Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na wstępie dodam, iż użyłem szukajki, ale nie znalazłem jasnej odpowiedzi. Na przyszły sezon planuje kupić nowe moto. Będzie to prawdopodobnie hard enduro. Szukałem czegoś o około 45 KM. Narazie w głowie zagościło mi moto: EXC 200 2t. Moto będzie używane w teren i w weekend na tor. Posiadam DT, wcześniej sezon przejeździłem na KMXie kolegi (zawsze to jakieś doświadczenie) i często mam okazje poszaleć na CRMie również kumpla.

 

I właśnie tu jest główne pytanie … Co ile wymiana tłoka (sezon starczy ?). Ogólnie chodzi mi o eksploatacje. Interesuje mnie również spalanie (takie jak w secie ?). Które roczniki najlepsze i jak z awaryjnością tego modelu ? Często się sypie czy może twardo się trzyma ?

 

Najlepszym rozwiązaniem było by kupić crossa sete, ale że chce czasami wyjechać w teren to się do tego nie nadaje.

 

Z góry wielkie dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Na wstępie dodam, iż użyłem szukajki, ale nie znalazłem jasnej odpowiedzi. Na przyszły sezon planuje kupić nowe moto. Będzie to prawdopodobnie hard enduro. Szukałem czegoś o około 45 KM. Narazie w głowie zagościło mi moto: EXC 200 2t. Moto będzie używane w teren i w weekend na tor. Posiadam DT, wcześniej sezon przejeździłem na KMXie kolegi (zawsze to jakieś doświadczenie) i często mam okazje poszaleć na CRMie również kumpla.

 

I właśnie tu jest główne pytanie … Co ile wymiana tłoka (sezon starczy ?). Ogólnie chodzi mi o eksploatacje. Interesuje mnie również spalanie (takie jak w secie ?). Które roczniki najlepsze i jak z awaryjnością tego modelu ? Często się sypie czy może twardo się trzyma ?

 

Najlepszym rozwiązaniem było by kupić crossa sete, ale że chce czasami wyjechać w teren to się do tego nie nadaje.

 

Z góry wielkie dzięki za odpowiedź.

a czemu się seta w teren nie nadaje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czemu się seta w teren nie nadaje ?

 

Ponieważ jest stworzona do toru. Mówię tu oczywiście o full crossie 125 2t. Krótkie biegi, twarde zawieszenie, ogromne spalanie, częste remonty... Może się mylę, ale tak właśnie sądzę. Dlatego się zastanawiam nad hard enduro. Dużo bardziej nadaje się do terenu moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisal sete cross - i pewnie chodziło mu o rejestracje. Myślę że exc200 będzie dobrym wyborem, chociaż według mnie to może wr250F. W teren i na tor będzie. :biggrin:

Pzdr, Maciek

pisze ze twardy zawias itd... tu jest paru kolegów którzy by ci pokazali ze prawdziwa zabawa w terenie zaczyna się na crossowce :bigrazz: mozesz z nią zrobic co tylko chcesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisze ze twardy zawias itd... tu jest paru kolegów którzy by ci pokazali ze prawdziwa zabawa w terenie zaczyna się na crossowce :biggrin: mozesz z nią zrobic co tylko chcesz

 

No cóż ... Nigdy na crossówce nie jeździłem także pisze tylko to co przeczytałem. Wiele osób odradzało mi crossówke w teren ... Wszystko było by piękne i ładne, gdyby nie spalanie. Nie wiem ile dokładnie pali, bo nie miałem, ale ogólnie czytalem, że 7l/h jazdy ... To troche dużo zakładając, że aby przejechać godzine trzeba zapłacić ponad 30 zł + olej. Jak się mylę to mnie poprawcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż ... Nigdy na crossówce nie jeździłem także pisze tylko to co przeczytałem. Wiele osób odradzało mi crossówke w teren ... Wszystko było by piękne i ładne, gdyby nie spalanie. Nie wiem ile dokładnie pali, bo nie miałem, ale ogólnie czytalem, że 7l/h jazdy ... To troche dużo zakładając, że aby przejechać godzine trzeba zapłacić ponad 30 zł + olej. Jak się mylę to mnie poprawcie.

nie przesaszajmy...to caly bak w godzine to wyjezdzisz na torze na full gazie bez przerwy w terenei ci spali 8-9 na 100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem post to dopiero kolega Jacob23 napisał swój :biggrin: a ja myślałem że chodzi o rejestrację. W crossie masz twardy zawias, krótkie przełożenia - to utrudnia trochę jazde w terenie. A poza tym jakbyśmy się wybrali w jakąś dłuższą trasę to byś musiał sie zatrzymywać żeby olej zmienić w skrzyni, częściej tankować itp. Także wiesz ;]. Ja nie miejscu jacoba23 bym myślał o jakimś hardenduro ale w 4T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem post to dopiero kolega Jacob23 napisał swój ;) a ja myślałem że chodzi o rejestrację. W crossie masz twardy zawias, krótkie przełożenia - to utrudnia trochę jazde w terenie. A poza tym jakbyśmy się wybrali w jakąś dłuższą trasę to byś musiał sie zatrzymywać żeby olej zmienić w skrzyni, częściej tankować itp. Także wiesz ;]. Ja nie miejscu jacoba23 bym myślał o jakimś hardenduro ale w 4T.

no i jest jeszcze sprawa w jakim kolega sensie widzi jazde w terenie,ja np zdazają sie trasy 80 km ale tak to podjazdy przeskoki przez błota droge jazda przez konary,zapierdalanie po scieżkach czyli raczej taki hard teren nie zaawansowana turystyka ;) a z tą wymianą oleju to nie przesadzaj :D i jeszcze jest sprawa ze kolega cgce tor na wekkend,a do doskonalenia techniki na torze seta to idealny wybór i zdobedziesz dzięki niej bardzo duze umiejętnosc które się przydadza w niektórych rodzajach terenu

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Jeśli crossówka spali 8-9 litrów na 100 km w terenie to nie tak dużo jak niektórzy pisali, że w godzinę paliwa w baku już nie ma. Ale dochodzi sprawa remontów i ogólnej eksploatacji, a w tym napewno jest droga.

Moto będzie przeznaczone w tygodniu po szkole do terenu (średniego, nie jakiegoś hard), a w weekend na tor. Przeliczając na godziny zegarkowe to jazdy będzie 2 godziny w tygodniu + jakieś 2-3 na torze. Co byście polecali do takiego zestawienia? Na setce się napewno dużo techniki nauczę.

 

Do kupna moto zostało jeszcze dużo czasu, ale mam nadzieje, że w niedługim czasie się nakieruje na nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postawie pytanie jaśniej: Czy cross (Np. Honda CR, Yamaha YZ) 125 2t nadaje się do jazdy terenie. Również ciekawi mnie spalanie właśnie w takich warunkach. Na torze to wiadomo, że trochę spali. Wiem, że jest to uzależnione od różnych warunków, ale mniej więcej. Pytam dlatego, iż wiele osób twierdzi, że cross to tylko na tor. Bo jeżeli będzie pił pare litrów na godzinę to odpada. Mam nadzieje, że mi pomożecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postawie pytanie jaśniej: Czy cross (Np. Honda CR, Yamaha YZ) 125 2t nadaje się do jazdy terenie. Również ciekawi mnie spalanie właśnie w takich warunkach. Na torze to wiadomo, że trochę spali. Wiem, że jest to uzależnione od różnych warunków, ale mniej więcej. Pytam dlatego, iż wiele osób twierdzi, że cross to tylko na tor. Bo jeżeli będzie pił pare litrów na godzinę to odpada. Mam nadzieje, że mi pomożecie.

 

Mówisz ze trochę będziesz latał w terenie jak i na torze... Wiec kup sobie cross Suzuki RM, Yamaha YZ lub Honde CR. Nie wiem czemu każdy mówi ze sie cross nie nadaje na jazdę w teren otóż to nadaje sie cytuje ,,Ponieważ jest stworzona do toru. Mówię tu oczywiście o full crossie 125 2t. Krótkie biegi, twarde zawieszenie, ogromne spalanie, częste remonty... Może się mylę, ale tak właśnie sądzę. Dlatego się zastanawiam nad hard enduro. Dużo bardziej nadaje się do terenu moim zdaniem" W sumie masz trochę racji lecz jak kupisz KTM 200 2T to aż tak nie poszalejesz sobie na torze jak crossowko. Myślisz ze będziesz miał tańsze koszty eksplantacji od cross? Właśnie że nie. Wiadomo ze cross dużo chla wachy zależy jeszcze gdzie bo jeśli chodzi o teren to aż tak dużo nie chla najgorzej na torze wtedy najwięcej spali. Nie wiem dokładnie ile potrafi spalić cross w ternie/na torze wiec niech ktoś mnie poprawi :biggrin: Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz ze trochę będziesz latał w terenie jak i na torze... Wiec kup sobie cross Suzuki RM, Yamaha YZ lub Honde CR. Nie wiem czemu każdy mówi ze sie cross nie nadaje na jazdę w teren otóż to nadaje sie cytuje ,,Ponieważ jest stworzona do toru. Mówię tu oczywiście o full crossie 125 2t. Krótkie biegi, twarde zawieszenie, ogromne spalanie, częste remonty... Może się mylę, ale tak właśnie sądzę. Dlatego się zastanawiam nad hard enduro. Dużo bardziej nadaje się do terenu moim zdaniem" W sumie masz trochę racji lecz jak kupisz KTM 200 2T to aż tak nie poszalejesz sobie na torze jak crossowko. Myślisz ze będziesz miał tańsze koszty eksplantacji od cross? Właśnie że nie. Wiadomo ze cross dużo chla wachy zależy jeszcze gdzie bo jeśli chodzi o teren to aż tak dużo nie chla najgorzej na torze wtedy najwięcej spali. Nie wiem dokładnie ile potrafi spalić cross w ternie/na torze wiec niech ktoś mnie poprawi :biggrin: Pozdrawiam

 

Hmm ... Najlepiej jakby się ktoś wypowiedział, co ma i lata czasami w terenie. Interesuje mnie różnica w kosztach utrzymania takiego hard enduro 2t vs cross 2t. Jeśli było by bardzo podobne to biore crossówke bez dwóch zdań. Jeszcze dopuszczalną alternatywą jest dla mnie hard enduro w 4paku - ale na ten temat później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ... Najlepiej jakby się ktoś wypowiedział, co ma i lata czasami w terenie. Interesuje mnie różnica w kosztach utrzymania takiego hard enduro 2t vs cross 2t. Jeśli było by bardzo podobne to biore crossówke bez dwóch zdań. Jeszcze dopuszczalną alternatywą jest dla mnie hard enduro w 4paku - ale na ten temat później.

 

 

Mnie się seta latało wyśmienicie w terenie po lesie itp. powiem wręcz ze lepiej niż teraz 4t, ale znowuż 4t lepiej mi sie jeździ po torze-kwestia gustu :biggrin:

 

bierz crossówke kupisz taniej, chyba że chcesz być full legal , a nie powiem bo papier często sie przydaje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...