musieli Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Musieli i Embe, nie ma zadnego problemu ze zlozeniem tego silnika na uzywanych ale dobrych czesciach, jezeli zastosuje sie zasade nie "naprawiania" niczego tylko skorzysta z czesci fabrycznych. No widać, ze nie masz czasu nawet na czytanie bo dokładnie powiedziałem pod jakimi warunkami da się to zrobić. Tylko, że kolegę nie stać na OEMowe części... A ma wywalony wał, korbę i panewy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JĘDRZEJ Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 WILK ONY,pisałem już otym wielokrotnie,przejrzyj moje posty.Mam dobrego kolegę bardzo zdolnego mechanika.który miałtaką samą sytację z wałem jak Ty.Dorabiał panewki i szlifował wał bez napawania pod te panewki w dwóch moto.Swoim i syna.Jeden motocykl to ZZR 1100 drugi ZZR750.Na zzr zrobiłjuż ponad 5000km i nic się nie dzieje złego,z tym że narazie nie odkręca powyzej 8000 obr.Z 750 jest podobnie.Jezeli chcesz więcej szczegółów zapraszam na PW.Mogę dać Ci namiary na niego.Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilkONY Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Chętnie, ale za parę dni, jutro lub w poniedziałek jade z wałem do profesjonalnego zakładu na pomiary, przede wszystkim centryczności wału, jeśli stwierdzą niewielkie wytarcie to będę ratował, jeśli nie - bede szukał wału. Niema co "naprawiać" w ciemno, trzeba rozważyć wszystkie "za" i "przeciw", i wtedy podjąć męską decyzję. Ale dzięki za propozycję, jeśli wał okaze się naprawialny to chętnie skorzystam :D Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 No widać, ze nie masz czasu nawet na czytanie bo dokładnie powiedziałem pod jakimi warunkami da się to zrobić. Tylko, że kolegę nie stać na OEMowe części... A ma wywalony wał, korbę i panewy. Czasu nie mam, ale czytam dokladnie.Nie pisze o czesciach nowych tylko "dobrych uzywkach", ktorych na moim kanadyjsko amerykanskim rynku jest stosunkowo duzo. Tutejsze firmy "zlomiarskie" rozbieraja powypadkowe motocykle i sprzedaja czesci nadajace sie do uzycia z gwarancja.Sadze ze podobne praktyki robia takie same fmy w zach. Europie - stad wal z korbami na niemieckim Ebayu za 139 Euro.Mnie sposob na naprawe zaprezentowany przez Jedrzeja nie przekonuje ale jest faktem ze facet zrobil i jezdzi. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 No dobrze- a czy przy skladaniu takiego silnika nie trzeba na nowo honowac cylindrów?? Kiedys Piotrek Dudek wspominał o zjawisku wybijaniu przez pierscien w tloku progu(kantowanie czy jakos tak)-czy mimo tego moto bedzie sie dobrze sprawowalo??? Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JĘDRZEJ Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 No dobrze- a czy przy skladaniu takiego silnika nie trzeba na nowo honowac cylindrów?? Kiedys Piotrek Dudek wspominał o zjawisku wybijaniu przez pierscien w tloku progu(kantowanie czy jakos tak)-czy mimo tego moto bedzie sie dobrze sprawowalo???Nie każdy motocykl ma próg w cylindrze, rozbierałem kilka japońskich silników po sporym przebiegu i progu nie było.Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 w polsce złomiarze jeszcze nie trafiaja na allegro, jednak plontajac sie po szrotach czesto mozna kupic niektóre zeczy za groszówki lub wchodzac w umowe ze złomiarzem ze przywioezie mu sie matriału o wadze o 10 kg wiekszej niz to co chce nam sprzedac;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
embe Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 NA MARGINESIE: http://gpz900.org/ forum GPZtowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Nie każdy motocykl ma próg w cylindrze, rozbierałem kilka japońskich silników po sporym przebiegu i progu nie było.Pzdr Ale moze go miec. I nalezy wziac te okolicznosc pod uwage, w przeciwnym razie pierwsze wejscie na wysokie obroty skonczy sie katastrofa... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilkONY Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Jeśli miałbym honowac cylindry, kupiłbym nowy silnik. Jeśli to nie będzie potrzebne - prawdopodobnie nowy wał z korbami z zagranicy, i moto musi hulać. Doadam tylko, że będzie traktowane co prawda z głową (zmiany olejów, filtrów, niekatowanie na zimnym silniku itd), ale dość ostro, więc musi być złożone tak, żeby to wytrzymało. Jeśli będzie zrobione porządnie to musi, w końcu to japończyk :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Dlatego napisalem ze wszystko zaczyna sie od pomiarow i potem dopiero mozna podjac decyzje co sie z silnikiem robi.Przemierzyc trzeba zarowno wal i korby jak tloki / cylindry i pierscienie.Nie ma sensu skladac silnika ktory ma prog na cylindrach, luzne zawory i wyrabany wal.Jednakze w moim 84 GS 1150 po niewiadomo jakim przebiegu, 14 wlascicielach i jakims czasie spedzonym na torze wyscigowym jedyne rzeczy jakie trzeba bylo zrobic to dotrzec zawory i wymienic pierscienie ( za duze luzy na zamkach ) i silnik hula do tej pory.Jak GPZ okaze sie gorszy to radze zmienic marke :icon_twisted: Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 http://www.allegro.pl/item226956125_kawasa...00_czesci_.html Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilkONY Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Z Allegro jestem mocno na bieżąco z ogłoszeniami dot. GPZ i części do nich :) Ale dzięki :icon_evil: Honowanie cylindrów nie będzie potrzebne, byłem dzisiaj z głowicą i cylindrami/tłokami u mechanika po poradę, wał prawdopodobnie będzie nadawał się do szlifu i założenia nadwymiarowych panewek (porządnych, nie wytaczanych w przydomowym warsztacie), do tego nominalne korbowody (moje) i powinno śmigać. Na początek przyszłego tygodnia jadę jednak na sprawdzenie centryczności wału i upewnienie się, czy z tymi panewkami wypali. Trzymajcie kciuki :icon_evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro36 Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Jeśli miałbym honowac cylindry, kupiłbym nowy silnik. Jeśli to nie będzie potrzebne - prawdopodobnie nowy wał z korbami z zagranicy, i moto musi hulać. Doadam tylko, że będzie traktowane co prawda z głową (zmiany olejów, filtrów, niekatowanie na zimnym silniku itd), ale dość ostro, więc musi być złożone tak, żeby to wytrzymało. Jeśli będzie zrobione porządnie to musi, w końcu to japończyk :banghead: Witam>>> Piszesz o czymś o czym nie masz zupełnie pojęcia i mylisz roztaczanie z honowaniem <<< zorientuj się o co w tym chodzi i dopiero pisz. Honowanie to zabieg kosztujący 50 zł i zajmuje ok 10/15 min>>> roztaczanie(szlif) to zupełnie inna sprawa i wiaże sie z wymianą tłoków na nadwymiary. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilkONY Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Pracowałem w serwisie motocyklowym, i wiem czym różnią się te 2 pojęcia ;) Tak jak napisałem cylindry po oględzinach są OK, i nie wymagają nawet honowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.