henio Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 mati piszesz bzdury na temat norm API i tej rafinerii. Paliwa przez nich sprzedawane też mają atest na 95 oktan a niekiedy silnik zaczyna podejrzanie dzwonić zaworami.Oleje LOTOS nie są złe do smarowania silników starszej generacji np. 125P i warszawy oraz niektórych kieratów wolnoobrotowych.Pomyśl dlaczego olej mobil lub castrol jest czterokrotnie droższy niż lotos ?Czyżby tamte firmy chciały Cię okraść ?A może lotos dolewa drogie komponenty specjalnie dla Ciebie za darmo ?EEEEEEEEE ja tam bym sie ceną za bardzo nie sugerował. Marketing to poważna sprawa nie zawsze mająca wiele wspólnego z jakością. Sam używam Mobila ale odnoszę wrażenie że podyktowane jest to troską o własne dobre samopoczucie. Swego czasu firma Suzuki używała tylko Mobila i użycie innego oleju mogło zakończyć się nawet utratą gwarancji. Nie dawno swąchali się z Shellem i teraz tylko ten olej jest jedynym właściwym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Po pierwsze nie wiesz ile mój tato narobił się samochodów, ponieważ ma 45 lat i od 16 roku życia niczym innym się nie zajmuje, więc nie pisz mi czegoś takiego, bo nie znasz jego wiedzy. Przechodził szkolenia w serwisach w niemczech, samochody marki VW zna prawie na pamięć gdzie co przychodzi i dużo Tobie do tego brakuje, więc jeżeli pisze że o mało nie zatarł, to wiem o czym pisze. Dla rozjaśnienia stojąc na granicy Audi 80 1,8 hydraulika zaczęła klepać jak w traktorze po przejechaniu 2000tyś km, więc jeżeli jechał by do 10tyś czyli następnej wymiany to jak długo silnik by pochodził?? Czyli co nie świadczy to o jakości oleju?? Nie chce mi się na temat dyskutować, bo tata wiele przeszedł wiele zrobił więc nie są to jakieś opowiastki :a wujek Stefan" tylko niestety lata praktyki, których Tobie brakuje... Sorki ale sie wkurzyłemPoZdrourbanNo taki przypadek jak najbardziej mógł mieć miejsce, ale nie z powodu zastosowania marki oleju, tylko klasy. Jeżeli do starego samochodu, który jeździł na mineralu wlejemy syntetyka Lotosa to klepanie zaworów ustawianych hydraulicznie może wystąpić. Powód za duże luzy wypracowanego silnika na olej syntetyczny i najgroźniejsza sprawa to rozpuszczenie syfu przez środki myjące w syntetyku i przytkanie kanalików. Po czymś takim jak wlejemy spowrotem mineralnego mobila to jak nie pozapychało kanalików to praca silnika powróci do poprzedniego stanu.No ale jak było naprawdę to wie tato urbana.Osobiście nie spotkałem się z tym, że z silnikiem dzieje się coś złego po wlaniu Lotosa o klasie zalecanej przez producenta.A olej Mobil1 chyba uważany jest za najlepszy i samochody naprawdę mają spore przebiegi na nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shadok Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 (edytowane) Hm... Jeżdżę Fordem Mondeo (1,8) na syntetyku Lotosa... Jakoś nie zuważam, żeby silnik padał, ale to już chyba kwestia kilometrów..? :icon_razz: Pewnie z tymi olejami to też trochę kwestia samopoczucia. Trochę jak z benzyną, że niby na stacji A lepsza od stacji B (obie "firmowe') a i tak obie biorą z tej samej hurtowni. Wierzący jednak rękę (raczej nogę z gazem) da sobie odciąć że na jednej jeździ mu się lepiej.Jeśli chodzi o oleje Lotos do motocykli ja np. ich nie uzywam - maja za wysokie specyfikacje dla mojego "zabytku". Ktoś tu napisał, że najlepszy jest Mobil a ja znam dwóch mechaników od motocykli (ze stażem itepe...) którzy Mobila wyzywają od najgorszych i leją TYLKO Castrol. Więc dla mnie trochę takie dywagacje "markowe" to jak spór o wyższość motocykli "K" nad motocyklami "Y" (i tak najlepsze są 'H" :crossy: ) Pozdrawiam "O motocykliście nie świadczy to jaki ma w silniku olej, tylko jaki jego poziom. Shadok" (Można mnie cytować :bigrazz: ) Edytowane 1 Czerwca 2007 przez shadok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 "O motocykliści nie świadczy to jaki ma w silniku olej, tylko jaki jego poziom. Shadok" (Można mnie cytować :bigrazz: ) :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urban Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Ja nie kwestionuję wiedzy Twojego ojca bo go nie znam, kwestionuję Twoją wiedzę bo bierze się ona - jak wnioskuję - z zasłyszanych informacji z drugiej ręki a nie z własnych doświadczeń. To po pierwsze Klepanie hydrauliki co jak rozumiem ma oznaczać niesprawność układu hydraulicznej kasacji luzów zaworowych może mieć wiele przyczyn i wcale nie musi świadczyć o złej jakości oleju, zwłaszcza po przejechaniu zaledwie !!! 2 tys (zakładam że 2000tys to oczywisty błąd pisarski). To po drugie Co ma klepanie zaworów do zacierania silnika to już w ogóle nie wiem. Zatarcie wałków rozrządu? Wydawanie osądów na temat jakości oleju na podstawie domniemanej awarii rozrządu w starym aucie po przejechaniu 2 tys. km jest według mnie po prostu zabawne i wystawia wystarczającą opinię o Twoim doświadczeniu. To po trzecie i ostatnie. Panie Browarny z całym szacunkiem dla Pana, ale to co Pan napisał nie jest zgodne z tym co się stało faktycznie. Nie chce mi się o tym pisać bo to nic nie zmieni. Co do tekstu że moja wiedza "bierze się z zasłyszanych informacji z drugiej ręki" jest też stwierdzeniem błędnym, gdyż ja nie siedzę przed kompem w domu jak wroće ze szkoły, tylko siedze w warsztacie mojego taty i zapie**alam brzydko mówiąc. Nie robię tego co muszę, tylko mechanika jest dla mnie pasją kocham to co robię i proszę nie mówić mi takich bzdur że to nie są moje doświadczenie, bo codziennie sptykam się z wieloma przpadkami. Może fakt że jestem młody żeby tak się wymądrzać, ale na temat samochodów i machaniki samochodowej wiem wiele, nawet za wiele jak na mój wiek. Nie znam się na mechanice motocyklowej, a jest ona zdecydowanie inna, co nieco wiem, ale to jest takie pojęcie jakie większość z Was ma o samochodach. Proszę Panie Browarny o zakończenie dyskusji na temat doświadczenia... Pozdrawiamurban Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Panowie już od dawna powtarzam swoim klientom że częsta wymiana dobrego oleju w silniku to najtańszy remont. Chcecie usłyszeć prawdziwe zdanie mechanika to proszę:Lejcie najtańszy olej samochodowy do motocykli to niedługo za remonty Waszych motocykli kupię sobie nową furę i zacznę budować willę w górach.Jeżeli taka argumentacja do niektórych nie dociera to jest mi naprawdę bardzo przykro.pozro Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 tak tak wiemy , mowiles wiele razy , ale mimo to od prawie 2 lat leje samochodowy ( rozne ) i nic sie nie zatarlo, nie wytarlo i nie zuzylo w exspresowym tempie , oczywiscie ze wzgledu na obroty nie lal bym oleju samochodowego do sporta krecacego 14 tys obr/min Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Ty lejesz a ja poczekam, mam dużo czasu. Tylko nie pytaj później na 4um gdzie dorabiają panewki.pozdro Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 A tak generalnie to powiedzcie mi po co robić takie eksperymenty ???? 4 litry motula motocyklowego to ok 105-110 zł a oleju samochodowego (jakiegoś taniego ) to ok 80 zł Czy wsze sprzęty tak duzo tego oleju palą ???? czy moze tak dużo jeździcie że wymieniacie go co miesiąc ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 no też się temu dziwię, różnicy w kosztach prawie żadnych a jednak są tacy co kombinują dla tych 5zł Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 (edytowane) No u mnie to jest 100% roznicy w cenie, wiec mnie sie oplaca kombinowac.W temacie olejowym sie z Piotrkiem nie zgadzamy i to od dawna wiadomo.No ale do wojta chodzic nie bedziemy :icon_mrgreen: Adam M. Edytowane 1 Czerwca 2007 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 I na tym polega zdrowa dyskusja na 4um.pozdro Adam Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 prosze mi pokazac przynajmniej 2 przyklady w ktorych uzytkownik moto na oleju silnikowym zajechal nim silnik i byla to 100% wina oleju :) Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 na oleju samochodowym nikt nie zajedzie silnika motocyklowego no chyba ze naleje calkowicie nie majacy zastosowania tam olej albo kupi cos w stylu tych co sprzedaja w lidlu za 30zl 4 litry olej motocyklowy i samochodowy maja te same dodatki roznia sie jedynie proporcjami aby dorownac poszczegolnym norma np JASO MA aby nie powodowac uslizgu sprzegla.Wiadomo nikt nikomu nie kaze lac lotosa do silnika czy innych samochodowych olei fakt jest taki ze nie wszytkie sie nadaja do motocykla wiec bezpieczniej jest lac specjalnie dedykowany, ja jestem zdania ze najwazniejsza jest ochrona silnika wiec leje najlepsze oleje i nie oszczedzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 prosze mi pokazac przynajmniej 2 przyklady w ktorych uzytkownik moto na oleju silnikowym zajechal nim silnik i byla to 100% wina oleju :)możesz podjechać do mnie na warsztat mam akurat rozebrany silnik CM450 z padniętymi panewkami.Olej lotos ostatnio zalany w ub. roku. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.