Skocz do zawartości

Zatarta panewka GPZ900R-howToDoIt? :)


WilkONY
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Musieli i Embe, nie ma zadnego problemu ze zlozeniem tego silnika na uzywanych ale dobrych czesciach, jezeli zastosuje sie zasade nie "naprawiania" niczego tylko skorzysta z czesci fabrycznych.

 

No widać, ze nie masz czasu nawet na czytanie bo dokładnie powiedziałem pod jakimi warunkami da się to zrobić. Tylko, że kolegę nie stać na OEMowe części... A ma wywalony wał, korbę i panewy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WILK ONY,pisałem już otym wielokrotnie,przejrzyj moje posty.Mam dobrego kolegę bardzo zdolnego mechanika.który miałtaką samą sytację z wałem jak Ty.Dorabiał panewki i szlifował wał bez napawania pod te panewki w dwóch moto.Swoim i syna.Jeden motocykl to ZZR 1100 drugi ZZR750.Na zzr zrobiłjuż ponad 5000km i nic się nie dzieje złego,z tym że narazie nie odkręca powyzej 8000 obr.Z 750 jest podobnie.Jezeli chcesz więcej szczegółów zapraszam na PW.Mogę dać Ci namiary na niego.Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie, ale za parę dni, jutro lub w poniedziałek jade z wałem do profesjonalnego zakładu na pomiary, przede wszystkim centryczności wału, jeśli stwierdzą niewielkie wytarcie to będę ratował, jeśli nie - bede szukał wału. Niema co "naprawiać" w ciemno, trzeba rozważyć wszystkie "za" i "przeciw", i wtedy podjąć męską decyzję. Ale dzięki za propozycję, jeśli wał okaze się naprawialny to chętnie skorzystam :D

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widać, ze nie masz czasu nawet na czytanie bo dokładnie powiedziałem pod jakimi warunkami da się to zrobić. Tylko, że kolegę nie stać na OEMowe części... A ma wywalony wał, korbę i panewy.

 

Czasu nie mam, ale czytam dokladnie.

Nie pisze o czesciach nowych tylko "dobrych uzywkach", ktorych na moim kanadyjsko amerykanskim rynku jest stosunkowo duzo. Tutejsze firmy "zlomiarskie" rozbieraja powypadkowe motocykle i sprzedaja czesci nadajace sie do uzycia z gwarancja.

Sadze ze podobne praktyki robia takie same fmy w zach. Europie - stad wal z korbami na niemieckim Ebayu za 139 Euro.

Mnie sposob na naprawe zaprezentowany przez Jedrzeja nie przekonuje ale jest faktem ze facet zrobil i jezdzi.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze- a czy przy skladaniu takiego silnika nie trzeba na nowo honowac cylindrów?? Kiedys Piotrek Dudek wspominał o zjawisku wybijaniu przez pierscien w tloku progu(kantowanie czy jakos tak)-czy mimo tego moto bedzie sie dobrze sprawowalo???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze- a czy przy skladaniu takiego silnika nie trzeba na nowo honowac cylindrów?? Kiedys Piotrek Dudek wspominał o zjawisku wybijaniu przez pierscien w tloku progu(kantowanie czy jakos tak)-czy mimo tego moto bedzie sie dobrze sprawowalo???

Nie każdy motocykl ma próg w cylindrze, rozbierałem kilka japońskich silników po sporym przebiegu i progu nie było.Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w polsce złomiarze jeszcze nie trafiaja na allegro, jednak plontajac sie po szrotach czesto mozna kupic niektóre zeczy za groszówki lub wchodzac w umowe ze złomiarzem ze przywioezie mu sie matriału o wadze o 10 kg wiekszej niz to co chce nam sprzedac;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy motocykl ma próg w cylindrze, rozbierałem kilka japońskich silników po sporym przebiegu i progu nie było.Pzdr

 

Ale moze go miec. I nalezy wziac te okolicznosc pod uwage, w przeciwnym razie pierwsze wejscie na wysokie obroty skonczy sie katastrofa...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli miałbym honowac cylindry, kupiłbym nowy silnik. Jeśli to nie będzie potrzebne - prawdopodobnie nowy wał z korbami z zagranicy, i moto musi hulać.

 

Doadam tylko, że będzie traktowane co prawda z głową (zmiany olejów, filtrów, niekatowanie na zimnym silniku itd), ale dość ostro, więc musi być złożone tak, żeby to wytrzymało. Jeśli będzie zrobione porządnie to musi, w końcu to japończyk :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego napisalem ze wszystko zaczyna sie od pomiarow i potem dopiero mozna podjac decyzje co sie z silnikiem robi.

Przemierzyc trzeba zarowno wal i korby jak tloki / cylindry i pierscienie.

Nie ma sensu skladac silnika ktory ma prog na cylindrach, luzne zawory i wyrabany wal.

Jednakze w moim 84 GS 1150 po niewiadomo jakim przebiegu, 14 wlascicielach i jakims czasie spedzonym na torze wyscigowym jedyne rzeczy jakie trzeba bylo zrobic to dotrzec zawory i wymienic pierscienie ( za duze luzy na zamkach ) i silnik hula do tej pory.

Jak GPZ okaze sie gorszy to radze zmienic marke :icon_twisted:

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Allegro jestem mocno na bieżąco z ogłoszeniami dot. GPZ i części do nich :) Ale dzięki :icon_evil:

 

Honowanie cylindrów nie będzie potrzebne, byłem dzisiaj z głowicą i cylindrami/tłokami u mechanika po poradę, wał prawdopodobnie będzie nadawał się do szlifu i założenia nadwymiarowych panewek (porządnych, nie wytaczanych w przydomowym warsztacie), do tego nominalne korbowody (moje) i powinno śmigać. Na początek przyszłego tygodnia jadę jednak na sprawdzenie centryczności wału i upewnienie się, czy z tymi panewkami wypali. Trzymajcie kciuki :icon_evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli miałbym honowac cylindry, kupiłbym nowy silnik. Jeśli to nie będzie potrzebne - prawdopodobnie nowy wał z korbami z zagranicy, i moto musi hulać.

 

Doadam tylko, że będzie traktowane co prawda z głową (zmiany olejów, filtrów, niekatowanie na zimnym silniku itd), ale dość ostro, więc musi być złożone tak, żeby to wytrzymało. Jeśli będzie zrobione porządnie to musi, w końcu to japończyk :banghead:

 

 

 

Witam>>> Piszesz o czymś o czym nie masz zupełnie pojęcia i mylisz roztaczanie z honowaniem <<< zorientuj się o co w tym chodzi i dopiero pisz. Honowanie to zabieg kosztujący 50 zł i zajmuje ok 10/15 min>>> roztaczanie(szlif) to zupełnie inna sprawa i wiaże sie z wymianą tłoków na nadwymiary. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...