Skocz do zawartości

zmiana przełożeń w f2


młodymz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Elo

musze wymienić łańcuch, zupełnie nie wiem gdzie kupić i jaki>

słyszałem że założenie zębatki zdawczej o jeden ząb mniej niż seria porafi odmienic prowadzenie moto, Czy ktos może mi powiedzieć jaki cebra na takiej zębatce osiągnię vmax>

kto juz to przerabiał i generlnie zakładac jeden ząb mniej czy nie poprawiać fabryki

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana z przodu spowoduje szybsze zużycie łańcucha.. Lepiej tak jak Michał mówi dać wiekszą na tył.. Poszukaj na forum bo temat był wiele razy wałkowany... Ułożyłem prosty wzór do obliczania zmian prędkości, który juz nie raz pisalem.. Szukaj a znajdziesz.. Jest też specjalny program do takich obliczeń..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zmiana z przodu spowoduje szybsze zużycie łańcucha"

możesz to jakoś wyjasnić

 

Nie jestem jeszcze inżynierem ale z tego co wiem to mała powierzchnia styku i kąt powodują że napręzenia rozkładają sie na małym odcinku co go wyciąga szybciej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zmiana z przodu spowoduje szybsze zużycie łańcucha"

możesz to jakoś wyjasnić

 

 

W bardzo dużym uproszczeniu (tak mówi teoria nie sprawdzałem w praktyce ) łańcuch będzie się zachowywał jak by napędzał moto które ma więcej mocy bo wałek zdawczy niby ma oczywiście tą samą moc ale moc przekładana na łańcuch będzie większa (kurcze trochę to zagmatwałem ale myślę że jest to zrozumiałe :icon_eek: ) natomiast to zjawisko nie występuje przy zmianie tyłu bo ta zębatka jest tylko "odbiorcą" siły napędowej . (jeszcze raz powtarzam tylko tłumacze teoretycznie o co chodziło w wyrażeniu ze łańcuch się szybciej/wolniej zużyje nie sprawdzałem w praktyce )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiler, szczerze mowiac to jakies nie slyszane jeszcze przeze mnie teorie tam wypisujesz :wink: ale prawda jest po prostu taka ze czym mniejsza srednica zebatki zdawczej, tym szybsze zuzycie lancucha.

Mam to na codzien widoczne w moich motocyklach, gdzie lancuch w Suzuki z zebatka 15 zebow konczy sie w oczach, a w BSA z zebatka 20 zebow chodzi i chodzi.

Roznica w mocy obu silnikow i wadze motocykli tez ma pewien wplyw, ale lancuch BSA tez jest 2 x slabszy.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łańcuch na mniejszej zebatce ma mniejsza przestrzeń, kat, promień(nie pamietam poprawnej nazwy) opasania, pozatym z zebatkami z tyłu tez przesadzać nie mozna bo potem bedzie problem;] np. w krosówkach stosuje sie napinacze i poprawiony zarys(zeby sa nizsze) aby poprawić wyzebienie łańcucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiler, szczerze mowiac to jakies nie slyszane jeszcze przeze mnie teorie tam wypisujesz :) ale prawda jest po prostu taka ze czym mniejsza srednica zebatki zdawczej, tym szybsze zuzycie lancucha.

 

 

Adam M.

 

 

Dokładnie tak tylko że ja odpowiadałem na pytanie dlaczego tak się dzieje. Niestety nie potrafiłem tego w jasny i prosty sposób opisać dlatego wyszło TROCHĘ zagmatwane :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...