Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to morze ja dorzucę swoje 5groszy bo mam porównanie i powiem ci że 125cross daje radę w terenie, tylko zależy w jakim w lekkim i średnim nie ma problemu , kwestia doboru przełożenia ale do przeprawowych wyczynów za cholerę , spalanie jest na zupełnie znośnym poziomie jakieś 7-8L. Jako że to 2takt trzeba uważać na zjazdach ale daję rade. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co zrobili Enduro?? Różnice miedzy crossem a hard enduro, enduro.

 

Cross: Sprawa bardzo prosta. Motocykl crossowy nie ma homologacji i jest przeznaczony z założenia do sportu. Jest on idealnym połączeniem mocy z niską wagą i niesamowitą poręcznością. Coraz częściej fabryczne motocykle zbliżone są do zawodniczego ideału i by efektywnie startować w zawodach, nie trzeba inwestować w dodatkowe części tuningowe. Nie oznacza to jednak, że nasze maszyny mają pozostać w oryginale. Na rynku znajdziemy setki części tuningowych, w zależności od zasobności portfela i wymagań. Rozbieżność klasowa takich sprzętów jest bardzo duża - od malutkich 65ccm do mocarnych pięćsetek, startujących w klasie MX3. Warto także wspomnieć, że dopiero od kilku lat w Motocrossie królują motocykle czterosuwowe, które wyparły przestarzałe dwusuwy. Wbrew pozorom jednak sprzętami z jednostkami dwusuwowymi z powodzeniem można się ścigać, co czynią zresztą niektórzy topowi zawodnicy.

 

Hard Enduro: Motocykl wyczynowy budowany na bazie motocykla crossowego. Przede wszystkim jest on homologowany, ma zmienioną charakterystykę silnika, nastawy zawieszeń i porusza się na innym ogumieniu. Posiada on pełną instalację elektryczną, z oświetleniem włącznie. Rozbieżności nie są takie wielkie, lecz z drugiej strony, to jak porównywanie auta wyścigowego z autem rajdowym. Wielu zawodników nie wyobraża sobie startowania na przerobionej crossówce, inni zaś z powodzeniem na takowych startują. W każdym razie - są to motocykle stricte wyczynowe, przeznaczone do sportu. Można zaobserwować ostatnimi czasy tendencję do tworzenia spokojniejszych „endurek", o mniej wymagającej charakterystyce. Jest to w pełni zrozumiałe, ponieważ im mniej z motocyklem walczymy, tym lepsze rezultaty możemy osiągać. Niestety, coraz rzadziej na Rajdach Enduro będziemy mogli spotkać cieszące się dużą popularnością zarówno w Enduro jak i w Motocrossie dwutakty, które w końcu zostają wycofywane z produkcji, ze względu na rosnące normy dotyczące czystości emitowanych spalin.

 

Enduro: Motocykle te łączą zalety jazdy w terenie i po szosie. Często grupę tę nazywa się enduro, co nie jest wielkim błędem, jednak jako profesjonaliści staramy się stosować poprawne nazewnictwo. Są dużo mniej awaryjne niż motocykle wyczynowe - co jednak łączy się z mniejszą mocą. Cechują się większą wagą, spowodowaną pełnym przystosowaniem do drogowego śmigania, a także dużo bardziej uniwersalnym ogumieniem. Podręcznikowym przykładem jest Yamaha DT, która jest najczęściej spotykanym motocyklem terenowym w naszym kraju. Pojemności takich DualSportów są przeróżne, od 50ccm aż po 600 i więcej. Sprzęty te, tak jak wcześniej zostało to wspomniane, są mniej wysilone, dzięki czemu bardziej wytrwałe. Dodatkowo zawieszenie przystosowane bardziej do jazdy po drogach utwardzonych niż w terenie, na którym raczej większe skoki nie są wskazane ze względna własne dobro i chęć posiadania potomstwa.

 

Pozdrawiam

 

Tekst pochodzi z http://www.scigacz.pl/Cross,,enduro,,super...froad,4854.html

Edytowane przez Mr.Maciek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, ktore z tych moto polecacie pod wzgledem kosztow utrzymania i spalania paliwa?

 

aprilia rx 125,

kawasaki kdx 125,

honda crm 125,

yamaha dt 125,

 

mam zamiar kupic rx 125 bo ponoc jest najlepszy z tych co napisalem ale czy nie jest drogi co ile srednio robi sie remonty np tlok, korba, sprzeglo, itp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde kolejny taki temat.............

 

Zalezy w jakim stanie kupisz... mozesz kupic RX i nic do niego nie dolozysz a mozesz kupic KDX w ktorym jest do wymiany sprzegło,łozyska,tłok i inne duperele.

wiec jak chesz cos konkretnego to podaj linki z allegro to w tedy mozemy ci powiedziec co brac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się przekonałem do tej crossówki :icon_rolleyes: Jak będę miał okazje to się przejade taką furą i to chyba będzie najlepsze wyjście. Dzięki za podpowiedzi.

 

Hehe Tylko bierz taka sztukę która będzie w lepszym stanie. No a wybór masz duży min. Yamaha YZ, Suzuki RM, Honda CR i Kawasaki KX. Pozdrawiam :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M799821 ej który to jest rocznik i co to za model??!! bo mnie to zaintrygowało :banghead:

 

Hehe Tylko bierz taka sztukę która będzie w lepszym stanie. No a wybór masz duży min. Yamaha YZ, Suzuki RM, Honda CR i Kawasaki KX. Pozdrawiam :biggrin:

do tego ktm sx i husqvarna, tm, gas gas, beta, i wiele innych mniej znanych :biggrin: :wink:

 

jaka moc ma ktm lc2?? :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do lc2 wsadzili silnik od dt 125 czyli minarelli , osiaga jakos 20 pare kuni .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema.

Przejrzałem cały temat i skasowałem najbardziej rażące posty. Niektórzy dostali %. Są pewne zasady i reguły oraz REGULAMIN FORUM, do których musicie się stosować albo będą problemy.

 

witam was ponownie ponieważ przez mój błond zamieniony olej zatarłem swoją huske banghead.gif i na nikasil nowy musze czekac ponad miesąc dokładnie 20 następnego odbiore icon_sad.gif poszukuje jakis tani motor który ma mi posłużyc do wypadów po lesie ..itd a potem jako awaryjny do zabawy znalazłem taki w stanie nie za ciekawym może ogladał już go ktoś z was czyjest to w stanie dojeżdzic do końca wakacji z góry dziękuje za odp. bez motocyklu życ nie moge a narazie maszyne do 2,500 na zastępstwo musze znaleść wiecej nie mam remont huski od podstaw a oto ten motorek http://moto.allegro.pl/item405768917_kawasaki_kx_250.html z góry dziękuje za odp/

 

Moim zdaniem nie warto kupować tej maszyny. Stary rocznik, wygląd bardzo kiepski. Masz miesiąc czasu. Kup sobie za tą kase dobry rower. To będzie najlepsze rozwiązanie :icon_question:

 

Pzdr, Maciek

 

P.S.

Jeśli następne twój post będzie wyglądać tak samo(pisanie jednym ciągiem, składnia, interpunkcja, ortografia) to będzie ostrzeżenia. Dotyczy to wszystkich!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Stoje przed dylematem, Ponieważ jak tylko sprzedam DR, chce kupić jakiś motocykl do terenu. Myśle nad Kawasaki KLR 250. Lecz przeraza mnie troche rocznik motocykli, boje sie ze silnik i rama bedzie w mizernym stanie. Lata robią swoje. Czy lepiej kupić DT lub KMX. Kase którą mogł bym wydac na nowy motocykl to koło 3500tys, moze troche wiecej. Co mi polecacie. Dodam ze motocykl ma byc tylko i wyłącznie do terenu. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...