hubert_afri Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 (NIE na centralnej, ani tym bardziej bocznej podstawce) A czemu nie na centralnej ?? W Afryce powinno się sprawdzać właśnie na centralnej ... o ile się ją ma :icon_question: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin SF Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 ... no chyba że ktoś nie odstawia moto na zimę :notworthy: to wtedy się nie dolewa (joke of kors :icon_eek:) A czemu nie na centralnej ?? W Afryce powinno się sprawdzać właśnie na centralnej ... o ile się ją ma :icon_question: należy sprawdzić w instrukcji, w Banditach też na centralnej stopce sprawdza się poziom oleju. Ale prawda taka, że silnik trzeba rozgrzać postawić na stopce i odczekać kilka minut, żeby spłynął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tm85 Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 Olej sprawdzaj najlepiej przed każdym wyjazdem. Zdarza się, że oleum niewiadomo dlaczego nagle ubędzie i wtedy panewki pięknie nawijają się na wał. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 Co do sprawdzania oleju :Sprawdza sie tak jak pisze w serwisówce.Czasami na kołach a czasami na centralce.Wazne jest tez po jakim czasie po zgaszeniu silnika można odczytac poziom w okienku. Co do kontrolek. Są od ciśnienia jak i od poziomu oleju (YAMAHA) Co do zostawiania oleju w motocyklu na zime - odradzam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buła Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 taka ze silnik nie stoi całą zime ze szlamem pełnym żrących kwasów i wody tylko ze śweirzutkim olejem, który chorni przed korozja ;]witam,,ok,ale powiedzcie mi jedno,teraz co do zimownia moto sa tez dwie szkoły,jedna mówi zeby moto co jakis czas odpalac i zagrzac do normalnei temperatury a druga mówi zeby wypalic paliwo z gazników i nie ruszac przez zime i jak to jest :biggrin: ,a co do tego zostawiania jakiegos szlamu to narmalne ze w przepracowanym oleju na spodzie osiada sie osad ale co do wody w oleju :icon_razz: ,a teraz podam przykład,moto ma zmienimony olej w trakcie sezonu i od zmiany przejechało połowe swojegu przebiegu który jest podany w serwisuwce miedzy zmianami oleju,i teraz moje pytanie czy ten olej po naprzykład zimie nie bedzie sie nadawał do urzytku.bo jak dla mnie to taki olej tez bedzie chronił przed korozja naprzykład.A te pytanie zadaje bo sam mam dylemat.A co sprawdzania oleju to nalerzy sprawdzac tak jak jest w serwisuwce podane i nie konieczenie na kołach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 Postaram się odpowiedzieć na te kilka pytań.Woda w oleju , za długo byłoby o tym pisać ale jak jesteś dociekliwy to sprawdź co to jest "studnia Akermana".Olej nawet w połowie przebiegu powinno się wymienić na nowy a stary zlać do butelki po Coli i postaw koło motocykla na całą zimę a na wiosnę zobaczysz ile syfu było w tym dobrym rzekomo oleju.Spraw uruchamiania motocykla podczas zimowania to jakaś paranoja.Już wiele lat temu jeden z konstruktorów japońskich powiedział że żywotność silnika spalinowego należy mierzyć nie ilością kilometrów a ilością zimnych startów silnika.Wystarczy spuścić paliwo z gaźników bo po to są na dole komór pływakowych śruby. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 dlatego tez jak moto wcina olej w duzych ilosciach to przynajmniej dolewając co chwile jest pewne ze sie po kilku tyś wymieni go na nowy hehe:) pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buła Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 Postaram się odpowiedzieć na te kilka pytań.Woda w oleju , za długo byłoby o tym pisać ale jak jesteś dociekliwy to sprawdź co to jest "studnia Akermana".Olej nawet w połowie przebiegu powinno się wymienić na nowy a stary zlać do butelki po Coli i postaw koło motocykla na całą zimę a na wiosnę zobaczysz ile syfu było w tym dobrym rzekomo oleju.Spraw uruchamiania motocykla podczas zimowania to jakaś paranoja.Już wiele lat temu jeden z konstruktorów japońskich powiedział że żywotność silnika spalinowego należy mierzyć nie ilością kilometrów a ilością zimnych startów silnika.Wystarczy spuścić paliwo z gaźników bo po to są na dole komór pływakowych śruby.witam,no to to Piotrze wyjasniłes moje watpliwosci na ten temat :clap: ,bo jak napisałem sam sie zastanwaiłem nad zmiana oleju na zime a jako przykład podałem moja VFR.A co do odpalania moto zima to wystarczy przeszukac forum lub poczekac jeszcze troche i napewno pojawi sie temat zimowania motocykla.Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janciownik Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 Piotrze - wydaje mi sie ze tak troche przesadzasz z tym dbaniem o silnik, spuszczaniem paliwa, nie odpalaniem na zime itp....Nawet jesli cos im tam to szkodzi to wydaje mi sie ze sa to promile zywotnosci, a nie procenty - wydaje mi sie ze predzej cos innego sie urwie czy jebnie z powodow calkiem naturalnych niz z powodu "olewki moto na zime" po ostatniej zimie spuscilem olej po jakis 500 km, wylalem go (a zalewam zwyklym mobilem 1) i olej byl po prostu normalny - nie czarny, nie wodnisty tylko troche ciemniejszy niz nowy (ale ciagle przejzysty :bigrazz:..., przebieg mial okolo 8-9 tys, Z jednym masz calkowita racje... jak odpalalem silnik w zime na przejazdzke, a bylo w okolicy 0, to dzwieki jakie wydawal z siebie silnik byly lekko mowiac malo naturalne, nastepnym razem przed przejazdzka potraktowalem silnik po chamsku farelka i bylo sporo ciszej ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nigga Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 Witam, kiedy powinienem dolać oleju do silnika? Na bagnecie już nie ma oleju, ale kontrolka "Oil" jeszcze się nie zapala :D. I nie wiem czy jest sens dolewania, bo niedługo koniec sezonu i na wiosne bym go wyserwisował. No i nie wiem nawet jaki olej tam jest wlany. Pozdrawiam. witam nie ogarniam za bardzo tego tematu ale czy wogule wymieniales olej po kupnie motocyklu skoro nie wiesz jaki jest lany? lepiej nie dolewac tylko wymienic i jak nie wiesz na jaki to lej pół syntetyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Mysle ze zalozyciel tematu wie juz o co chodzi.Zamykam. Adam M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi