Skocz do zawartości

padają świece w iż-u 56


seniorwrz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po przejechaniu od 10 do 50 km Iżem 56, odmawiają posłuszeństwa świece. Świeca Iskry po ostygnięciu i przepaleniu zapalniczką działa dalej ale też na kilka km, ruskie świece miałem 3 ale padły i już nie dają się reanimować, Bosch tak jak Iskra. Najdłużej pracowała świeca Isolator 1/9 i Brisk N14C do 50 km o ciepłocie 100. Może ktoś z Was wie gdzie leży problem. Cewkę też zmieniałem. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaproponował świecę Beru. Jeździłem na nich czesto w 2T.

 

Ale to nie jest rozwiazaie sytuacji.

 

Musisz na 100% mieć dobrze zapłon wyregulowany. Przy okazji mieć nowy przewód wysokiego napiecia i faje, grosze kosztują.

 

Chodzi tu o gaźnik, jest źle wyregulowany. Jeśli świeca jest obkopcona - za bogata mieszanka, produkty po spaleniu powodują przebicie jej po izolatorze i zanik iskry pomiedzy elektrodami. Jeśli świeca jest zbyt jasna... wiadomo, tez regulacja sie kłania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaproponował świecę Beru. Jeździłem na nich czesto w 2T.

 

Ale to nie jest rozwiazaie sytuacji.

 

Musisz na 100% mieć dobrze zapłon wyregulowany. Przy okazji mieć nowy przewód wysokiego napiecia i faje, grosze kosztują.

 

Chodzi tu o gaźnik, jest źle wyregulowany. Jeśli świeca jest obkopcona - za bogata mieszanka, produkty po spaleniu powodują przebicie jej po izolatorze i zanik iskry pomiedzy elektrodami. Jeśli świeca jest zbyt jasna... wiadomo, tez regulacja sie kłania.

Świece są faktycznie zakopcone mocno ale wkręt na gaźniku od mieszanki wkręciłem do oporu.Przewód wys,napiecia mam nowy a faję starą,ruską,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

sprawdz jaki masz pozom paliwa w komorze pływaka, po objawach mozna przypuszczać ze za wysoki ( moze zaworek nie trzyma) i dziwna sprawa za motor pali bez problemów przy wkręconej do oporu srubie regulacyjnej ( wykręć 1,5- 2 obroty ). Na forum jest duzo opini o swiecach ale w moim wynalazku spisują sie tylko briski fajki tylko z NGK z tych ruskich powyłamywały sie blaszki i podczas regulacji niezle kopią

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie ale pod warunkiem ze silnik jest w dobrym stanie technicznym. W dwusuwach czesto sie zdarza ze nieremontowane od "ilus-tam-lat" maja po prostu sprochniale uszczelniacze na wale korbowym i zasysaja nimi olej ze sprzegla oraz "falszywe" powietrze, wtedy faktycznie wkrecenie sruby regulacji skladu mieszanki w gazniku moze spowodowac ze silnik bedzie jakos tam pracowal, ale ciagnac olej ze sprzegla moze zabijac swiece..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Preferowałbym wymiane fajki na dzieńdobry, to ustrojstwo też nieźle potrafi nabałaganić jak nie trzyma dobrze, a drugą czynnością regulacja składu mieszanki ( z opisu świecy za bogata, za żadka będzie ci się zazwyczaj objawiać stzrelaniem z wydechu) a jak to nie pomoże to pozostaje weryfikacja części tj gażnik, silnik. Miłegogrzebania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A F100 Iskry to dobra świeca pod względem wartości cieplnej do Iża? (pytam bo nie miałem kontaktu nigdy z iżem).

Z tego co się orientuję jest to chyba najzimniejsza świeca Iskry (najlepiej odprowadza ciepło), może spróbuj wartość cieplną lub dwie niżej zastosować, być może poprawi się samooczyszczanie stożka izolatora i elektrody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

sprawdz jaki masz pozom paliwa w komorze pływaka, po objawach mozna przypuszczać ze za wysoki ( moze zaworek nie trzyma) i dziwna sprawa za motor pali bez problemów przy wkręconej do oporu srubie regulacyjnej ( wykręć 1,5- 2 obroty ). Na forum jest duzo opini o swiecach ale w moim wynalazku spisują sie tylko briski fajki tylko z NGK z tych ruskich powyłamywały sie blaszki i podczas regulacji niezle kopią

Pozdro

Podobno w celu zmniejszenia temperatury silnika można dolać dodatku ołowiowego do paliwa.To chyba nie zaszkodzi i nie spowoduje przykrych konsekwencji.Ja nie mam zdania na ten temat.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie ale pod warunkiem ze silnik jest w dobrym stanie technicznym. W dwusuwach czesto sie zdarza ze nieremontowane od "ilus-tam-lat" maja po prostu sprochniale uszczelniacze na wale korbowym i zasysaja nimi olej ze sprzegla oraz "falszywe" powietrze, wtedy faktycznie wkrecenie sruby regulacji skladu mieszanki w gazniku moze spowodowac ze silnik bedzie jakos tam pracowal, ale ciagnac olej ze sprzegla moze zabijac swiece..

 

Ta teoria jest najbardziej prawdopodobna mając doczynienia z uszczelniaczami prod ZSRR stwierdzam że nadają się do uszczelnienia kibla,silnik może byc w dobrej kondycji ale uszczelniacze już od nowości niestety są nie takie jak powinny byc, skład gumy jest taki sam jak na prezerwatywy. Dlaczego większośc ruskich sprzętów cieknie i zostawia plamy oleju bo Wania dosypał wiadro mniej sadzy albo wiadro więcej kałczuku. Święta zasada posiadacza ruskiej maszyny wszystkie uszczelniacze wymień , przynajmniej na polskie. Miałem podobny przypadek z tym uszczelnieniem, w silnikach 2t uszczelniacze na wale muszą byc pierwszego sortu a potem dopiero reszta oczywiście nie mniej ważna.

Edytowane przez pietroni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...