Skocz do zawartości

Jak odkrecic sruby w silniku ktore sa na klej


pikus91
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

co do "pukania" to nie polecam śrubokrętów w rączkami z tworzywa - w pewnym stopniu amortyzują uderzenie

w ogóle nie polecam do tego śrubokrętów ;-) - jak miałem problem z wykręceniem śruby, pukanie młotkiem przez śruborkęt nic nie dawało, dopiero małe metalowe dłutko/przecinak + młotek dało rade (i nie trzeba było mocno walić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jak odkrecic sruby ktore sa wkrecone na klej niebieski, Jeszcze nadodatek sa na krzyzak. Czemu chcem odkrecic poniewaz musze rozpolowic silnik. Myslalem zeby podgrzac ale tam sa simeringi, uszczelki, resztki oleju

 

Po pierwsze nie rób tego wkrętakiem.

Do tego potrzebny jest klucz w kształcie litery T z wymiennymi bitami. Bit musi być utwardzany i odpowiednio dopasowany do wkrętu. Nie moze byc lużny bo objedzie niszcząc łepek a wtedy w ogóle problem.

Klucz nie najtańszy z marketu ale cos konkretnego. Odpowiednio mocny .

Przyciskasz mocno do śruby i z wyczuciem kręcisz.

Ja do takich śrub wykorzystuję przedłużkę do bitów zamocowana w pokrętle do gwintowników i dobry bit. Odkręcam zawsze , nawet takie ktore objechały pod śrubokrętem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na "niebieski klej" to pewnie jest to LOCTITE, o ile pamiętam 280? a jest on zabezpieczeniem,ale do odkręcanie,tak jak przedmówcy,ratuje cię tylko dobry śrubokręt w wymiennymi bitami lub śrubokręt udarowy,na pewno się uda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drugim poscie napisal Ghostrider o wtretaku udarowym, ale jakos nikt nie podjal tematu,

Ten wkretak ma utwardzane, wymienne ostrza, a uderzenie mlotkiem w rekojesc powoduje przekrecenie ostrza ze stosunkowo duzym momentem.

Takim srubokretem w 75r rozebralem kilkanascie Hond skreconych srubami na srubokret krzyzakowy wykonanymi chyba z masla. Dobre uderzenie albo odkrecalo srube albo urywalo leb co pozwalalo zdjac potem dekiel i wykrecic ja klapcazkami.

Sruby tak czy owak byly jednorazowego uzytku.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego typu śruby do dzisiaj są stosowane w chińskich pojazdach wykonane z najgorszego gatunku metalu potocznie zwanego GÓWNOLITEM.

Pomaga stosowanie wkrętaków krzyżakowych odpowiedniego rozmiaru i to takich z górnej półki a nie z Biedronki.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie to głupota jest skręcanie silnika na krzyżak , to moja drobna opinia na ten temat:) ja gdizes czytałem że ten klej o którym mowa przed odkreceniem należy podgrzać do 200C i powinno bez problemu odkręcić sie. apropo tych wykrętaków zdjaą egzamin w 100%?? czy jest jakies ograniczenie siły uderzenia?:) czy można młotkiem 1kg walić?;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lotctite nie trzeba podgrzewac, wystarczy dobrze odkrecic.

jego funkcja jest zabepzieczanie gwintu zeby sie nie zapiekl, przy czym dodatkowo troche skleja. nie klei jednak na amen ;)

(mowie na podstawie doswiadczen z loctite 243)

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...