Skocz do zawartości

Luka

Forumowicze
  • Postów

    210
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Luka

  • Urodziny 11/11/1977

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lubię
    Wszystko ze słowem moto, no może prawie wszystko, poza tym muza, film, książki, sport
  • Skąd
    Warszawa

Osobiste

  • Motocykl
    K12S
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://www.motozima.pl

Osiągnięcia Luka

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów (15/46)

0

Reputacja

  1. Witam! Na tegoroczną zimę otwieramy przechowalnię. Szczegóły na www.motozima.pl Mamy duże pomieszczenia, gdzie możemy przechować motocykle przez zimę w dobrych, ciepłych warunkach. Zapraszamy !!! Pozdro Luka
  2. Witam! Także przeszedłem kurs bezpieczny po zdobyciu pierwszych doświadczeń, miałem nawet jakieś wątpliwości czy warto, ale szybko się rozwiały. Kurs daje dużo, program był bardzo sensowny, a zdobyte doświadczenie pomaga w późniejszym doskonaleniu swoich umiejętności. Polecam, bo warto.
  3. Ja miałem okazję sprawdzić R12S, ale nie jestem fanem bokserów, więc moja opinia może nie wnieść nic ciekawego. Moto fajnie wygląda i nadaje się do latania po mieście, raczej w pojedynkę, bo pozycja plecaka dość wysoko i raczej skromnie wyposażona. Gdyby nie to, że nie pasuje mi ten silnik (mocny dół, nieźle sie wkręca, ale tylko do 6 z hakiem, a ja lubię 4 w rzędzie), to jest konkrenty sprzęt z fajnym zawiasem i heblami, ale mimo wszystko trochę ważący. Po przejechaniu się nim niestety zastanowiło mnie po co robi sie takie motocykle, bo nie ma oszałamiających osiągów, do podróży za bardzo się nie nadaje, taki raczej CafeRacer, bo w dzień ze względu na średni gabaryt łatwiej na czymś lżejszym i węższym. Pisząc, że nie bardzo widzę sens można odnieść i do innych posunięć BMW w sporcie, jak wystawienie R1200S do LeMans, gdzie ciężko go do czegokoliwek porównać i dla mnie taki start, żeby pokazać, że przejechał. No teraz ma się to zmienić i raczej będzie można coś porównać, ale się okaże. Po Sce przejechałem się GS Adventure i powiem, że tu widać sens zastosowania wszystkich elementów, łącznie z silnikiem. Nie udało mi się tylko sprawdzić działania kontroli trakcji, a jestem ciekaw jak to pomaga itp. Na pytanie jak nowa seira K w dłuższej eksploatacji na razie nie mogę odpowiedzieć, bo za mało km zrobiłem, dobijam do 10 kkm, więc to zdecydowanie za mało, ale na forach naświecie można znaleźć trochę opinii, tyle że poza jakimiś dramatycznymi awariami niewiele można znaleźć?!
  4. Jak zamówiłeś pogodę, to może i ja dołączę, bo po ostatniej sobocie, w którą całkiem przemokłem miałem dość!
  5. No autor posta wypowiada się w wielu wątkach, tylko szkoda że się nie zastanowi zanim coś napisze, bo pisze, żeby pisać. A jak akcji nie rozumie, to niech: 1. Zastanowi się nad jej sensem. 2. Jak zrozumie to będzie wiedział co z tym zrobić, a jak nie to wróć pkt. 1. Akcja wartościowa i potrzebna, bo spełnia kilka zadań, jak podnoszenie świadomości uczestników ruchu (która nie jest taka ja na zachodzie), reedukuje przypominając o nawyku obserwacji (i nie oznacza on konieczności machania łbem dookoła, bo można efektrywnie używac lusterek), a także przypomina że jazda na pewniaka może mieć przykre konsekwencje.
  6. Ósemki mozna na parkingu przy torze łyżwiarskim na stegnach, choć są już trochę zmęczone, ale są nieuzywane, a wieczorami nie ma tam samochodów, więc miejscówka jest ok, a i na hamowania itp jest też miejsce.
  7. Luka

    Ustawka na niedzielę

    My też dotarlismy, prawie na sucho by się udało, ale jeszcze do centruma trze było wjechać, więc się to do końca nie udało. Na nastepną ustawkę trzeba jakiś nowy punkt programu dołożyć. Robert, ale nie zaznaczyłeś, że tankowania tylko w dni nieparzyste.
  8. Luka

    Ustawka na niedzielę

    Belgu spoko plan, tylko chyba czasu może braknąć nawet jak nie wszystko będzie otwarte i na Otrębusy tylko 20 min? Nie byłem, ale tam chyba jest coś więcej niż 5 samochodów?! Pogoda nie zachęca, ale może się coś jeszcze jutro zmieni?!
  9. Luka

    Ustawka na niedzielę

    Dzięki za wypad, chętnie się przyłączę w przyszłości, tylko w soboty to raczej będzie ciężko...
  10. Te ćwiczenia wykonuje się jadąc na wprost, jeśli dosiad będzie prawidłowy, to motocykl będzie jechał prosto i jak napisał Coolargol nie ma obawy o highside i lowside. Nawet więcej doprowadzając do poślizgu przedniego lub tylnego koła, jak to zostało opisane wcześniej, trzeba operować hamulcami odpowiednio je odpuszczając, a jechać będziecie cały czas prosto i w pionie, no chyba że poślizg się znacznie przeciągnie, czego skutki zostały już też opisane (spotkanie z glebą).
  11. BT014 są nie lubiane, bo ciężko wyczuć granicę, ale przy w miarę rozsądnej jeździe nie stanowi to za dużego problemu. Nie są najtańsze i nie bardzo można na nich za duży przebieg zrobić (4-6 kkm), więc są po prostu lepsze rozwiązania.
  12. Ja rozumiem nowości, nowe drogi itp. ale w tym pomieszaniu z poplątaniem to niekoniecznie wróżę powodzenie tej koncepcji. Dla maxiskuterowców to raczej nie jest alternatywa, a ogólna koncepcja z tymi podestami to już zakrawa na fanaberię projektanta. Za to cena mnie nawet zaskoczyła, chociaż na tę pojemność to mimo wszystko trochę dużo, ale myślałem, że ten wynalazek może nawet być nieco droższy?! Pożyjemy, zobaczymy, czy się to spotka na drodze!
  13. No fajnie, ale do tego dochodzi jeszcze stopniowe zwiększanie złożeń, bo tak to można przejechać 100 czy 200 km uznać, że już ok i przy pierwszym złozeniu gleba, a potem zdziwienie, że przecież przebieg był!Dlatego droga na skróty może i nie jest głupia, chociaż samo oczyszczenie jazdą też może byc ok.
  14. Motocykle wyrejestrowane też moga posiadać dowód rejestracyjny, tylko że mają wtedy w nim odpowiednia adnotację, co prawdopodobnie umożliwia jego normalną rejestrację. Jako że sytuacja jest obecnie dość stabilna to może małe podsumowanko a propos VATu w Unii. Kupno motocykla nowego czyli takiego, który ma przejechane mniej niż 6 tysięcy km (rocznik nie jest ważny, każdy z przebiegiem poniżej będzie nowy) lub od daty pierwszej rejestracji nie minęło więcej niż 6 m-cy (przebieg nie ma znaczenia, każdy pojazd który był użytkowany krócej niż 6 m-cy jest nowy) od osoby fizycznej, ma ograniczony sens, bo przy rejestracji w Polsce trzeba będzie zapłacić VAT w stawce 22%. Kupując od dealera, czy od firmy powinno się zapłacić cenę netto, aby zapłacić w Polsce VAT. W praktyce nie jest to takie proste, bo nie zawsze dealer może być chętny, ale są odpowiednie przepisy unijne i tak to się powinno odbyć. Nie ma żadnego dopłacania różnic podatku itp. VAT się płaci w jednym z państw i tyle. Przy zakupie nowego sprzęta może być tylko potrzebne oświadczenie lub deklaracja, że się go wywozi do kraju zamieszkania itp. Motocykl, który jest prawnie motocyklem używanym (ma przebieg powyżej 6 tys. lub od daty rejestracji upłynęło wiecej niż 6 m-cy) kupujemy płacąc osobie fizycznej tyle ile chce i przywozimy do kraju. Składamy formularz VAT o niepodleganiu opodatkowaniu i dostajemy VAT 25 na potwierdzenie i z papierami lecimy go zarejestrować. Nie ma tu także różnicy w przypadku kupna od firmy, bo płacimy także pełną cenę brutto i w Polsce mechanizm z VATem jest taki jak w przypadku osoby fizycznej. Na co warto zwrócić uwagę, to kwestia kupna w miarę świeżego sprzęta, czyli takiego który ma przebieg niższy niż 6 tys. km. Nie ma sensu kupno od osoby fizycznej, bo będzie niezły kanał, jak się kupi nawet w dobrej cenie to będzie kosztował znacznie drożej, bo w Polsce trzeba będzie zpałacić VAT (22%) i nikt nikomu nic nie zwróci. W przyadku kupna od firmy, można się jeszcze próbować dogadać, żeby odzyskać niepotrzebnie zapłacony w innym kraju VAT.
  15. Z tego co wymieniłeś i z tego co opisałeś wcześniej, a propos doświadczeń i wcześniej używanych opon, to kup Continentale Road Attack, bo wystarczą Ci na długo, zapewniając niezłe prowadzenie i za przyzwoitą cenę. Myślę, ze przejedziesz wiecej niż wspomniane 9 tys km. Stosowanie tego samego modelu opony na tył i przód ma najwiekszy sens, bo zachowują się w miarę zbliżony sposób i nie narobisz sobie kłopotu, jak w zmiennych warunkach zupełnie inaczej bedzie zachowywał się przód i tył.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...