Piotr Dudek Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 To zależy od przebiegu motocykla. Do ok. 70.000 kawa powinna dostać półsyntetyk 10 W 40 oczywiście motocyklowy. Po większym przebiegu 15 W 50 lub nawet 20 W 60 jak bierze trochę oleju.Jedynym miejscem brania oleju są uszczelniacze zaworowe i czasami powinno się je wymienić.Z wyjątkiem silników jednocylindrowych nawet po 100.000 km nie ma problemu z pierścieniami tłokowymi. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zygzak600 Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 (edytowane) To zależy od przebiegu motocykla. Do ok. 70.000 kawa powinna dostać półsyntetyk 10 W 40 oczywiście motocyklowy. Po większym przebiegu 15 W 50 lub nawet 20 W 60 jak bierze trochę oleju.Jedynym miejscem brania oleju są uszczelniacze zaworowe i czasami powinno się je wymienić.Z wyjątkiem silników jednocylindrowych nawet po 100.000 km nie ma problemu z pierścieniami tłokowymi. Kawa ma przejechane niecałe 35tys. 95r, nie wiadomo czy nie bylo nic kombinowane z przebiegiem:-(, jutro ide zakupie nowy olej, jak pan mysli pomoze na klekotanie i strzaly przy zmianie biegow?? Czy wstawic do warsztatu i niech ktos zajrzy do zaworow i skrzyni biegow?? Edytowane 12 Sierpnia 2007 przez Zygzak600 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Panie Piotrze, przeczytałem cały temat i zdecydowałem, że podjadę do Pana w nastepnym tygodniu.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
embe Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 DragStar'owcy i WildStar'owcy - niedawno na Forum wałkowany był temat stukających/walących silników z rzeczonych motocykli. Porad udzielał wypowiadający się tutaj Piotr Dudek i zdaje się, że kwestia stuków została w miarę jasno wytłumaczona. Próbowałem znaleźć wątek, jednak wyszukiwarka nie działa.Jeśli pamięć mnie nie myli, temat sprowadzał się do wymiany fabrycznie źle spasowanych prowadnic zaworów*. *proszę o sprostowanie w razie mojej pomyłki / temat był w "krózer/czoper" lub tutaj, w "mechanice" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 DragStar'owcy i WildStar'owcy - niedawno na Forum wałkowany był temat stukających/walących silników z rzeczonych motocykli. Porad udzielał wypowiadający się tutaj Piotr Dudek i zdaje się, że kwestia stuków została w miarę jasno wytłumaczona. Próbowałem znaleźć wątek, jednak wyszukiwarka nie działa.Jeśli pamięć mnie nie myli, temat sprowadzał się do wymiany fabrycznie źle spasowanych prowadnic zaworów*.*proszę o sprostowanie w razie mojej pomyłki / temat był w "krózer/czoper" lub tutaj, w "mechanice"Masz rację ale ten problem dotyczy kilkuset egzemplarzy z rynku wtórnego a u nas w kraju sprzedawane jako nowe po okazyjnej cenie Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 To już wiem dlaczego silnik w Busie mi cyka nagrzany :banghead: Sprawdzałem luzy - mieszczą się w normie, ale niekoniecznie są identyczne :crossy:P. Piotrze czy Haybusy można również zaliczyć do określenia ,,GSXR-y tak maja..." :) Czy też poradziłby mi Pan coś na to :crossy: :icon_mrgreen: Bo jak u większości wkurza mnie to cykanie okropnie i jeśli będzie to kwestia wyregulowania na identyczny luz to bym się pisał :buttrock: Wczesniej nie spotkałem się z tym cykaniem u nikogo na forum... ale to chyba dlatego, że Hayabus na forum jest niewiele... Spotakła się Pan już z przypadkiem cykania w hayabusie :notworthy: No i jaki olej do tego silnika, zeby to jakoś ciszej pracowało :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 To już wiem dlaczego silnik w Busie mi cyka nagrzany :banghead: Sprawdzałem luzy - mieszczą się w normie, ale niekoniecznie są identyczne :crossy:P. Piotrze czy Haybusy można również zaliczyć do określenia ,,GSXR-y tak maja..." :) Czy też poradziłby mi Pan coś na to :crossy: :icon_mrgreen: Bo jak u większości wkurza mnie to cykanie okropnie i jeśli będzie to kwestia wyregulowania na identyczny luz to bym się pisał :buttrock: Wczesniej nie spotkałem się z tym cykaniem u nikogo na forum... ale to chyba dlatego, że Hayabus na forum jest niewiele... Spotakła się Pan już z przypadkiem cykania w hayabusie :notworthy: No i jaki olej do tego silnika, zeby to jakoś ciszej pracowało :buttrock:Olej nie ma nic wspólnego z cykaniem zaworów.Silnik Busy należy do jednostek mocno wysilonych i luzy zaworowe powinny być częściej kontrolowane niż zaleca to producent zwłaszcza jeżeli silnik dostaje w d*** .Zawory ustawione zgodnie z manualem na jednakowe wartości bez brania pod uwagę tolerancji powinny uspokoić pracę silnika. Jeżeli ma być nadal katowany to ustawiamy na maksymalną dopuszczalną wartość. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Motocykl jest przeznaczony do jazdy turystycznej, także o katowaniu nie ma mowy... W regulacji płytkowej jaką róznicą luzu pomiedzy zaworami zaczynać sie przejmowac mimo iż mieszcą sie w zakresie serwisówki :) Biorąc pod uwagę, że regulacja płytkowa jest niestety uciązliwa i kosztowna...:icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamSuzuki Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 U mie tez cyka, nie jest to wina zle ustawinego rozrzadu ale za dzuych luzow zaworowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 No i jeszcze jedno pytanie do wysokiej klasy fachowca :banghead: Czy takie cykanie oprócz nieprzyjemnych odgłosów niesie za sobą jakieś konsekwencje ;) Bo z tego co słyszałem(wypowiedź Adama M.): ,,za duży luz zaworowy jeszcze rzadnemu silnikowi nie zaszkodził..."Oczywiście zakładamy, że luzy mieszczą się w granicy dopuszczalnych, ale niekoniecznie są identyczne... Czy np szybciej w takim przypadku zużywają się np. wałki rozrządu :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Pytanie o luzy zaworowe w cbr 600 f4: skraca czy wydłuża luzy??? Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nimo13 Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Witam, u mnie w virago 750 82rok tez cykały zawory dosc mocno, wydaje mi sie że poznałem przyczyne. Mocowanie wałka rozrządu z tyłu głowicy jest bezposrednio w głowicy bez zadnej tulejki i gdy tam zrobi sie luz to przy pracy silnika gdy dzwignia jednego zaworu naciska na wałek to on obniża sie i powoduje wiekszy luz drugiego zaworu. Czy mamy luz na mocowaniu wałka rozrzadu mozna sprawdzic w ten sposób, przy ustawianiu luzow zaworów wykręcic napinacz łańcuszka rozrzadu poruszac dzwignia zaworu i sprawdzic czy luz sie nie zwiekszyl, mozna tez włozyc szczelinomierz pod dzwignie i naciskac palcem na łancuszek rozrzadu i sprawdzic jak zmieniaja sie luzy. Ja w koncu ustawiłem zawory na wykreconych napinaczach łancuszka rozrzadu i teraz nie słychac zaworów praktycznie w ogóle. Prosiłbym o opinie fachowców, czy da sie zregenerowac głowice jesli chodzi o mocowanie wałka rozrzadu i czy to rozwiazanie które zastosowałem nie bedzie niebezpieczne dla silnika. Dodam, ze w silniku był robiony remont ( tłoki, pierscienie szlif cisnienie 12 atm w głowicy tylko zawory i gniazda, wałki rozrzady w normie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Wiekszosc walkow rozrzadu w japonii lozyskowana jest bezposrednio w glowicy na tkzw "golasa", a stop aluminium nie jest najbardziej trwalym materialem. O ile pamiec mnie nie myli to tylko stare Kawy chlodzone powietrzem uzywaly odpowiednich panewek brazowych do walkow rozrzadu.W zwiazku z tym czym starsze silniki tym robia sie glosniejsze, co dalej jest niczym w porownianiu z halasem silnika popychaczowego, chlodzonego powietrzem ( jak moja BSA ).Teoretycznie otwory pod walki w starszej glowicy moga byc naprawione, ale wiaze sie to z bardzo kosztownym "line boring" i dorobieniem panewek - w wiekszosci przypadkow taniej kupic uzywana glowice w lepszym stanie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Panowie, ale czy takie cykanie szkodzi silnikowi czy kończy się jedynie na nieprzyjemnych odgłosach :banghead: Oczywiście mowa o luzach w zakresie tolerencji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamSuzuki Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 (edytowane) Panowie, ale czy takie cykanie szkodzi silnikowi czy kończy się jedynie na nieprzyjemnych odgłosach :banghead: Oczywiście mowa o luzach w zakresie tolerencji... Ja na cykających zaworach przejechalem juz 3000 km i nic silnikowi nie zaszkodzilo. Nie wiem jak jest w duzych silnikach takich jak ok. 1000 ale dla 125 cykanie nie szkodzi :banghead: Edytowane 16 Sierpnia 2007 przez AdamSuzuki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.