Skocz do zawartości

Podstawy jazdy Enduro


Rekomendowane odpowiedzi

maxis i heidenau te dwie mialem i na dwoch to samo.

Mam 110/100-18

 

 

masz za ciężki motocykl do takiej opony, drzeta mieli na takim kapciu jak głupia a co dopiero ttka

spróbuj z szerokościami 130-140

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz za ciężki motocykl do takiej opony, drzeta mieli na takim kapciu jak głupia a co dopiero ttka

spróbuj z szerokościami 130-140

nie da rady,

Wiem że w oryginale było 130 ale nawet 110 obciera o tłumik, a po drugie poprzedni właściciel włozył 1,85 " felgę na tył :banghead: założyć nawet 110 to jest wyczyn na tą felgę. w poprzedniej TT miałem 140 i czuć było obciążenie silnika tą oponą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na moje coś tutaj nie gra, tzn. nie rozumiem ;/ na jakiej podstawie wybieracie opony? Dlaczego szersza? Przecież węższa jest bardziej agresywna - mocniej wgryza się w ziemię. Na szerokim laciu to po drogach śmigać ;) Wiem to z doświadczenia - w lc4 400 miałem na początku jakąś kostke 140 (bo dostałem nową za darmo) i nie dało się jeździć w terenie ;/

Może ktoś jakoś to jasno wytłumaczyć jak w końcu sprawa z oponami wygląda?

pzdr, Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu jest mowa tylko o lataniu na gumie im szersza tym lepsza przyczepność i łatwiej na koło postawić:cool:

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu jest mowa tylko o lataniu na gumie im szersza tym lepsza przyczepność i łatwiej na koło postawić:cool:

Wiem :) ale czym się różni przyczepność do latania na gumie od zwykłej przyczepności? :icon_mrgreen: Serio, jeśli ktoś może to niech wytłumaczy jak jest z tymi oponami, w sensie jak dobierać rozmiar, jaki jest najlepszy? itd

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa to na takiej samej zasadzie jak np. jazda na snowboardzie po puchu. Jeździ się dobrze i się nie zapadasz. Gdy zejdziesz wpadasz po kolana w śnieg. Dlaczego? Deska większa od stóp to oczywiście większa powierzchnia styku. Ten sam nacisk rozkłada się więc na większą powierzchnię przez co deska się nie zapada.

Tak samo masz z moto. Przejedź się po piaskowni na oponce 100, a później 140. Różnicę zobaczysz na pewno. Zresztą co dobrego jest w tym, że koło się kopie jeśli piach jest w grubej warstwie pod spodem? Dodatkowo na asfalcie węższa opona nie przeniesie całej oddanej mocy na asfalt, więc się zacznie kręcić w miejscu, a nie jechać do przodu...

 

Pozdrawiam.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dlaczego do wyczynów pakują seryjnie opony 100 lub 110 ? tylko do enduro pakują 140.

też myślaem że na węższej będe bardziej zapi..al bo mniejsze opory.

 

pomoze mi jak spuszczę powietrze do np 0,5bara? Mam tylko jeden trzymak nie obróci? teraz latam na 1,2bara

Edytowane przez bully
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna dac 0,5 bara , ale jak jezdzisz po korzeniach lub kamieniach to pogniesz fele , ja stosuje caly czas 1.2 , manual zaleca 1 bar.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem producentem, więc tylko mogę się domyślać dlaczego :)

Może chodzi o to, że takie motocykle są z reguły lżejsze, więc wywierają mniejszy nacisk na ziemię. Może o to, że takie motocykle są przeznaczone głównie do jazdy po torze w jednych, ustalonych warunkach (np. nie po jakichś wielkich i ciągłych błotach i piaskach). Trudno powiedzieć.

Spuszczenie powietrza na pewno trochę pomoże, bo kapeć bardziej 'usiądzie' i nie będzie aż tak mielił :) Ale warto zwrócić uwagę na to co naisał Nitomen.

 

Pozdrawiam.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

crossy są na tory, enduro do wszystkiego , stad różnice w ogumieniu między innymi

 

w terenie nie przekraczaj 1 bara, mnie się dobrze jeździ w granicach 0.8

opona ma procować całą szerokością a nie tylko środkiem bieżnika łapać

1 trzymak wytrzyma, tylko trzeba cholernie mocno go skręcić

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...