Skocz do zawartości

600rr mniejsza zebatka?


szeryf
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

z tego co wiem to na wstępie zmiana przedniej zębatki na mnieszą jest na przegranej pozycji bo łańcuch strasznie na tym ucierpi (żywotnosć) a zestaw napędowy to nie jest tania rzecz...

proponowałbym raczej zmienić tylną zębatkę na większą (zwiększajć o ok 3 zęby już uzyskasz takis am efekt jak przy zmianie przedniej na mniejszą o jeden)... koszta minimalnie większe ale łańcuch nic a nic nie ucierpi na żywotności ale nawet zyska... ale to oczywiście wchodzi w grę tylko wtedy gdy mozesz sporo poluzować na naciągaczach bo będzie trzeba zluzować sporo przy takiej zmianie (myślę że coś ok 0,5cm lub więcej)

 

a wracając do tematu to na pewno sie polepszy tylko pytanie o ile... nie chcę zgrywać fachowca bo sam niedawno pytałem na forum o przelożenia końcowe ale z tego co mi powiedziano to jesli masz zbliżone ilości zebów do mojego moto (przód 14z, tył 45z) to jeden ząbek z przodu= ok 16km/h mniej przy v-max (powiedzmy że na obrotomierzu kręci wtedy do np. 12tys. rpm w obu przypadkach)

 

wniosek- słaby efekt będzie... już lepszy chyba można uzyskać lejąc shell v-power :lapad:

 

dlatego radzę zmienić tylną :icon_evil: (większe pole do popisu) :banghead:

Edytowane przez Lysy5g1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno zauważysz co najmniej 2 efekty -

1 zwiększone zużycie paliwa

2 i (o ile masz napęd licznika z tylnego koła a dokładniej z zębatki zdawczej ) to jeszcze przekłamania licznika (szybkości i przebiegu)

Co do zmiany mocy przyspieszeń itp poszukaj programu geardata on ci wszystko policzy i pokaże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednicy mają tylko częściowo rację. Ja doradzam zapiąć z przodu jeden mniej a z tyłu dwa więcej i wtedy odjazd jest lepszy a maksymalna wzrośnie w praktyce ponad 10 kmh.

Sprawa zużycia paliwa dla silnika sportowego ma drugorzędne znaczenie. Program geardata jest w tym pomocny tylko teoretycznie ponieważ nie uwzględnia nieproporcjonalnego oporu powietrza w funkcji przyrostu prędkości.

( lub jak kto woli odwrotnie proporcjonalnego ).

Temat jest sprawdzony na motocyklu CBR600F4.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze kumpel z jakiejs angielskiej gazety wyczytal ze tylko jeden mniej z przodu wystarcza.zmienial ktos tak razem z 2ma z tylu? ile strace na v-max?

Jeszcze raz Ci napiszę:

Nie stracisz na prędkości maksymalnej lecz zyskasz kilka lub kilkanaście kilometrów na godzinę różnica zależy tylko od stanu technicznego Twojego silnika.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja R6 kupiłem z zębatką przednia o 2 zbęby mniejszą... Byłem po przesiadce z ZX-6R zaskoczony taka różnicą :bigrazz: Jak ona szybko osiagała 2000km/h :) Niestety to były tylko przekłamania licznika...

Ale nie ma co, zrywna była okropnie :icon_exclaim:

Po założeniu orginalnej zębatki poczułem sie tak jakbym wsiadł na GS500 :biggrin:

 

Ps. tam miało być 200km/h a nie 2000 :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja R6 kupiłem z zębatką przednia o 2 zbęby mniejszą... Byłem po przesiadce z ZX-6R zaskoczony taka różnicą :icon_mrgreen: Jak ona szybko osiagała 2000km/h :) Niestety to były tylko przekłamania licznika...

Ale nie ma co, zrywna była okropnie :P

Po założeniu orginalnej zębatki poczułem sie tak jakbym wsiadł na GS500 :crossy:

 

Ps. tam miało być 200km/h a nie 2000 :P

 

 

ale powiedz ile ci mniej szla ?duzo byla wolniejsza na maxymalnej?i wie ktos jak rr czyta predkosc?z zebatki czy jakos inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jesli zmniejsze o jeden zab z przodu to moment i przyspieszenie sie poprawia bo denerwoje mniej juz ten motor -strasznie mulasty na dole .gore ma nawet niezla.testowal juz ktos takie cos?

hmmm widze ze sporo tutejszych znawcow gowno wie a sie wymadza -wiec tak zalozylem zebate jeden zab mniesza i moto zapie**ala jak nalezy ,na kolo wstaje gladko i wysoko.elastycznosc jest nieporownywalna na plus a test predkosci wypadl tak jechalem rowno z kumplem na r1 on mial 100km/h ja 99.potem dojebalem na maxa i odcielo mi zaplon na 6biegu przy 275km .na oryginalnej mialem 265 a na szostce odciac sie nie dalo.jestem mega zadowolony i lancuch ruszylem tylko o jedena kreske -polecam kazdemu co ma 600rr moto po tej operacji daje naprawde 2 razy wiecej frajdy z jazdy a i glosniejszy sie jakis zrobil:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm widze ze sporo tutejszych znawcow gowno wie a sie wymadza -wiec tak zalozylem zebate jeden zab mniesza i moto zapie**ala jak nalezy ,na kolo wstaje gladko i wysoko.elastycznosc jest nieporownywalna na plus a test predkosci wypadl tak jechalem rowno z kumplem na r1 on mial 100km/h ja 99.potem dojebalem na maxa i odcielo mi zaplon na 6biegu przy 275km .na oryginalnej mialem 265 a na szostce odciac sie nie dalo.jestem mega zadowolony i lancuch ruszylem tylko o jedena kreske -polecam kazdemu co ma 600rr moto po tej operacji daje naprawde 2 razy wiecej frajdy z jazdy a i glosniejszy sie jakis zrobil:).

lepiej qpic poprawiony model rr po 2005 bo te 2003 to jakies muły :biggrin:

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Piotrze... przede mna wymiana napedu... czyli mam zainwestowac w mniejsza zebatke o jeden zabek z przodu a z tylu o dwa? zgadza sie?

Czy da sie kupic takie zebatki w zestawie z lancuchem czy bede musial kupowac osobno?

I tak dla jasnosci prosze powtorzyc co mi to da takie ustawienie? lepsze osiagi?

Dodam, ze przebieg w moim moto to 40tys km... chodzi bardzo dobrze...

Edytowane przez skoal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...