Skocz do zawartości

600rr mniejsza zebatka?


szeryf
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

z tego co wiem to na wstępie zmiana przedniej zębatki na mnieszą jest na przegranej pozycji bo łańcuch strasznie na tym ucierpi (żywotnosć) a zestaw napędowy to nie jest tania rzecz...

proponowałbym raczej zmienić tylną zębatkę na większą (zwiększajć o ok 3 zęby już uzyskasz takis am efekt jak przy zmianie przedniej na mniejszą o jeden)... koszta minimalnie większe ale łańcuch nic a nic nie ucierpi na żywotności ale nawet zyska... ale to oczywiście wchodzi w grę tylko wtedy gdy mozesz sporo poluzować na naciągaczach bo będzie trzeba zluzować sporo przy takiej zmianie (myślę że coś ok 0,5cm lub więcej)

 

a wracając do tematu to na pewno sie polepszy tylko pytanie o ile... nie chcę zgrywać fachowca bo sam niedawno pytałem na forum o przelożenia końcowe ale z tego co mi powiedziano to jesli masz zbliżone ilości zebów do mojego moto (przód 14z, tył 45z) to jeden ząbek z przodu= ok 16km/h mniej przy v-max (powiedzmy że na obrotomierzu kręci wtedy do np. 12tys. rpm w obu przypadkach)

 

wniosek- słaby efekt będzie... już lepszy chyba można uzyskać lejąc shell v-power :lapad:

 

dlatego radzę zmienić tylną :icon_evil: (większe pole do popisu) :banghead:

Edytowane przez Lysy5g1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno zauważysz co najmniej 2 efekty -

1 zwiększone zużycie paliwa

2 i (o ile masz napęd licznika z tylnego koła a dokładniej z zębatki zdawczej ) to jeszcze przekłamania licznika (szybkości i przebiegu)

Co do zmiany mocy przyspieszeń itp poszukaj programu geardata on ci wszystko policzy i pokaże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednicy mają tylko częściowo rację. Ja doradzam zapiąć z przodu jeden mniej a z tyłu dwa więcej i wtedy odjazd jest lepszy a maksymalna wzrośnie w praktyce ponad 10 kmh.

Sprawa zużycia paliwa dla silnika sportowego ma drugorzędne znaczenie. Program geardata jest w tym pomocny tylko teoretycznie ponieważ nie uwzględnia nieproporcjonalnego oporu powietrza w funkcji przyrostu prędkości.

( lub jak kto woli odwrotnie proporcjonalnego ).

Temat jest sprawdzony na motocyklu CBR600F4.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  szeryf napisał:

kurcze kumpel z jakiejs angielskiej gazety wyczytal ze tylko jeden mniej z przodu wystarcza.zmienial ktos tak razem z 2ma z tylu? ile strace na v-max?

Jeszcze raz Ci napiszę:

Nie stracisz na prędkości maksymalnej lecz zyskasz kilka lub kilkanaście kilometrów na godzinę różnica zależy tylko od stanu technicznego Twojego silnika.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja R6 kupiłem z zębatką przednia o 2 zbęby mniejszą... Byłem po przesiadce z ZX-6R zaskoczony taka różnicą :bigrazz: Jak ona szybko osiagała 2000km/h :) Niestety to były tylko przekłamania licznika...

Ale nie ma co, zrywna była okropnie :icon_exclaim:

Po założeniu orginalnej zębatki poczułem sie tak jakbym wsiadł na GS500 :biggrin:

 

Ps. tam miało być 200km/h a nie 2000 :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  MłodyWilk22 napisał:

Ja R6 kupiłem z zębatką przednia o 2 zbęby mniejszą... Byłem po przesiadce z ZX-6R zaskoczony taka różnicą :icon_mrgreen: Jak ona szybko osiagała 2000km/h :) Niestety to były tylko przekłamania licznika...

Ale nie ma co, zrywna była okropnie :P

Po założeniu orginalnej zębatki poczułem sie tak jakbym wsiadł na GS500 :crossy:

 

Ps. tam miało być 200km/h a nie 2000 :P

 

 

ale powiedz ile ci mniej szla ?duzo byla wolniejsza na maxymalnej?i wie ktos jak rr czyta predkosc?z zebatki czy jakos inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  szeryf napisał:

czy jesli zmniejsze o jeden zab z przodu to moment i przyspieszenie sie poprawia bo denerwoje mniej juz ten motor -strasznie mulasty na dole .gore ma nawet niezla.testowal juz ktos takie cos?

hmmm widze ze sporo tutejszych znawcow gowno wie a sie wymadza -wiec tak zalozylem zebate jeden zab mniesza i moto zapie**ala jak nalezy ,na kolo wstaje gladko i wysoko.elastycznosc jest nieporownywalna na plus a test predkosci wypadl tak jechalem rowno z kumplem na r1 on mial 100km/h ja 99.potem dojebalem na maxa i odcielo mi zaplon na 6biegu przy 275km .na oryginalnej mialem 265 a na szostce odciac sie nie dalo.jestem mega zadowolony i lancuch ruszylem tylko o jedena kreske -polecam kazdemu co ma 600rr moto po tej operacji daje naprawde 2 razy wiecej frajdy z jazdy a i glosniejszy sie jakis zrobil:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  szeryf napisał:

hmmm widze ze sporo tutejszych znawcow gowno wie a sie wymadza -wiec tak zalozylem zebate jeden zab mniesza i moto zapie**ala jak nalezy ,na kolo wstaje gladko i wysoko.elastycznosc jest nieporownywalna na plus a test predkosci wypadl tak jechalem rowno z kumplem na r1 on mial 100km/h ja 99.potem dojebalem na maxa i odcielo mi zaplon na 6biegu przy 275km .na oryginalnej mialem 265 a na szostce odciac sie nie dalo.jestem mega zadowolony i lancuch ruszylem tylko o jedena kreske -polecam kazdemu co ma 600rr moto po tej operacji daje naprawde 2 razy wiecej frajdy z jazdy a i glosniejszy sie jakis zrobil:).

lepiej qpic poprawiony model rr po 2005 bo te 2003 to jakies muły :biggrin:

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Piotrze... przede mna wymiana napedu... czyli mam zainwestowac w mniejsza zebatke o jeden zabek z przodu a z tylu o dwa? zgadza sie?

Czy da sie kupic takie zebatki w zestawie z lancuchem czy bede musial kupowac osobno?

I tak dla jasnosci prosze powtorzyc co mi to da takie ustawienie? lepsze osiagi?

Dodam, ze przebieg w moim moto to 40tys km... chodzi bardzo dobrze...

Edytowane przez skoal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...