Skocz do zawartości

Jak odkrecic sruby w silniku ktore sa na klej


pikus91
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

i dupa w walczu byl jeden wkretak udarowy za 70zl bylem w czterech sklepach i tylko w jednym byl. Zamawiam z allegro

taki offtop... na allegro kolega dał linka z wkrętakiem za 54zł plus wysyłka przy przelewie 12zł daje ci to 66zł. Warto dla 4zł tracić czas ? :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w GPZ też miałem podobny problem, nie miałem udarowego a śruby mi były nie potrzebne więc wziąłem na migomat, przyspawałem kawałek śdruby z główką szściokątną i się bez problemu odkręciło....

 

To nie łatwiej było porozwiercać łebki srub??

Edytowane przez michal.051
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie łatwiej było porozwiercać łebki srub??

W przypadku rozwiercania każdą trzeba by było wykręcać kombinerkami, a nie wiadomo jakie dojście będzie do nich po zdjęciu odkręcanego elementu. Jak wnioskuję z postu, śruby po prostu się wykręciły po dospawaniu tego kawałka innej śruby i przy okazji przy spawaniu działa się na nie temperaturą.

Pozdrawiam

Bajko

Edytowane przez Bajo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nie rób tego wkrętakiem.

Do tego potrzebny jest klucz w kształcie litery T z wymiennymi bitami. Bit musi być utwardzany i odpowiednio dopasowany do wkrętu. Nie moze byc lużny bo objedzie niszcząc łepek a wtedy w ogóle problem.

Klucz nie najtańszy z marketu ale cos konkretnego. Odpowiednio mocny .

Przyciskasz mocno do śruby i z wyczuciem kręcisz.

Ja do takich śrub wykorzystuję przedłużkę do bitów zamocowana w pokrętle do gwintowników i dobry bit. Odkręcam zawsze , nawet takie ktore objechały pod śrubokrętem..

 

Święte słowa w zakresie mechaniki podstawowej. Bardzo często uważa się że "krzyżak" to "krzyżak" itp... stąd opinie, że wkręty na "krzyżak" to kicha bo się nie da odkręcić... czy tez dokręcić.... bo się "ukręcają" !!!.

Wystarczy odpowiednio dopasować wkrętak do wkrętu!.... chyba że ma się do czynienia z "gównolitem".... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardziej ogolna dygresja, ale sa 2 rodzaje srub krzyzakowych: ogolnie spotykany "philips" i duzo zadszy "posi drive". Ten ostatni to o wiele szerszy krzyzak w z reguly wiekszych srubach, a jego wewnetrzne nachylenie scianek powoduje latwiejsze odkrecanie i dokrecanie.

W mojej BSA boczne pokrywy skrecone sa wlasnie na te sruby i po 37 latach dalej w wiekszosci dzialaja. Jednak wygladaja na tak "zmeczone" ze tylko z powodu wygladu zamienie je wkrotce na ampulowe.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...