Skocz do zawartości

Problem z rozrusznikiem w Virago 750


dark_rider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W mojej Virago problem odpalania na ciepłym silniku był spowodowany zapiekaniem się mechanizmów w rozruszniku.

Gdy wszystko ostygło rozrusznik działał poprawnie - tak jak u kolegi.

 

Piszecie, że problem z ładowanie ( elektryką - mozliwe) - tylko czemu np. z rana odpala bez problemu?

Akumulator Cudownego uzdrowienia dostaje? jakieś magiczne prady go ładują przez noc?

Nie mogę sobie tego jakoś wyobrazić.

Z rana na zimnym silniku powinno juz całkiem przestac działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat pomiar napięcia ładowania jest dużo prostszy od zabawy z rozrusznikiem:) A jeśli jeszcze okaże sie że ładowanie jest (choćto wątpliwe) to pozostaje zmienić akumulator. ale jeśli mówisz że po dłuższej jeździe masz tylko 11 V to coś jest bardzo nie halo raczej z regulatorem napięcia niż aku czy tym bardziej rozrusznikiem.

 

Może i łatwiejsze, ale w przypadku awarii w większości przypadków nieporównywalnie droższe... Poza tym chyba każdy wie jak jest z elektryką :icon_twisted:

 

 

W mojej Virago problem odpalania na ciepłym silniku był spowodowany zapiekaniem się mechanizmów w rozruszniku.

Gdy wszystko ostygło rozrusznik działał poprawnie - tak jak u kolegi.

 

Piszecie, że problem z ładowanie ( elektryką - mozliwe) - tylko czemu np. z rana odpala bez problemu?

Akumulator Cudownego uzdrowienia dostaje? jakieś magiczne prady go ładują przez noc?

Nie mogę sobie tego jakoś wyobrazić.

Z rana na zimnym silniku powinno juz całkiem przestac działać.

 

Dokładnie tak to wygląda u mnie. Nie muszę nawet czekać do rana. Często jest tak, że po jeździe nie mogę odpalić moto, a już 2 godz później odpala bez żadnych problemów. Aż do następnego postoju...

 

Porobię pomiary i już będę wiedział coś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jeszcze taki manewr z voltomierzem. Podłącz go do akumulatora, sprawdź jakie jest napięcie, włącz stacyjke i rozrusznik ale wtedy jak nie może odpalić czyli na ciepłym silniku. Jeżeli woltomierz pokarze poniżej 11V to coś z ładowaniem lub aku. Jeżeli będzie oscylowało miedzy 11, 12 to znaczy że rozrusznik. Ale mimo wszystko po jeździe 11V to bardzo mało biorąc pod uwage że minimalny prąd ładowania powinien przekraczać 14V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie, że problem z ładowanie ( elektryką - mozliwe) - tylko czemu np. z rana odpala bez problemu?

Akumulator Cudownego uzdrowienia dostaje? jakieś magiczne prady go ładują przez noc?

Nie mogę sobie tego jakoś wyobrazić.

Z rana na zimnym silniku powinno juz całkiem przestac działać.

 

Opory przeplywu pradu wzrastaja na goracym silniku, co skutkuje czesciowym brakiem kontaktu z masa w polaczeniech na mase ramy i silnika. W dodatku nikt tych polaczen rutynowo nie sprawdza, ani nie czysci.

To samo zreszta dotyczy przelacznikow, czy polaczen instalacji. Ciekawym kto z was w ostatnim roku dotykal w ogole instalacji swego moto ???

Typowe jest ze cos sie robi, dopiero wowczas jak zaczna sie klopoty.

W tego typu przypadkach mozliwe jest uszkodzenie, czy nawet zabrudzenie rozrusznika ( bo tego tez nikt nie robi ani nie czysci ), ale jak zalozyciel watku pisze ze po dluzszej jezdzie mial 11V na aku to wybacz - diagnoza jest dosc oczywista.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie, że problem z ładowanie ( elektryką - mozliwe) - tylko czemu np. z rana odpala bez problemu?

Akumulator Cudownego uzdrowienia dostaje? jakieś magiczne prady go ładują przez noc?

Nie mogę sobie tego jakoś wyobrazić.

Z rana na zimnym silniku powinno juz całkiem przestac działać.

Jeśli aku jest dobry, to potrafi się sam zregenerować a 2 to, to co pisze Adam M.

 

Jakieś ładowanie jest, skoro aku nie wyładowuje się do końca, ale jest za małe. Najpierw sprawdź ładowanie na klemach aku po czym przy samym regulatorze napięcia tzn. między czerwonym a czarnym kablem przy regulatorze.

Edytowane przez nabokow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winno być podobne napięcie bez i ze światłami czyt. bez i z obciążeniem. Jeżeli różnice są duże to regulator jest do kitu. Ja robie całkowity przegląd instalacji bo odnawiam swój moto. W wielu miejscach na kostkach były mocno zaśniedziałe przewody nie mówiąc już o urwanych masach czy innych historiach jak poprzecinane kable. Ale moje moto ma już słuszny wiek więc nie dziwne że instalacja jest w takim a nie innym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

hmmm - problem z rozrusznikiem w Virago... - u mnie też występuje tylko - objawia się tym ,że powiedzmy czasem pali 100/100 a czasem po włączeniu startera rozrusznik się kręci ale nie jest zazębiony :eek: Wygląda na to,że zębatki czasem nie chcą się zazębić - tylko DLACZEGO?

Jeśli chodzi o ładowanie to u mnie jest tak: przy 2,5tys obrotów mam 14,5 ale jeśli jest więcej niż 3tys to mam tylko 13,4 13,6V. - czy to jest OK?

Pozdrawiam i czekam na jakieś opinie w tej kwestji

 

:notworthy: :notworthy: :notworthy:

 

Ps. a najciekawsze jest to,że moja Virówka nie chce z regóły odpalic wtedy gdy wokół mnie jest dużo ludzi :banghead: - chyba robi mi na złość :D

Edytowane przez przemek3578
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm - problem z rozrusznikiem w Virago... - u mnie też występuje tylko - objawia się tym ,że powiedzmy czasem pali 100/100 a czasem po włączeniu startera rozrusznik się kręci ale nie jest zazębiony :eek: Wygląda na to,że zębatki czasem nie chcą się zazębić - tylko DLACZEGO?

Jeśli chodzi o ładowanie to u mnie jest tak: przy 2,5tys obrotów mam 14,5 ale jeśli jest więcej niż 3tys to mam tylko 13,4 13,6V. - czy to jest OK?

Pozdrawiam i czekam na jakieś opinie w tej kwestji

 

:buttrock: :clap: :notworthy:

 

Ps. a najciekawsze jest to,że moja Virówka nie chce z regóły odpalic wtedy gdy wokół mnie jest dużo ludzi :banghead: - chyba robi mi na złość :icon_biggrin:

 

To normalne zjawisko z Virago.

Rozrusznik nie napędza koła zamachowego silnika, lub nie do końca zazębia się z kołem zamachowym (mam wtedy piękne grrrrr.... ). Usunąłem ten problem dodając podkładkę zmiejszającą odstęp między mechanizmem rozrusznika a kołem zembatym.

 

Alternator albo regulator.

 

bzdura, bzdura i jeszcze raz bzdura. Problem ma charakter mechaniczny i jest to wada fabryczna. Z elektryką nie ma to nic wspólnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wytłumacz nam to:)

 

 

A może ty na wytłumaczysz jaki związek może mieć regulator, czy alternator z problemem zazębiania kół zębatych ? Elektryka i mechanika. Jaki związek? A może masz swój patent na ten problem?

 

Założę się, że przy drugim naciśnięciu startera moto odpala bez problemu. A wiesz dlaczego jestem w 100% pewien? Bo miałem to samo. I każda starsza Virago to ma. Z resztą napisano już wiele na ten temat. Koła po prostu nie zawsze się ze sobą zazębiają. Często się blokują lub ślizgają po sobie.

 

Tak jak pisałem wcześniej- dobrym sposobem jest podkładka zmniejszająca odstęp między kołem zębatym rozrusznika, a kołem zamachowym. Wtedy rozrusznik ma mniej czasu aby się" rozpędzić " tylko szybciej zazębia koło zamachowe. Ot cała filozofia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...