młodymz Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Elomusze wymienić łańcuch, zupełnie nie wiem gdzie kupić i jaki>słyszałem że założenie zębatki zdawczej o jeden ząb mniej niż seria porafi odmienic prowadzenie moto, Czy ktos może mi powiedzieć jaki cebra na takiej zębatce osiągnię vmax>kto juz to przerabiał i generlnie zakładac jeden ząb mniej czy nie poprawiać fabrykipozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Ale co chcesz poprawic? Chcesz miec lepsze przyspieszenie, czy wieksza predkosc max? Osobiscie nie poprawialbym fabryki lub zalozyl wieksza zebatke do tylu (dla lepszego stawiania na gume) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
młodymz Opublikowano 9 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 jak chce jeden ząb mniej na zdawczej to chyba chce poprawić moment obrotowy, pytanie tylko o ile% wzrośnie on po tkiej operacji? a moze -2 zęby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Zmiana z przodu spowoduje szybsze zużycie łańcucha.. Lepiej tak jak Michał mówi dać wiekszą na tył.. Poszukaj na forum bo temat był wiele razy wałkowany... Ułożyłem prosty wzór do obliczania zmian prędkości, który juz nie raz pisalem.. Szukaj a znajdziesz.. Jest też specjalny program do takich obliczeń.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
młodymz Opublikowano 9 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 "Zmiana z przodu spowoduje szybsze zużycie łańcucha"możesz to jakoś wyjasnić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 niekorzystny obwis łańcucha;] Wzór jest prosty ;] Moc= Moment* obroty;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 "Zmiana z przodu spowoduje szybsze zużycie łańcucha"możesz to jakoś wyjasnić Nie jestem jeszcze inżynierem ale z tego co wiem to mała powierzchnia styku i kąt powodują że napręzenia rozkładają sie na małym odcinku co go wyciąga szybciej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 "Zmiana z przodu spowoduje szybsze zużycie łańcucha"możesz to jakoś wyjasnić W bardzo dużym uproszczeniu (tak mówi teoria nie sprawdzałem w praktyce ) łańcuch będzie się zachowywał jak by napędzał moto które ma więcej mocy bo wałek zdawczy niby ma oczywiście tą samą moc ale moc przekładana na łańcuch będzie większa (kurcze trochę to zagmatwałem ale myślę że jest to zrozumiałe :icon_eek: ) natomiast to zjawisko nie występuje przy zmianie tyłu bo ta zębatka jest tylko "odbiorcą" siły napędowej . (jeszcze raz powtarzam tylko tłumacze teoretycznie o co chodziło w wyrażeniu ze łańcuch się szybciej/wolniej zużyje nie sprawdzałem w praktyce ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twizzter Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Do obliczania przełożeń, vmax itp. jest program - nazywa się Geardata. Tylko, że jest po niemiecku, co dla mnie na początku stanowiło problem :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Kiler, szczerze mowiac to jakies nie slyszane jeszcze przeze mnie teorie tam wypisujesz :wink: ale prawda jest po prostu taka ze czym mniejsza srednica zebatki zdawczej, tym szybsze zuzycie lancucha.Mam to na codzien widoczne w moich motocyklach, gdzie lancuch w Suzuki z zebatka 15 zebow konczy sie w oczach, a w BSA z zebatka 20 zebow chodzi i chodzi.Roznica w mocy obu silnikow i wadze motocykli tez ma pewien wplyw, ale lancuch BSA tez jest 2 x slabszy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 łańcuch na mniejszej zebatce ma mniejsza przestrzeń, kat, promień(nie pamietam poprawnej nazwy) opasania, pozatym z zebatkami z tyłu tez przesadzać nie mozna bo potem bedzie problem;] np. w krosówkach stosuje sie napinacze i poprawiony zarys(zeby sa nizsze) aby poprawić wyzebienie łańcucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Kiler, szczerze mowiac to jakies nie slyszane jeszcze przeze mnie teorie tam wypisujesz :) ale prawda jest po prostu taka ze czym mniejsza srednica zebatki zdawczej, tym szybsze zuzycie lancucha. Adam M. Dokładnie tak tylko że ja odpowiadałem na pytanie dlaczego tak się dzieje. Niestety nie potrafiłem tego w jasny i prosty sposób opisać dlatego wyszło TROCHĘ zagmatwane :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bread Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 zakładanie mniejszych zębatek zdawczych powoduje szybsze zużywanie ślizgów łańcucha, które sa bardzo drogie, lepiej zatem wstawić większą zębatkę z tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.