Skocz do zawartości

Wszystko o Hondzie XR


Rekomendowane odpowiedzi

witam, gdzie kupie klapke ssania do xr 600r oczywiście dobry zamiennik, albo zakład ktory dorabia fachowo?

 

to jest zwykły kawałek blachy, nawet kształtu nie ma jakiegoś trudnego minaturową szlifierką wytniesz bez problemu

 

znajdź kawałek odpowiednio grubej blachy stalowej nie pogiętej (żeby nie była osłabiona ) wytnij najpierw flexem kwadracik(ta malutką szlifierką ciężko się tnie gruba blachę i bardzo szybko te małe tarcze lecą więc zaoszczędzisz sobie roboty ) potem obrób do porzadnego kształtu........następnie szlifierka stołowa i papier ścierny i tak długo ją opiłowywujesz aż będzie miała łagodne wszystkie ranty (żeby nie porysowała gaźnika ) potem wiercisz dziurki i gotowe.....

 

no i jak weźmiesz blachę która jest pomalowana to warto zedrzeć z niej cała farbę bo benzyna może sprawiac że farba będzie odpadać i silnik będzie ssał syf-szkoda silnika z drugiej strony dobrze by było poszukać wtedy czegoś do pomalowania żeby owa blaszka nie korodowała ....

 

i starczy po co tracić kasę-rok ci to musi z palcem w 4 literach wytrzymać a co roku chyba robisz jakaś tam inspekcje gaźnika to zobaczysz co dalej, jak gdziekolwiek pęka to do śmieci i następna

 

a jak bardzo nie chce ci sie dłubać to byle ślusarz to dorobi-masz pęknięta starą na wzór czy już jest w silniku zmielona przez zawory i tłok ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam na wzór starą ale z urwanym kawałkiem dolnym ale dołożona jakaś prowizorka w to miejsce jest. Ale to sprawka poprzedniego włąściciela, chciałem żeby mi to jakiś porządny zakład zrobił co by był spokój raz na zawsze ;D I jeszcze jedno jak poprawnie zmierzyć poziom pływaka w ktorym miejscu

..::HONDA POWER::..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam jestem tutaj nowy wiec proszę o wyrozumiałość ;)

Więc tak planuję kupić od niedawna Hondę XR 650 R w przedziale cenowym okolo 11 000 zł

Moje pytania

Na co powinienem zwrócić przy zakupie takiego sprzętu ?

Czy są to mocne sprzęty tak jak piszą na forach czy nie do końca ?

Na allegro na chwile obecną są taki 3 czy 4 czy w sezonie jest większy wybór w tym modelu ?

Może polecicie również inny jakiś dobry motocykl tego typu ? ,Myślałem jeszcze nad LC4 ale myślę że honda będzie lepszym wyborem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno jest technicznie nagrzebana ale spójrzmy prawdzie w oczy. Jeśli ktoś nie jeździ daleko i wyścigowo to nie ma sensu kupować takiego motocykla. XR650R znam tylko z opowieści ale jeśli jest tak dobra jak mówią to tłumaczy małą ilość ofert. To jeden z tych motocykli, które jak kupisz to już zostaje na długo.

 

Na pewno jest technicznie nagrzebana ale spójrzmy prawdzie w oczy. Jeśli ktoś nie jeździ daleko i wyścigowo to nie ma sensu kupować takiego motocykla. XR650R znam tylko z opowieści ale jeśli jest tak dobra jak mówią to tłumaczy małą ilość ofert. To jeden z tych motocykli, które jak kupisz to już zostaje na długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem tutaj nowy wiec proszę o wyrozumiałość ;)

Więc tak planuję kupić od niedawna Hondę XR 650 R w przedziale cenowym okolo 11 000 zł

Moje pytania

Na co powinienem zwrócić przy zakupie takiego sprzętu ?

Czy są to mocne sprzęty tak jak piszą na forach czy nie do końca ?

Na allegro na chwile obecną są taki 3 czy 4 czy w sezonie jest większy wybór w tym modelu ?

 

Może polecicie również inny jakiś dobry motocykl tego typu ? ,Myślałem jeszcze nad LC4 ale myślę że honda będzie lepszym wyborem .

 

1.na wszystko-teoretycznie to bardzo twarde moto mimo dużej mocy niewysilone i proste jak na młodą konstrukcje ale w praktyce też zdarzają się miny -na forum dr chyba był opisany przypadek jak koles kupił po kosztach okazało się że nicasilu nie ma, złożył spowrotem i sprzedawał jaki ideał a brała olej jak oszalała i cylinder był do wymiany

 

straszny ból tego motocykla w naszym kraju są wysokie ceny części i bardzo słaby rynek używanych dlatego zwracaj uwagę na braki detali bo możesz byc potem skazany na ASO a tam ceny odpychają....

 

2.zajebiście mocne :D 61KM mówi samo za siebie, jedyny mocniejszy ktm to 690 ale jest sporo cięższy, jakiś lc4 620 przy xr650r to pierdzikółko dla amatora ...sprzęt do teoretycznie do ogarnięcia bo bardzo równowmiernie oddaje moc,ale potrafi pójść powerslidem z 40km/h na 5 biegu i to czasami zaskakuje :D

 

3. do kupna jakiejkolwiek xr w Polsce trzeba mieć stalowe nerwy i cierpliwość-wszystkich jest mało i zawsze jest mało może w sezonie będzie większy wybór chociaż nie licz że będzie przebierał wśród 30 czy 40 egzemplarzy........musisz jeździć oglądać szukać, generalnie każdy kto kupował 650r przeszedł cierniową droge zobacz sobie na advrider.pl obszerny temat o tym moto, na allegro masa gruzów i to drogich gruzów to samo jest z 600 i 400......

 

u nas to poprostu niedoceniona seria motocykli i ogólnie jest ich mało , u nas wszyscy latają kejtiemem, albo crossówką i strzelają z korb, zaworów co kilka wypadów do tego weekendy w garażu i to jest kwintesencja tego sportu-motocykl w którym nie ma co naprawiać by się nie przyjął :D

 

4. hmm -generalnie ten motocykl jest trochę pozaklasowy i ciężko znaleźć mu odpowiednika-trochę za ciężki i za mocny żeby był na równi z enduro 450 4T, z kolei zbyt hard żeby postawić obok africi czy tenere, a do 990 jej jeszcze sporo brakuje (ale to znowusz inna klasa wagowa )

sxc 625 w serii jest słabszy od xr i sporo cięższy ale ma e-start i podobno lepszy zawias........690 jest mocniejszy ale sporo cięzszy i za 11 chyba nie kupisz ........reszta nie ma nic do zaoferowania.....

 

dlaczego ja bym brał xr (subiektywnie )

-bezawaryjność, trwałosć wręcz legendarna....

-prosty silnik, proste moto (brak akumulatora, instalacja wręcz z ogara 200, zawory na śrubkach, jeden wałek rozrządu, żadnych kosmicznych rozwiązań )

-zajebista moc w kazdej sytuacji z dołu z góry

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym 650 za tą kasę chyba z Anglii próbował ściągnąć, dostaniesz coś fajnego a mniejsze ryzyko wpadnięcia na minę.

Ogólnie porządny sprzęt wybrałeś, z częściami nie ma najmniejszego problemu, ściąga się z USA.

Odkąd mam XRkę kupuję tylko na ebay.com, tam jest miliard części do XR no i u nas jest drożej po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki jest koszt naprawy takeigo sprzętu chodzi o cylinder tłok ewentułalnie korbę i głowicę ?

Oczywiście chodzi mi o XR ;)

też tak myślałem zeby spróbować sprowadzić z kąścik .... ewetualnie po dzwonić po handlarzach i zrobić zamówienie na taki sprzęt ....

Edytowane przez grzegoslaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki jest koszt naprawy takeigo sprzętu chodzi o cylinder tłok ewentułalnie korbę i głowicę ?

 

tłok kosztuje ok 600( wossner kuty ) -normalnie jak do tej klasy moto w sumie podobnie jak do starej 600 i jest nawet dostępny od ręki w PL..........korba tak samo.........natomiast cylinder boje się pomyśleć, np w PL np szatańsko drogi i trudnodostępny jest np zestaw uszczelek-ja znalazłem tylko na zamówienie za 650 zł

 

możesz przypilnować temat na advrider co jakiś czas ktoś sprzedaje swoja BRP (big red pig) 100% gwarancji że kupisz zdrową nie masz ale zawsze większe szanse i sporo będzie opisane w temacie jakie były problemy i co było robione

 

szukaj sobie wersji EU, general export albo australia-zresztą chyba wiesz o co z tymi wersjami chodzi

 

EU jest najbardziej wypas-nieblokowana, normalna szklana lampa full zestaw drogowy (klakson lusterko migacze, lampa stop )

 

a największa kiła to amerykańska -blokowana do 40KM (jedzie jak zdrowa 600 , przyzwoicie ale nie ma szatana :D ) maleńka plastikowa lampa przód(nie świeci prawie ) brak predkościomierza słabszy stator i uboga elektryka.....

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem BRP, kupiłem ją po exc 125 który okazał się za mało wytrzymały na nasze wyprawy (100-150km na wypad), pierwsze jazdy byłem załamany, po lekkim i zwinnym EXC dostałem kloca którym wylatywałem na zakrętach i nie chodzi tylko o masę ale o duży moment żyroskopowy silnika (ciężkie elementy wirujące, ktos kto bawił się power ballem zrozumie o co chodzi )

Po czasie nauczyłem się tym jeździć i było ok, w międzyczasie odkorkowałem ją wg instrukcji z netu i zmieniłem tłok na wysoką kompresje, dostała takiego szału, że nie było porównania.

Po roku zmieniłem ją na EXC 520 i muszę przyznać, że jazda ktm sprawiała mi dużo większą frajdę, zwinniejszy, lżejszy, lepszy zawiast, starter. XRR sprzedałem kuzynowi, więc od czasu do czasu się zamieniałem i za każdym razem utwierdzałem się w przekonaniu, że warto było zamienić na EXC.

Nie chodzi nawet o elektryczny starter, choć kopanie XR po 7 godzinach na poligonie było naprawdę upierdliwe ( paliła lekko, ale zmęczenie robi swoje)

tylko o zwinność. w exc jak odkręcałem manetkę to przednie koło szło do góry i przelatywało się nad przeszkodami, honda ma cięzki przód i tyle mocy, że w tym samym terenie maneta powodowala raczej uslizg koła i taranowala raczej przeszkody niż z gracja nad nimi przelatywala.

 

Generalnie 650r ma w sobie coś za co się ją kocha, ale ktm exc 520 jeździ się lepiej i kropka.

 

Jest tylko jedno ale, w sezonie robiliśmy około 3000km w terenie (wyprawy od 100km na wyjazd jesli krecilismy sie po okolicy do 200km jesli poligon)

i kiedy policzylem ze po 3 sezonach(okolo 9 tyś km- kolo 300 mth) w ktm bede musial wydac z 4 tyś zl na remont (tlok, korba, łożyska, lancuszek, zawory, sprężyny, uszczelki)

a w XR po kupnie wymieniłem tylko tłok, 2 zawory + łańcuszek wydalem 1500zl i wiem, że przejedzie na tym z 30 tyś km, to zacząłem się zastanawiać...

 

Reasumując , jesli ktoś ma kasę polecam EXC serii 500, jeśli nie bardzo a chce dużo latać to xrr albo lc4.

 

Porównując z lc4 625 sxc (a mamy takie trzy w ekipie wiec bylo jak porownywac) to:

XR ma znacznie większego kopa ale pali nawet 3 litry więcej (gdzie sxc spali 7 xrr wciągnie 10)

XR jest lżejsza niż sxc i to czuć, ale ktm ma dużo lepsze zawieszenie (przednie lagi półka i kierownica w xrr to pomylka)

 

szczerze gdybym juz decydowal sie na motocykl w tej kategorii wagowej to jednak polecal bym 625 sxc

 

choc z drugiej strony kuzyn od sxc za kazdym razem jak wsiadzie na xrr od drugiego kuzyna, to zawsze zastanawia sie czy dobrze wybral

BRP to istny wariat, ma wady, są lepsi od niego ale ma to coś...

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znasz angielski ??

 

http://www.xr650r.us/xr650r_faq/

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Japończyki dziwni są. Wg mnie najtrudniej jest zrobic mocny i bezawaryny silnik, bo zawias i inne podzsepoły mozna zamowic od specjalistycznych firm. No i zrobili taki silnik do xr650r, ale dali słabe zawiasy i przeciętne hamulce, przez co moto musiało przegrac w konkurecji EXC i Lc4.Tylko czemu nie wyciągneli wniosków i zamiast poprawic to i owo zaprzestali produkcji po chyba 6sciu latach? A teraz w rajdach długodystansowych wystawiają crf-x, czyli osłabioną crf., czyzby chodzilo jednak o kasę i droższy serwis? Przecież mogli spokojnie zmniejszyc silnik do np. 500ccm kosztem kilku km i zmniejszyc moto, tak by ważyło nie 120+ tylko 110+ więc tyle co exc 4T, ale dalej byłoby to moto zdolne pojechac kilkadziesiat tys km bez remontu, co powinno odniesc sukces rynkowy(przynajmniej dla mnie byłby to idealny sprzęt, przydatny w trudnym terenie i małych predkosciach ale tez nie męczący na dalsze wypady). KLXa "R" robli 3 lata, to w ogóle masakra. Za to paździerze typu xr650l albo klr czy xt klepią bez wiekszych zmian od wielu lat. Dla porównania exc 520, debiut chyba w 98r, po 5ci latach zostawiają dobry silnik i dokładają lepszy zawias, po roku nowe plastiki, poprawiony kosz i jakies drobiazgi, za 5 lat calkiem nowy jeszcze lepszy model 530 (nie wiem czy miał jakieś zmiany), w końcu exc 500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://powersports.honda.com/2013/xr650l/street.aspx

 

Jaką firmą jest KTM a jaką Honda ? Ci pierwsi żyją z terenowych a Ci drudzy jeśli zadowolą amerykanów to już są w domu i nawet EFI nie wsadzają. Jako europa jesteśmy za malutcy i dobrze, że w ogóle pokusili się o nową CRFL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...