seniorwrz Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Po przejechaniu od 10 do 50 km Iżem 56, odmawiają posłuszeństwa świece. Świeca Iskry po ostygnięciu i przepaleniu zapalniczką działa dalej ale też na kilka km, ruskie świece miałem 3 ale padły i już nie dają się reanimować, Bosch tak jak Iskra. Najdłużej pracowała świeca Isolator 1/9 i Brisk N14C do 50 km o ciepłocie 100. Może ktoś z Was wie gdzie leży problem. Cewkę też zmieniałem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Witam!!1. Zapraszam na forum bractwa Iż-wegowww.izhmoto.fora.pl2. Załóż świece Briska -czeska firma o oznaczeniu "15YC". Nie ma prawa odmówić, sam się dziwie gdyż to rzadkość w iż-ach. Na forum u nas napewno rozwiążemy problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Ja bym zaproponował świecę Beru. Jeździłem na nich czesto w 2T. Ale to nie jest rozwiazaie sytuacji. Musisz na 100% mieć dobrze zapłon wyregulowany. Przy okazji mieć nowy przewód wysokiego napiecia i faje, grosze kosztują. Chodzi tu o gaźnik, jest źle wyregulowany. Jeśli świeca jest obkopcona - za bogata mieszanka, produkty po spaleniu powodują przebicie jej po izolatorze i zanik iskry pomiedzy elektrodami. Jeśli świeca jest zbyt jasna... wiadomo, tez regulacja sie kłania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 No właśnie, jaki kolor świec? To by coś z grubsza sugerowało... Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seniorwrz Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Ja bym zaproponował świecę Beru. Jeździłem na nich czesto w 2T. Ale to nie jest rozwiazaie sytuacji. Musisz na 100% mieć dobrze zapłon wyregulowany. Przy okazji mieć nowy przewód wysokiego napiecia i faje, grosze kosztują. Chodzi tu o gaźnik, jest źle wyregulowany. Jeśli świeca jest obkopcona - za bogata mieszanka, produkty po spaleniu powodują przebicie jej po izolatorze i zanik iskry pomiedzy elektrodami. Jeśli świeca jest zbyt jasna... wiadomo, tez regulacja sie kłania.Świece są faktycznie zakopcone mocno ale wkręt na gaźniku od mieszanki wkręciłem do oporu.Przewód wys,napiecia mam nowy a faję starą,ruską, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 jak wkreciłes do oporu to własnie źle;] odkreć o 2obroty;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Za bogata mieszanka, wyreguluj gaznik... :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borsuk1 Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Witam,sprawdz jaki masz pozom paliwa w komorze pływaka, po objawach mozna przypuszczać ze za wysoki ( moze zaworek nie trzyma) i dziwna sprawa za motor pali bez problemów przy wkręconej do oporu srubie regulacyjnej ( wykręć 1,5- 2 obroty ). Na forum jest duzo opini o swiecach ale w moim wynalazku spisują sie tylko briski fajki tylko z NGK z tych ruskich powyłamywały sie blaszki i podczas regulacji niezle kopią Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Zgadza sie ale pod warunkiem ze silnik jest w dobrym stanie technicznym. W dwusuwach czesto sie zdarza ze nieremontowane od "ilus-tam-lat" maja po prostu sprochniale uszczelniacze na wale korbowym i zasysaja nimi olej ze sprzegla oraz "falszywe" powietrze, wtedy faktycznie wkrecenie sruby regulacji skladu mieszanki w gazniku moze spowodowac ze silnik bedzie jakos tam pracowal, ale ciagnac olej ze sprzegla moze zabijac swiece.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motozgrzyt Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Preferowałbym wymiane fajki na dzieńdobry, to ustrojstwo też nieźle potrafi nabałaganić jak nie trzyma dobrze, a drugą czynnością regulacja składu mieszanki ( z opisu świecy za bogata, za żadka będzie ci się zazwyczaj objawiać stzrelaniem z wydechu) a jak to nie pomoże to pozostaje weryfikacja części tj gażnik, silnik. Miłegogrzebania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gobert Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 A F100 Iskry to dobra świeca pod względem wartości cieplnej do Iża? (pytam bo nie miałem kontaktu nigdy z iżem).Z tego co się orientuję jest to chyba najzimniejsza świeca Iskry (najlepiej odprowadza ciepło), może spróbuj wartość cieplną lub dwie niżej zastosować, być może poprawi się samooczyszczanie stożka izolatora i elektrody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 F100 smiga w mojej MZ;] i naprawde ostro musze ciać MZ zeby ja przegrzać:icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motozgrzyt Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2007 F50 śmigają w dnieprowskim silniku i się sprawują bez zarzutu :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seniorwrz Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Witam,sprawdz jaki masz pozom paliwa w komorze pływaka, po objawach mozna przypuszczać ze za wysoki ( moze zaworek nie trzyma) i dziwna sprawa za motor pali bez problemów przy wkręconej do oporu srubie regulacyjnej ( wykręć 1,5- 2 obroty ). Na forum jest duzo opini o swiecach ale w moim wynalazku spisują sie tylko briski fajki tylko z NGK z tych ruskich powyłamywały sie blaszki i podczas regulacji niezle kopią PozdroPodobno w celu zmniejszenia temperatury silnika można dolać dodatku ołowiowego do paliwa.To chyba nie zaszkodzi i nie spowoduje przykrych konsekwencji.Ja nie mam zdania na ten temat.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietroni Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2007 (edytowane) Zgadza sie ale pod warunkiem ze silnik jest w dobrym stanie technicznym. W dwusuwach czesto sie zdarza ze nieremontowane od "ilus-tam-lat" maja po prostu sprochniale uszczelniacze na wale korbowym i zasysaja nimi olej ze sprzegla oraz "falszywe" powietrze, wtedy faktycznie wkrecenie sruby regulacji skladu mieszanki w gazniku moze spowodowac ze silnik bedzie jakos tam pracowal, ale ciagnac olej ze sprzegla moze zabijac swiece.. Ta teoria jest najbardziej prawdopodobna mając doczynienia z uszczelniaczami prod ZSRR stwierdzam że nadają się do uszczelnienia kibla,silnik może byc w dobrej kondycji ale uszczelniacze już od nowości niestety są nie takie jak powinny byc, skład gumy jest taki sam jak na prezerwatywy. Dlaczego większośc ruskich sprzętów cieknie i zostawia plamy oleju bo Wania dosypał wiadro mniej sadzy albo wiadro więcej kałczuku. Święta zasada posiadacza ruskiej maszyny wszystkie uszczelniacze wymień , przynajmniej na polskie. Miałem podobny przypadek z tym uszczelnieniem, w silnikach 2t uszczelniacze na wale muszą byc pierwszego sortu a potem dopiero reszta oczywiście nie mniej ważna. Edytowane 30 Sierpnia 2007 przez pietroni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.