Skocz do zawartości

co sadzicie o Kawasaki zr7 / zr7s?


Rekomendowane odpowiedzi

Dokladnie `blast from the past`.

Stare serce z nowymi zawieszeniami, kolami i oponami dziala b.dobrze

Dokladnie to samo zrobilem ze swoim GS, tylko wlasnorecznie i tez niezle dziala.

Warto przypomniec ze 750 Suzuki z lat 80 tych miala 84 KM, szkoda ze jej nie reaktywowali.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.ph...7&highlight=zr7

 

kupiłem 2 lata temu z przebiegiem 6 tys. Teraz ma ponad 23 tys. i jak dotąd bez problemów: ostatnio zmieniłem tylko naderwaną linkę sprzęgła, ale po takim czasie zdaje się, że miała prawo klęknąć. Regulacja zaworów niestety dość częsta - zalecana jest co 6 tys. km.

Gra i buczy :P

 

pozdrawiam

endrju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jestem właścicielem ZR-ki , ale dopiero od 2 miesiecy , więc poki co nie wiele mogę powiedzieć. Po 2000 km bez zamian. Motor z 2002 20tys. przebiegu. Służę instrukcja w pdf , niestety w języku niemieckim.

Na formum jest kilku użytkowników ZR-ek, Avalon, chichio moze sie odezwa.

Znalazlem cos takiego

http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.ph...7&highlight=zr7

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Avalon, chichio

 

Kontaktowowałem się z chłopakami, dzięki za pomoc. Tak naprawdę niczego specjalnego się nie dowiedziałem o usterkowości, wyszło to co sam wiem - zaworki dośc często trezba regulować. Tylko w książce z modelu 2003 piszą, by robić to co 12 tys.km, a tytaj wspominacie o 6 - ma ktoś to na "piśmie" :-).

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, mam całego manuala w PDF'ie wraz z pełna rozpiską wszystkich czynności seriwsowych i regulacji.

Moto kupiłem z przebiegiem 9500km (na 100% autentyczny) a zawory robiłem poraz pierwszy przy przebiegu 15 tysięcy.Nie wiem czy wczesniej ktos tam zaglądał ale sądząc po stanie śrub, nakretek, uszczelek raczej nie. Luzy na 7 (spośród 8) zaworów były niepokojąco małe. Na zimno dochodziły do 0,03mm (norma 0,08-0,18) Objawem było szarpanie silnika przy wysokich obrotach. Zauważyłem to poraz pierwszy jak próbowałem ile pójdzie ZR'ka. Przy ok 190 poczułem że coś jest nie tak. Na bank były to luzy zaworowe.Teraz jest ok.Moto bez kłopotu idzie 210 i nie jest to kres mozliwości. Uważam że regulacja co 6 tysięcy jest jak najbardziej uzasadniona. Sporężyny z przodu są troszke za słabe.Nie dobija ale jest miekko a wlanie gęściejszego oleju pomaga w nieznacznym stopniu.Olej w lagach dobierałem metodą prób. Chyba założe małe podkładki pomiedzy korek a spręzynę. Myslę że ok 20mm powinno wystarczyć. Do tyłu nie mam żadych uwag.Spisuje sie bardzo dobrze.Wersja "S" ma bardzo dobry reflektor i naprawde na oświetlenie drogi nie narzekam. Mnoże ktos powie że 76KM z 738cm to mało.Zgoda, ale jak nie jestes mistrzem kierownicy i demonem prędkości to po co więcej? Motocykl ładnie ciągnie "z dołu", jest ekonomiczny, wygodny, dość poreczny, nie ma zbędnych bajerów i całej masy kolorowych lampek....

trzeba czegoś więcej by smiganie sprawiało frajde?

 

Dla mnie nie......

 

[ Dodano: Sobota Czerwiec 18, 2005 8:15 pm ]

Najważniejsze.

Cytuje za instrukcją:

modele USA i Kanada kontrola zaworów

800 ->10000->20000->30000. wynika z tego że zalecaja co 10 tysiecy

 

modele oprócz USA i Kanada:

12000->24000->36000, wynika z tego że kontrola co 12 tysięcy

Maja inne silniki :?: 8) Nie mam pojecia z czego to wynika.Najbardziej dziwi mnie koniecznośc kontroli po 800km !

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Grzesiek - przy nowym moto powinno się sprawdzić luzy po ok. 500 km. Podobnie jak po naprawie głownej - luzy często się likwidują, więc takei sprawdzenie jest wręcz niezbędne!

Ktoś tam dobrze w tej instrukcji pomyślał :P

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

I to jest właśnie dziwne. Są modele Kawasaki, które są niby takie same, ale różnice w okreach między regulacją zaworów wynoszą 50 procent.. Sam wspominałeś o ZR7, ale takich przypadków jest znacznie więcej. I jak tu być mądrym??

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ze w tym modelu 12 tys to maks, robiłem ostatnio dwa takie i w każdym z nich na niektórych zaworach luzy były zmniejszone do około 0,05 mm, czyli już poza normą. Lepiej jest zrobić częśćiej i nie doprowadzić do wypalenia zaworów niż czekac jak się ma wątpliwości.

 

Pozdro, pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja że przebieg 12 tysięcy między regulacjami to lekko za duzo. Dla lepszych osiągów i trwałości polecam kontrole co 6-8 tysięcy.

 

Ja tez drugi sezon ujeżdzam ZR7S głównie na dojazdy do pracy i weekendowe wypady z plecaczkiem. Moim zdaniem motocykl idealnie nadaje sie zarówno na weekendowe wycieczki, jak równiez do jazdy po mieście. Nie bał bym się również wybrać "ZRsiódenką" gdzieś dalej , za granicę ale jednak raczej w pojedynkę

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...