Skocz do zawartości

Shoei XR 1000


Rekomendowane odpowiedzi

No dobra, ale foks się coś skarżył, że go na tor w Poznaniu nie wpuszczą, bo hamerykański XR nie ma europejskiej homologacji... Prawda to?

 

No niestety, u nas obowiązuje homologacja europejska, a w USA jest DOT. Śmieszne jest to, że wpuszczą Cię w Nitro za 200 pln, a w hamerykańskim lup japońskim Shoei nie. Oczywiście na grandysach nikt tego nie sprawdza, nie wiem jak jest na "niemieckich" treningach, bo nie byłem. Generalnie na automolklubowych imprezach musisz mieć homologację i np. w "predatorach" sobie nie wystartujesz. Teoretycznie w/g polskich przepisów nie powinno się jeździć po ulicach w takim kasku - lecz nikt tego nie sprawdza, bo policmajstrzy się na kaskach nie znają. Można natomiast mieć problemy w przypadku jakiś roszczeń zdrowotnych w stosunku do ubezpieczyciela, jeśli się zorientują że miałeś niehomologawany kask.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lenar: Sorry, to nie miało za zadanie "psuć" Ci biznesu i zniechęcać ludzi do zakupu od Ciebie, mnie sprowadzenie kosztowało trochę czasu, kombinacji i nerwów (jak się spóźniała jedna paczka statkiem 2 tyg to nie było komfortowo).

 

Posen Diesel dokładnie wyjaśnił jak działa przepis w praktyce i teorii ale oglądając mój kask osobiście za dużo różnić nie znalazł (PS: masz już lustrzanki do szeja czy trzeba zamówić? Niedługo pewnie będę potrzebował )

Edytowane przez foks

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem bardzo zadowolony z kasku. Jedyne co mnie denerwuje, to niekiedy pojawia się potęzny gwizd przy większych prędkościach. Nieraz się przestraszyłem, że coś na mnie wali. Efekt wystepuje przy pewnej pozycji głowy względem strumienia powietrza - powoli się przyzwyczajam. Ale nie jeżdziłem w innych kaskach - może jest jeszcze gorzej?

ja też mam gwizdo-świszczenie powyżej 130-140 km/h

 

Dodam jeszcze że dosyć denerwujące jest patrzenie poprzez uszczelkę pinlocka podczas jazdy w złożeniu. Pieprzy się obraz i widać podwójnie :)

tak - potwierdzam to strasznie wkurzające, na szczęście moim gs 500 nie muszę się za bardzo składać :) bo przyśpieszenie nie powala.

 

Wystarczy odpowiednio ułożyć kask na głowie, tak aby uszczelka nie wypadała na linii wzroku, i jest OK. Kwestia przywyczajenia.

no ja jakoś nie mogę go tak ułożć. Przeszkadza mi jeszcze twardo chodząca szybka- trzeba włożyć nieco siły by z pozycji całkiem zamknietej uchylić ją. Jednak dzięki temu sama się nie otwiera a jej dalszy ruch (już po uchyleniu) jest b. precyzyjny.

Poza tymi niedogodnością potwierdzam, że kask super. Początkowo miałem problemy z pinlockiem, który założył mi gość w Yamaha na Połczyńskiej w wawie. Pinlock nieszczelnie przylegał do szybki i w środku skraplała się woda, parował straszliwie. Kupiłem nowy pinlock -założyłem sam mocno dociskajac go do szybki, tam gdzie jest siliconik - teraz sprawuje się całkiem dobrze choć w padającym deszczu i temperaturach -10C - 8C nadal nieco paruje poniżej 40-50 km/h.

Edytowane przez adwent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rowniez polecam bardzo ten kask. Spisuje sie idealnie, a jedyna wada jak dla mnie jest powiedziany juz wczesniej pinlock od antifoga.

Odzież, części i akcesoria do motocykli, skuterów i ATV

Wszystkie marki w jednym miejscu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam gwizdo-świszczenie powyżej 130-140 km/h

tak - potwierdzam to strasznie wkurzające, na szczęście moim gs 500 nie muszę się za bardzo składać :) bo przyśpieszenie nie powala.

 

 

 

A moze juz czas na regulacje szybki tzn, jej polozenia? Mi tam nic nie swiszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam gwizdo-świszczenie powyżej 130-140 km/h

tak - potwierdzam to strasznie wkurzające, na szczęście moim gs 500 nie muszę się za bardzo składać :) bo przyśpieszenie nie powala.

no ja jakoś nie mogę go tak ułożć. Przeszkadza mi jeszcze twardo chodząca szybka- trzeba włożyć nieco siły by z pozycji całkiem zamknietej uchylić ją. Jednak dzięki temu sama się nie otwiera a jej dalszy ruch (już po uchyleniu) jest b. precyzyjny.

Poza tymi niedogodnością potwierdzam, że kask super. Początkowo miałem problemy z pinlockiem, który założył mi gość w Yamaha na Połczyńskiej w wawie. Pinlock nieszczelnie przylegał do szybki i w środku skraplała się woda, parował straszliwie. Kupiłem nowy pinlock -założyłem sam mocno dociskajac go do szybki, tam gdzie jest siliconik - teraz sprawuje się całkiem dobrze choć w padającym deszczu i temperaturach -10C - 8C nadal nieco paruje poniżej 40-50 km/h.

 

Mi tam nic nie świszczy ,bo trzeba raz na jakis czas regulowac szybke.Kolega wyżej powiedział o tym.

 

Najwiekszą zaletą jest aerodynamika ,powyzej 200km/h nie urywa głowy.

 

Co do twardo chodzącej szybki ,to chyba tylko pozytyw ,a nie wada.Pinlock jest super,jak sie go dobrze założy,

 

a przy temp minus 8 to chyba i tak super ,ze lekko paruje.Jeżdził ktos w kasku za 500zł przy takich

 

temperaturach?

 

Dla mnie XR1000 nie ma wad ,żadnych.No może jedna ,jak spada na glebe to sie rysuje lakier :)

Edytowane przez markom13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kask bardzo fajny, chociaż przez pierwsze 3000km napsuł mi krwi bo uciskał mnie w 1 miejscu w łeb ;) i to tak konkretnie. Ale gdzieś na Rumuni wkurzyłem sie i wgniotłem troche w środku i teraz jest miodzio. Lekki, antyfog malina, co do wyciszenia to jakoś nie wydaje mi sie rewelacja(może to tylko takie wrażenia ale o to przecież chodzi), no ale większe prędkości swoje robią. Troche daje ten dodatek Whisper Kit czy jakooś tak, jest wtedy dużo ciszej, obcina wszystkie szumy, i odnosze wrażenie że słychać tylko dzwięki niskiej częstotliwości :) , jedyny minus tego to że zyby założyć i ściągnąć kask z tym to uszy sie obrywa za każdym razem :buttrock: trzeba pchać na siłe obiema rękami, ale potem ciszej, łapałem sie na tym że nie słysząc silnika o zmianie biegu przypominało mi odcięcie zapłonu :icon_rolleyes: :notworthy: :P

A wentylacja też ekstra, przy wyższych prekościach czuć jakby sie miało klimatyzacje nagłowie :wink: (potem zostają 2 irokezy w miejcu kanałów) :icon_razz:

Edytowane przez Jenes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

Szukam takie sprytnej stronki gdzie moznaby zobaczyć jak kaski shoei xr 1000 wyglada z różnymi akcesoryjnymi szybkami .... chodzi mi o kask czarny lub czarny mat .. ... zna ktos może cos takiego albo mam zdjecia ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam takie sprytnej stronki gdzie moznaby zobaczyć jak kaski shoei xr 1000 wyglada z różnymi akcesoryjnymi szybkami .... chodzi mi o kask czarny lub czarny mat .. ... zna ktos może cos takiego albo mam zdjecia ??

 

Ja mam czarny mat + 3 szybki. Białą, czarną i half tinted czy jak ją zwą (taka stopniowo ściemniana). Jak znajdę chwilę to mogę zrobić fotki i wrzucić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

half tinted czy jak ją zwą (taka stopniowo ściemniana)

 

Czyli tzw. progresywnie przyciemniana :icon_rolleyes:

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...