Czesław Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Witam serdecznie Jest to moj pierwszy post na forum wiec witam wszystkich.Mam ogromny problem i nie ukrywam ze pisałem juz na kilku forach jednak nigdzie nie uzyskałem pomocy wiec moze tu.Posiadam motocykl ZX7R kupiony niecały miesiac temu.Wszystko było w miare ok,oprocz tego ze motocykl przy przyspieszaniu lekko sie zadławił po czym ładnie prawidłowo ciagnał.Mechanik poradził mi synchronizacje gaznikow bo silnik faktycznie pracował bardzo nierowno.Moto zostało podpiete pod wakuometry,po ustawieniu wskazowek wszystkich rowno silniczek zaczał pracowac pieknie.Probna jazda i co?Motocykl stanał po jakichs 1,5 km jazdy.I za nic nie chciał odpalic.WIec pchanie spowrotem do warsztatu.Po chwili odpalił wiec zdziwieni tym dokonalismy kolejnej probnej jazdy tym razem w poblizu i moto zgasło ponownie.Szybka konsultacja z mechanikiem z Krakowa,ktory powiedział ze 7emki tak maja i wskazowki nie moga byc ustawione rowno.Dziwna sprawa.Podpiecie jeszcze raz i powrot do poprzednich ustawien tzn jeden gaznik ma miec lekki odchył i drugi tez nieco mniejszy na wakuometrach.Faktycznie moto zaczeło chodzic prawidłowo ale silnik dalej przebierał i chodził nierowno.Postanowilismy zgrac wskazowki na wakuometrach przynajmniej bardzo blisko siebie zeby moto pracował rowniej ale zeby lekki odchył był.Probna jazda i jest ok,moto chodził i nie miał zadnych zadławien,maszyna jezdziła pieknie.Pojezdziłem tak ze dwa dni,i zaczeła sie kolejna sprawa.Przy podjezdzie pod gore gdy chciałem odkrecic na dwojce moto miał jakies niecałe 2 tys obrotow,wskazowka staneła i mimo odkreconego gazu do konca moto nie przyspieszał a wskazowka stała.Zauwazyłem ze problem jest do około 3,5 tys potem szła idealnie a do tego momentu sie krztusiła.Zauwazyłem tez dziwna rzecz przy odkrecaniu do konca na np trojce i czworce,gdy wskazowka dochodziła do np 9 tys obrotow wskazowka zaczyna wariowac,tzn skacze nagle z 9 na 12 samoistnie.Nie przeszkadzało mi to bo pozatym moto jezdził wspaniale.Postanowiłem z kumplami wybrac sie na dłuzsza przejazdzke,wszyscy 1000cami i moja ZX7.Wszystko było w miare ok az do tego dnia.Moto dostał ostro w palnik ale bez przesady.Oto co sie dzieje od tego czasu.Moto na 5 i 6 biegu dochodzi do 7 tys obrotow i wskazowka stoji,mozna miec odkrecona manetke do konca i juz nie pociagnie.Pojawiły sie tez lekkie zadławienia,i tak jak wczesniej gdy jade np na czworce i trzmam 5 tys obrotow i chce dodac gaz znowu zadławi sie i dopiero jedzie,chociaz widac ze tez przy siedmiu tysiacach ma dziure.Jazda stała sie nie do zniesienia.5 i 6 nie ma co wbijac bo jak pisałem dojdzie do 7 tys wskazowka stoji i moto nie przyspiesza.Bede bardzo wdzieczny za jakas sugestie,albo pomoc,moze ma ktos ZX7 albo wie kto mogłby mi pomoc,bo jestem juz zrezygnowany.Z gory dzieki i pozdro!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Czy uklad wydechowy i ssacy masz fabryczne, czy sa jakies przerobki ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czesław Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Witam Wszystko orginał zadnych przeróbek,filtr K&N wyczyszczony idealnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Witam.Moim zdaniem trzeba dokładnie zająć się gaźnikami. Rozkręć, wyczyść, ustaw skład mieszanki ( ilość obrotów wykręcenia śrubki od składu w/g serwisówki ), sprawdź poziom paliwa, synchronizacja ( wszystkie zegary mają pokazywać taką samą wartość! ). Przy zakładaniu gaźników zwróć uwagę na krućce ssące, czy nie są popękane i czy masz szczelne połączenie z filtrem powietrza. Możesz mieć jakiś syf w paliwie, albo zardzewiały zbiornik wewnątrz. Zobacz do kranika czy sitko nie jest zasyfione. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musieli Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 (edytowane) Tak na moje oko to mogło coś się rozłączyć w systemie doładowania dynamiczengo. Pomijam kwestię, że tak na dobry początek to zrobiłbym standardową czynność (przynajmniej) - pełen serwis gaźników, który da okazję do sprawdzenia systemu doładowania. Do kompletu - inspekcja systemu zaopatrywania w paliwo i powietrze. Co do opcji pt filtr powietrza K&N - zazwyczaj zawsze (oczywiście w gaźnikowcu) należy "dolać" paliwa ze względu na to, że silnik zasysa więcej powietrza. Więc problem z dławieniem się silnika może wynikać z niedoboru wachy... Edytowane 27 Sierpnia 2007 przez musieli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Moim zdaniem, mechanik zamiast zabrać się za rozebranie gaźników i ich regulacje, sprawdzenie/wymiane świec zapłonowych, bawił się wakuometrem nieptrzebnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Czytając ten temat dochodzę do wniosku, że jedynym rozwiązaniem jest zmiana mechanika/serwisu.Miałem podobne problemy w GS-ie.Przyczyna tkwiła w zasyfionej dyszy.Wtedy zbytnio wierzyłem filterkowi paliwa..:Jakto syf w gaźniku---przeca ja mam filterek :biggrin::):Nie dałe sobie rozebrać gaźników.:icon_mrgreen: Oddałem wreszcie do serwisu i na moich oczach wylało się z gaźnika w ...syfu i szlamu.Dobra regulacja i czyszczenia załoatwiło sprawę.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czesław Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Witam Co do mechanika to na moich własnych oczach była robiona synchronizacja gaznikow dwa razy,i gdy tylkowskazowki zostały dograne do siebie silnik zaczał chodzic jak w zegarku szwajcarskim,wrecz idealnie.Niestety dwa razy,motocykl na takim ustawieniu bez przyczyny zgasł.Konsultacja była tez ze znanym mechanikiem z Krakowa (z wiadomych przyczyn nie podaje z kim) i on tez twierdził ze siodemka nie moze byc rowno ustawiona.Sprawa jest bardzo dziwna.Gazniki były czyszczone idealnie w zimie,po czyszczeniu zostało zrobione dokładnie 1300 kilometrow.Co do ilosci benzyny to jezdze zawsze tak ze około połowa zbiornika jest zalana wiec to tez nie to.Do tego ta wariujaca wskazowka od obrotomierza tez jest dziwna,swiece nowe,filtr czysciutki,doładowanie dobrze wpiete,bo motocykl jezdził i nagle zaczał przerywac,wiec samo chyba nic sie tam nie stało,chociaz nie wiem.Moto po synchronizacji chodził dzien w dzien dobrze przez około tydzien.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki_YZF Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Witam!Ja bym jeszcze sprawdził instalację elektryczną, czy nie ma w niej jakichś przebić. Być może wszystko jest git w pewnym zakresie obrotów a w innym jakaś część wpada w rezonans i może robić przebicie i silnik wariuje. A gaźniki jeszcze raz dla spokoju ducha wyjąć, wyczyścić i ustawić jak ma być. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Wariujący obrotomierz ??? Dostaje info z modułu więc to jest sprawa elektryki. Na początek sprawdź tak prozaiczną sprawę jak klemy w akumulatorze.Oczyść, przesmaruj i sprawdź dokładnie połączenia do modułu, cewek, impulsatorów. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekJ Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Również myślę o elektryce. Miałem podobny problem, choć w aucie. Raz pracował jak należy, innym razem gubił zapłony. Przerywał. Szarpał. Obrotomierz nagle gwałtownie opadał w dół. Problemem było uszkodzone sterowanie cewki zapłonowej, po prostu kabel od komputera do cewki był przetarty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czesław Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Witam.A pozostałe problemy to tez moze byc wina elekryki?Dodam wazna rzecz o ktorej powinienem napisac wczesniej ale wyleciała mi z głowy.Poprzedni własciciel za nic nie mogł w zimie odpalic motocykla i meczył sie chyba 3 miesiace.Było przy moto chyba ze trzech elektrykow.Okazało sie ze siadł jakis czujnik czy cos w tym rodzaju,znajdujacy sie bodajze gdzies przy sprzegle.Moze oni sprawdzajac ciagle i kombinujac przy instalacji cos narobili?Juz sam nie wiem co myslec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JĘDRZEJ Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Synchronizacja gazników służy tylko do tego aby moto na biegu jałowym równo pracowało,za osiagnięcie pełnej mocy sa odpowiedzialne dysze główne gażników.jeżeli moto nie wkreca Ci sie do końca to znaczy ze mieszanka paliwowo powietrzna jest albo za uboga albo za bogata.Ja bym szukał wady w układzie doprowadzajacym mieszankę.Sprawdziłbym dysze głowne czy są prawidlowe,sprawdziłbym przepony gażników czy sa szczelne i bez dziur, a potem brałbym się dopiero za układ zapłonowy,moduł i impulsator.Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czesław Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Mam jeszcze pytanie a nie chce zakładac nowego tematu,czy ktos moze mi pomoc i napisac jakie zebatki przychodza orginalnie z przodu i z tyłu tzn. ile zebow do ZX7R?Bede wdzieczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 42/16 Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.