Skocz do zawartości

GPZ 600R - brak mocy


mikun
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z moja GPZ, slabnie na wysokich obrotach...

 

Sprawa przedstawia sie nastepujaco:

na pierwszych 3 biegach idzie do odciecia (na 1. ciagnie rowno, nie zmula ani nie ma zadnego "kopa" w zadnym momencie, na 2. ok. 10 tys. obrotow zaczyna lekko zmulac ale idzie dalej, na 3. juz od ok. 9 tys. zmula ale tez da sie dojsc do odciecia), na 4. nie da sie przekroczyc 11 tys., na 5. nie przekracza ok. 10 tys. a na 6. zatrzymuje sie na 8,5 tys. obrotow i nie chce sie dalej wkrecac przez co Vmax wynosi ok. 170 km/h... :lapad:

 

Odpala bez zadnego problemu (zarowno cieply jak i zimny), wolne obroty utrzymuje, na luzie wkreca sie bez problemu, nie gasnie, spalanie w normie 5,5-6 l.

 

Jeden facet twierdzi ze slizga sie na sprzegle i trzeba wymienic tarcze i sprezyny... co prawda mialem problemy ze sprzeglem (ktos poskladal po swojemu ale juz jest OK i kosz sprzeglowy strasznie napier**lal i wymienilem na inny) i tarcze sa rzeczywiscie troche zjechane ale z tego co wiem to w takim wypadku wskazania na obrotomierzu powinny rosnac a predkosc nie :icon_rolleyes:

 

Jakies sugestie co to moze byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli na pierwszych trzech biegach idzie rowno to raczej nie bedzie sprzeglo, zreszta wiesz bo pisales ze predkosc rosnie rownomiernie. moze jest juz silnik skonczony, duzo bierze oleju?? i w jakim stanie i ogolnie od kiedy nim jezdzisz? czy wymieniales swiece zaplonowe a jak tak to kiedy? podaj wiecej szczegolow.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju prawie nie bierze (przy raczej spokojnej jezdzie nie ubywa wcale, a jak troche go pomecze to troche wciaga ale nawet nie wiem dokladnie ile, w kazdym razie nieduze ilosci, na pewno nie przekroczy ok. 0,2-0,3 l/1000 km wiec chyba nie tak zle). Stan ciezko mi ocenic, mechanikiem nie jestem ale tak jak pisalem chodzi rowno, odpala bez problemow, nie gasnie, nie wydaje z siebie zadnych podejrzanych dzwiekow, silnik suchy, nie ma zadnych wyciekow oleju wiec wg mnie dobry. Przebieg to 47500 km (tzn. tyle jest na liczniku, a ile naprawde przejechal to pewnie nikt nie wie).

 

Mam go dopiero 2 miesiace, przed sprzedaza stal kilka miesiecy nieuzywany. Po ok. 500 km dalem na maly przeglad do mechanika zeby sprawdzil czy wszystko z nim OK (zrobil synchronizacje gaznikow i poprawil te gumy ktore ida od filtra powietrza do gaznikow bo sie zsunely ale nic to nie zmienilo) i mu powiedzialem jak sprawa wyglada a on stwierdzil ze to moze byc wina kosza sprzeglowego. Po jakims czasie wymienilem kosz i efekt byl taki ze przestal halasowac ale wciaz jezdzi tak samo... No i wtedy powiedzial mi ze powinienem wymienic tarcze i sprezyny i sie trzyma tej wersji.

 

Co do swiec to podobno byly wymieniane w zeszlym sezonie (tak twierdzi ten mechanik - mowi ze zna ten motocykl juz od jakiegos czasu i sie zajmowal jego serwisowaniem i ze silnik jest w naprawde dobrym stanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Caly problem ze nikt z nas przez internet nie sprawdzi czy twoj brak mocy na wyzszych biegach to prawdziwy brak mocy, czy slizgajace sie sprzeglo.

Trzeba albo wiezyc mechanikowi, ze wie co mowi, ale nie bardzo mi lezy jego pomysl z wymiana kosza sprzeglowego, przy podejrzeniu slizgajacego sie sprzegla, albo szukac drugiej opinii u innego mechanika.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem ze przez internet sie nie da nic ze 100% pewnoscia stwierdzic ale liczylem na jakies podpowiedzi.

 

Nie twierdze ze mechanik nie ma racji, tylko moje watpliwosci wynikaja z tego ze zawsze myslalem ze w przypadku slizgajacego sie sprzegla obroty powinny rosnac a predkosc nie a u mnie predkosc rosnie rownomiernie ze wzrostem obrotow i po prostu na 6. biegu zatrzymuje sie na 8,5 tys. obrotow i wyzej nie pojdzie. Czy jest mozliwe zeby na slizgajacym sprzegle wystepowaly takie objawy?

 

A co do wymiany kosza to chodzilo o to ze stary strasznie halasowal a poza tym podobno (tak mowil ten mechanik) kiedys przy tym sprzegle ktos grzebal, niektore jego czesci byly w ogole nie od tego modelu i bylo poskladane nie tak jak trzeba i przez to zle dzialalo. Tylko ze teraz jest juz wszystko zlozone tak jak trzeba a objawy nie ustaly... Poza tym w komplecie z koszem sprzeglowym dostalem tez komplet tarcz (co prawda tez uzywane) i na tym komplecie dzialo sie to samo, tez 170 km/h i koniec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objaw typowy dla źle dobranego przełożenia czyli zębatka mała/zębatka duża a do tego dochodzi jeszcze zbyt szeroka opona na tylnym kole.

Wystarczy sprawdzić czy ilość zębów obu zębatek zgadza się z danymi fabrycznymi do tego modelu.

Problemy ze ślizgającym się sprzęgłem są wyssane z palca.

Jeżeli kosz sprzęgła słychać podczas pracy silnika bez obciążenia to wcale nie znaczy że coś się dzieje.

Po prostu odzywają się luzy technologiczne i nikomu nie powinno to przeszkadzać ponieważ kosz sprzęgła został zamontowany w silniku dla przenoszenia napędu ze skrzyni na koło a nie po to aby się tylko kręcić na luzie.

Kwestia ślizgającego się sprzęgła też odpada bo sam piszesz że silnik na trójce się nie dokręca do maksymalnych obrotów.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opone rzeczywiscie mam zalozona szersza niz standardowa (150/80 a powinna byc chyba 130/90) - tak juz kupilem. Co do zlego przelozenia to nie wiem, predkosci osiagane na poszczegolnych biegach wydaja mi sie mniej wiecej takie jak powinny byc fabrycznie (na 1. ok. 80 km/h przy 12 tys. obr, 2 - 120, 3 - 150, a na 4, 5 i 6 juz sie nie da przekroczyc 170, moze jakis posiadacz GPZ sie wypowie jak jest u niego :icon_question: ) wiec chyba przelozenie jest OK ale sprawdze te zebatki.

 

Kosz byl do wymiany bo napier**lal naprawde niemilosiernie, ten ktory jest teraz tez halasuje ale tylko troche, o wiele mniej niz poprzedni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od pomiaru kompresji , jesli bedzie ok to pokombinujemy dalej :D

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zaszkodzi, a może naprawdę pomóc.

1. Czy zawory są wyregulowane?

2. Czy gaźniki (poziom paliwa w komorze pływakowej) są wyregulowane?

3. Czy filtr powietrza jest czysty?

4. Czy wydech nie jest wybebeszony i czy jest oryginalny do twojego moto?

 

Jeśli kompresja jest ok, to warto te rzeczy sprawdzić.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy zawory są wyregulowane?

Regulowane byly zaraz po kupnie

 

2. Czy gaźniki (poziom paliwa w komorze pływakowej) są wyregulowane?

Po kupnie robiona byla tylko synchronizacja, moze niedlugo oddam gdzies do regulacji jesli nic nie pomoze

 

3. Czy filtr powietrza jest czysty?

No i to wlasnie dzisiaj sprawdzilem i jak zobaczylem to az sie przestraszylem :biggrin: caly filtr jest tak zaj**any brudem, wszedzie syf ze nadaje sie tylko do smietnika i musze kupic inny ;) jeszcze dzisiaj zamowie chyba w Klasie i jak wymienie to zobacze czy bedzie poprawa

 

 

Przy okazji jak juz dlubalem to sprawdzilem tez membrany w gaznikach i sie okazalo ze jedna jest uszkodzona... jest troche rozerwana ale uszkodzenie to jest na samej gorze w tym miejscu na ktore nachodzi pokrywa wiec czy to ma jakis wplyw na prace silnika? nie za bardzo wiem jak wytlumaczyc wiec moze zrobie jutro fotki, wrzuce gdzies i podam linka zebyscie mogli ocenic bo nie wiem czy trzeba cos z tym robic.

 

A na razie priorytetem jest wymiana filtra powietrza i pozniej sie zobaczy co dalej

 

Dzieki wszystkim za podpowiedzi

Edytowane przez mikun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro sprawdze ile moja gpz-ta idzie na każdym biegu. wiem tyle ze powinna isc napewno wiecej w mojej na V-maxie licznik pokazuje 230 i 12 tys obrotów. jutro ci napisze ile na kazdym. sam jestem ciekaw jeszcze tak nigdy nie sprawdzalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam taki problem w GPZ 500 ze z dołu idzie jak burza ale do 10 tys i koniec zaczyna sie dusić i jak przełacze bieg na wyzszy to nie ciagnie od razu tylko złapie takie równe obroty i chwile potem znowu tylko do 10 tys i tak na kazdym biegu dodam ze moto odpala wysmieciecie jak zimne i goraco moze jest zblokowana w dowodzie mam napisane 37 KW(50km)-mało jak to odblokowac???

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...