Skocz do zawartości

Ranking sportowej turystyki


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka !

 

Motorrad przeprowadzil toptest 4 motocykli z grupy turystyk. ciekawostka sa wyniki hamowan. W koncowym opisie za symbolem " + " podana predkosc z jaka motocykl uderza w przeszkode w przypadku gdy BMW juz stoi po zatrzymaniu.

 

z predkosci 100 km/h

 

1. BMW K 1200 GT 9m7s2 = 41,3 m

 

2. Honda Pan European 9,1 m/s2 = 42,4 m + 16,1 km/h

 

3. Kawasaki 1400 GTR 8,3 m/s2 = 46,3 m + 32,9 km/h

 

4. Yamaha FJR 1300 7,3 m/s2 = 52,7 m + 46,5 km/h

 

Tyle na temat dobrych hamulcow, o umiejetnosci ich uzycia nie wspomne.

 

:icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym jest...

Do tej pory poruszałem się Hondą Deauville i po przesiadce na FJR1300 przez pierwszy okres myślałem, że hamulce w FJR nie działają...

Cały czas mam co najmniej dyskomfort przy hamowaniu :-(

Nie rozumiem, dlaczego Yamaha stworzyła motocykl który tak dobrze przyśpiesza a tak źle hamuje???

Odnoszę wrażenie, że Hondą byłem w stanie zatrzymać się dwa razy szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wszystkie sprzęty bankowo mają ABS i prowadzą je zawodowi kierowcy ... Różnice są ogromne.

Świetne są ich testy złego słowa o nich nie powiem. Nie którzy wszyscy widzą już jakiś układ ... No ale w końcu przykład idzie z góry. A tam syf aż strach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wszystkie sprzęty bankowo mają ABS i prowadzą je zawodowi kierowcy ... Różnice są ogromne.

Świetne są ich testy złego słowa o nich nie powiem. Nie którzy wszyscy widzą już jakiś układ ... No ale w końcu przykład idzie z góry. A tam syf aż strach.

 

HEHEHE

 

właśnie ach ten układ... nawet wśród motocyklistów

 

BTW Dzięki KS-rider za wyniki kolejnego testu

icon3.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka !

 

Motorrad przeprowadzil toptest 4 motocykli z grupy turystyk. ciekawostka sa wyniki hamowan. W koncowym opisie za symbolem " + " podana predkosc z jaka motocykl uderza w przeszkode w przypadku gdy BMW juz stoi po zatrzymaniu.

 

z predkosci 100 km/h

 

1. BMW K 1200 GT 9m7s2 = 41,3 m

 

2. Honda Pan European 9,1 m/s2 = 42,4 m + 16,1 km/h

 

3. Kawasaki 1400 GTR 8,3 m/s2 = 46,3 m + 32,9 km/h

 

4. Yamaha FJR 1300 7,3 m/s2 = 52,7 m + 46,5 km/h

 

Tyle na temat dobrych hamulcow, o umiejetnosci ich uzycia nie wspomne.

 

BMW najlżejsze i ma wspomaganie hamulców. Proste. I dlatego kosztuje 1,5x więcej niż pozostałe z wymienionych. Kwestia opon też stanowi - w Motocyklu nr 6 był test opon sport-turyst. i jego wyniki tez daja do myślenia.

Edytowane przez Hun996
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ma wspomaganie hamulców.

 

W danych technicznych nie znalazlem zadnej adnotacji o servo. W mojej nowej " K " tez juz serva nie ma wiec najprawdopodobniej BMW odeszlo od tego systemu ktory mial swoje " male wady " ( w extremalnych tesrach ktore jednak podczas normalnego uzytkowanie nigdy sie nie zdarzaly .

 

:icon_mrgreen:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZASTANAWIAJĄCE. Dziś nie jeździłem bo lało. Ale wczoraj miałem dość ostre hamowanie przed świtłami. Może nawet bardzo ostre. Nie wywaliłem się, ale co do długości hamowania to nie wiem czy nie było sporo miej niż 50 m. Nie wykluczone że było też więcej niż 100 km/godz. Trochę szczegułów. XJ 600 Div. z jedną tarczą z przodu. tył nacisnąłem na samym końcu, było sucho ale z koleinami. Porównujac do BM-y, gdzie są dwie tarcze i ABS i siła hamowania rozkłada się na przód i tył. Muszę z ciekawości kiedyś sprawdzić. Ale to chyba jakas lipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... tył nacisnąłem na samym końcu..

 

Blad, tyl cisniesz na poczatku mocno, w trakcie przenieszczania sie dynamicznego srodka osi ( ciezkosci ) ( Dynmischeachslastverschiebung ) do przodu i odciazania tylnej opony popuszczasz tylny hamulec.

 

;)

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym cisnął mocno to bym leżał na bank. Robię to z wyczuciem. Nie bez powodu napisałem o koleinach. A jak do tego dojdzie tarka na samym końcu, to lepiej przelecieć skrzyżowaniwe na żółtym. Bo byłby tylko mandat. Zawsze uważałem że z ABS-em każdy głupi da radę. Nie trzeba myśleć. Sprawdzić można się tylko wtedy kiedy wszystko jest przeciwko tobie. Byle jaki aswalt, koleiny, tarki i głupi kierowcy.

 

Oczywiście asfalt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W danych technicznych nie znalazlem zadnej adnotacji o servo. W mojej nowej " K " tez juz serva nie ma

 

Wg Sz.Dziawera jeżdżącego na K1200GT w ŚM nr 10/2006:

"K1200GT wyposażono w półzintegrowany system hamulcowy ze wspomaganiem i ABS...

Wspomaganie może zaskoczyć przy pierwszym kontakcie ...

To tyle co do servo.

 

A odnośnie wersji S i GT to dwa różne motocykle mające wspólna ramę i silnik. I nic więcej.

 

Jeżeli w teście brało odział GTR1400 to nie sądzę żeby Germańcy wystawili K1200GT z 2003. Wtedy Twoje uwagi byłyby słuszne. Ale "stare" GT to jak FJR z dwoma kowadłami zamiast kufrów.

Edytowane przez Hun996
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2007 zmieniło się nieco, ale nie wiem czy akurat z GT usunęli servo, wydaje mi się, że tylko z K-S i K-R. Tak czy inaczej nie ma to znaczenia, a co do różnicy w cenach to FJRa też wcale nie taka tania.

 

Co do porównania z rzeczywistością to jest to wynik testu technicznego, w którym pominięty jest całkowicie czas reakcji kierowcy i w zasadzie pomiar zaczyna się od momentu wciśnięcia klamki. W realu niestety dochodzi jeszcze czas reakcji kierowcy, który jest w tym przypadku niebagatelny, a znacznie wydłuża, więc to że wyszło Ci mniej niż 50 m z ponad 100 km/h, biorąc pod uwagę drogę i czas na decyzję, jest niestety mocno wątpliwe, a nawet praktycznie nierealne.

_______________

Przechowalnia motocykli i skuterów - Warszawa i okolice www.motozima.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...