Skocz do zawartości

Utwardzenie przedniego zawieszenia


_SB_
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem.

Mam wyjątkowo miękkie zawieszenie z przodu (często dobija) - mechanik mówił, że sprężyny się zużyły i dał takie możliwości rozwiązania:

-rozciągnięcie sprężyn (ponoć tylko działa przez 1 sezon i wracają do poprzedniego stanu)

-wstawienie tulei, która skróci sprężynę - zawieszenie powinno być twardsze

-wymiana na nowe oryginalne (500PLN sztuka)

-wymiana na nowe zamienniki (400PLN komplet - no może 330PLN)

 

Jak dla mnie wchodzą w grę tylko dwa rozwiązania: nowe zamienniki lub wstawienie tulei. Ponoć nie zawsze tuleja działa, bo w za mocno ściśniętej sprężynie mogą się dotykać zwoje i też będzie dobijać. Amortyzatory chyba też nie pracują wtedy jak powinny.

 

Pytanko: Macie jakieś doświadczenia z tą tuleją? Czy to nie skraca skoku zawieszenia (skok sprężyny na pewno skraca)? Czy jest sens w ogóle się bawić w te tuleje, czy to wyrzucanie kasy w błoto? Macie jakieś inne pomysły jak utwardzić zawieszenie?

 

 

Życzę dobrej pogody i pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi być to aż 50 mm. Tak naprawdę regulacja napięcia wstępnego sprężyn zazwyczaj ma około 20 mm i taka tuleja możesz raczej wstawić bez obawy o ściśniecie spręzyn przy dobiciu. Druga sprawa to olej - zalej twardszym, 15 lub nawet 20 W a otrzymasz lepsze tłumienie, co ma również niebagatelne znaczenie. Jest to nawet ważniejsze.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi być to aż 50 mm. Tak naprawdę regulacja napięcia wstępnego sprężyn zazwyczaj ma około 20 mm i taka tuleja możesz raczej wstawić bez obawy o ściśniecie spręzyn przy dobiciu. Druga sprawa to olej - zalej twardszym, 15 lub nawet 20 W a otrzymasz lepsze tłumienie, co ma również niebagatelne znaczenie. Jest to nawet ważniejsze.

 

Pawel

 

Nie musi być aż 50mm ale ja takie zrobiłem z myślą, że jak będa za duże to sie przytnie ale okazały się idealne, być może moje spręzyny były ostro wykończone.

 

 

Tak jak napisał kolega powyżej. Najpierw zalej "twardym" olejem, jeśli to nie wystarczy proponuję wymianę na progresywne sprężyny.

 

Ale wymiana sprężyn to juz duży koszt a tuleja jest tania i nawet jakby to nie miało być wieczne rozwiązanie to i tak warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

60-70 dolarów za parę ale musisz to jeszcze ściągnąć ze Stanów. Albo nawiń sprężynki samemu według wzoru. Przed chwilą właśnie wymieniałem sprężyny w teleskopach w dużym Intruderze na progresywne, olej zamiast zalecanego 10W wlałem 15W, efekt - nie można porównać do fabryki. Tylne amory również progressive, da sie tym jeździć - nie uwierzysz ale przytarłem tłumik w prawym zakręcie.

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...