Madrider Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 Namierzylem sobie opone (uzywke rzecz jasna) pirelli SPORT DEMON 120/90/18 bodajze, w ladnym stanie dot tez ok tylko zdziwil mnie jeden napis, bylo to tam gdzie podane byly obciazalnosc opony, max cisnienie, a pod spodem napis U.S only. Ktos kojarzy o co biega ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 Opona nie posiada europejskiej homologacji z powodu zbyt głębokiego bieżnika, zbyt małej przyczepności na mokrej nawierzchni i dopuszczalnej prędkości max. dla tego rodzaju wykonania. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madrider Opublikowano 9 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 Opona nie posiada europejskiej homologacji z powodu zbyt głębokiego bieżnika, zbyt małej przyczepności na mokrej nawierzchni i dopuszczalnej prędkości max. dla tego rodzaju wykonania. Dzieki za odpowiedz, czyli ze swiadomoscia tych rzeczy na takiej gumie mozna spokojnie podrozowac?. Nie sadze zeby ktokolwiek sprawdzal mi homologacje na gume a co najwyzej glebokosc bieznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikitl Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Opona nie posiada europejskiej homologacji z powodu zbyt głębokiego bieżnika, zbyt małej przyczepności na mokrej nawierzchni i dopuszczalnej prędkości max. dla tego rodzaju wykonania. Niestety nie prawda !!! Pod podanymi w LBS i innych amerykańskich jednostkach masy i ciśnienia wartościami jest napisane U.S. use only, co oznacza że te wartości na oponie są podane dla rynku amerykańskiego. Z homologacją nie ma to nic wspólnego !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Niestety nie prawda !!! Pod podanymi w LBS i innych amerykańskich jednostkach masy i ciśnienia wartościami jest napisane U.S. use only, co oznacza że te wartości na oponie są podane dla rynku amerykańskiego. Z homologacją nie ma to nic wspólnego !!!! to w europie mamy inne ciśnienie atmosferyczne i trzeba inaczej pompować gumki..? czy motocykle inaczej ważą? :( jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Niestety nie prawda !!! Pod podanymi w LBS i innych amerykańskich jednostkach masy i ciśnienia wartościami jest napisane U.S. use only, co oznacza że te wartości na oponie są podane dla rynku amerykańskiego. Z homologacją nie ma to nic wspólnego !!!!Najpierw sprawdź a potem pisz.Te opony nie MAJĄ homologacji na Europę.Gdyby miały nasz rynek byłby zasypany tanimi oponami tak jak chińskimi skuterami.Masz net to możesz sobie sam porównać ceny. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 W takim razie kupujemy tanią oponę z tym napisem, bierzemy cwane urządzenie zwane szlifierką kontową i pozbywamy się napisu. Ja mialem kilka takich opon i nie bawiłem się w zacieranie tego napisu bo nikt na to nie patrzy .. Przynajmniej u mnie w miescie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Nie doczytałeś do końca mojej pierwszej odpowiedzi.Te opony mają mały indeks prędkości max. i podczas jazdy w okolicach 200 kmh. zrobisz sobie kuku a po pogrzebie rzeczoznawca znajdzie przyczynę wypadku. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Nie doczytałeś do końca mojej pierwszej odpowiedzi.Te opony mają mały indeks prędkości max. i podczas jazdy w okolicach 200 kmh. zrobisz sobie kuku a po pogrzebie rzeczoznawca znajdzie przyczynę wypadku. A możesz mi powiedzieć czemu w stanach można na takich jeździć?? Ja mialem takie opony tylko w endurakach więc takie prędkości były poza moim zasięgiem. Ale jeśli jest taka opona do motocykla sportowego to chyba amerykanie nie robią sobie opon z założeniem, że nikt szybciej nie pojedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Zrozum w końcu że w stanach nie wolno z drobnymi wyjątkami jechać motocyklem szybciej jak niecałe 90 kmh.Policjant Cię nawet nie będzie ścigał tylko po prostu zacznie strzelać.Nie ma sensu u nich produkować bardzo drogich opon jeżeli i tak nie wolno śmigać ponad 200 kmh. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dono Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 u nas też nie wolno :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 jesteśmy już w EU a u niemców wolno na atobahnie do oporu dlatego mamy inne homologacje. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikitl Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 (edytowane) Niestety dalej uwazam ze jestes w bledzie ponewaz :1. Na produkowanych w hiszpani Michelinach Pilot Sport do motocykli sportowych jest ten sam napis2. Ostatnio bedac w stacji kontorli pojazdow mialem okazje poczytac tablce informacyjna dot. wszystkich oznaczen opon i tam wyjasniono to dokladnie tak samo Nad tym napisem wartosci podane sa w innych jednostkach niz Europejskie i to ich dotyczy napis "US use only" , "US and Canada use only" lub "for US use only" , itp Poza tym bzdurą jest teoria że wszystkie opony na rynek amerykański są do mniejszych prędkości !! Edytowane 11 Lipca 2007 przez mikitl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madrider Opublikowano 19 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 Pogrzebalem troche w necie , wszedlem na stronke amerykanskiego pirelli. Tu jest katalog opon: http://www.us.pirelli.com/en_US/browser/at...LLI_FULL_07.pdf Na stronie nr 30 jest tabela indeksow predkosci, wnioskuje ze to dla amerykanskich warunkow. Wydaje mi sie ze te indeksy nie sa wcale takie male. Co do innych cech opony to nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro36 Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 Zrozum w końcu że w stanach nie wolno z drobnymi wyjątkami jechać motocyklem szybciej jak niecałe 90 kmh.Policjant Cię nawet nie będzie ścigał tylko po prostu zacznie strzelać.Nie ma sensu u nich produkować bardzo drogich opon jeżeli i tak nie wolno śmigać ponad 200 kmh. Piotr >> to taka czcza gadanina >> tak jak amerykanie dbają o bezpieczeństwo to żaden kraj na swiecie nie jest bardziej porypany. Nie wierzę że ich indeksy prędkości są gorsze od unijnych >>> a na drogach międzystanowych mozna śmigać szybciej niz 55 mil. Od dłuższego czasu czytam Twoje posty i odnoszę wrażenie że piszesz po to żeby coś napisać i nie koniecznie masz o tym pojęcie. Wierze że masz dużą wiedzę na tematy związane z naprawami i obsługą motocykli ale w wielu sprawach troszkę Ciebie ponosi . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.