tym wtryskiem.

Dziękuje ślicznie wszystkim za pomoc :crossy:

Edytowane przez CormaC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy w jakim terenie latasz ale możesz też rozważyć sxc 625 albo xr650r-serwis napewno rzadszy niż crossówki a i mocy nie zabraknie kwestia tylko czy nie będą za ciężkie w preferowane przez ciebie teren no i oba nie nadają sie na tor mx (może innaczej-to jest poprawna politycznie wypowiedź :D )

 

xr650r za 18 koła kupisz z końca produkcji czyli 2007, sxc pewno podobnie

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie duże enduro odpada,crf będzie najlepszym wyborem,utrzymanie na pewno nie będzie tanie najwyżej sprzedam :biggrin: Dużo będę jeździć w ciężkim terenie bagna po wahacz i same piony,gdzie nawet xt 350 wydawało się ciężkie a mówi się,że to lekkie poręczne enduro,które nie ma nawet chłodnicy :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...