Skocz do zawartości

cykanie zaworów


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To zależy od przebiegu motocykla. Do ok. 70.000 kawa powinna dostać półsyntetyk 10 W 40 oczywiście motocyklowy. Po większym przebiegu 15 W 50 lub nawet 20 W 60 jak bierze trochę oleju.

Jedynym miejscem brania oleju są uszczelniacze zaworowe i czasami powinno się je wymienić.

Z wyjątkiem silników jednocylindrowych nawet po 100.000 km nie ma problemu z pierścieniami tłokowymi.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od przebiegu motocykla. Do ok. 70.000 kawa powinna dostać półsyntetyk 10 W 40 oczywiście motocyklowy. Po większym przebiegu 15 W 50 lub nawet 20 W 60 jak bierze trochę oleju.

Jedynym miejscem brania oleju są uszczelniacze zaworowe i czasami powinno się je wymienić.

Z wyjątkiem silników jednocylindrowych nawet po 100.000 km nie ma problemu z pierścieniami tłokowymi.

 

Kawa ma przejechane niecałe 35tys. 95r, nie wiadomo czy nie bylo nic kombinowane z przebiegiem:-(, jutro ide zakupie nowy olej, jak pan mysli pomoze na klekotanie i strzaly przy zmianie biegow?? Czy wstawic do warsztatu i niech ktos zajrzy do zaworow i skrzyni biegow??

Edytowane przez Zygzak600
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DragStar'owcy i WildStar'owcy - niedawno na Forum wałkowany był temat stukających/walących silników z rzeczonych motocykli. Porad udzielał wypowiadający się tutaj Piotr Dudek i zdaje się, że kwestia stuków została w miarę jasno wytłumaczona. Próbowałem znaleźć wątek, jednak wyszukiwarka nie działa.

Jeśli pamięć mnie nie myli, temat sprowadzał się do wymiany fabrycznie źle spasowanych prowadnic zaworów*.

 

 

*proszę o sprostowanie w razie mojej pomyłki / temat był w "krózer/czoper" lub tutaj, w "mechanice"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DragStar'owcy i WildStar'owcy - niedawno na Forum wałkowany był temat stukających/walących silników z rzeczonych motocykli. Porad udzielał wypowiadający się tutaj Piotr Dudek i zdaje się, że kwestia stuków została w miarę jasno wytłumaczona. Próbowałem znaleźć wątek, jednak wyszukiwarka nie działa.

Jeśli pamięć mnie nie myli, temat sprowadzał się do wymiany fabrycznie źle spasowanych prowadnic zaworów*.

*proszę o sprostowanie w razie mojej pomyłki / temat był w "krózer/czoper" lub tutaj, w "mechanice"

Masz rację ale ten problem dotyczy kilkuset egzemplarzy z rynku wtórnego a u nas w kraju sprzedawane jako nowe po okazyjnej cenie

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już wiem dlaczego silnik w Busie mi cyka nagrzany :banghead: Sprawdzałem luzy - mieszczą się w normie, ale niekoniecznie są identyczne :crossy:

P. Piotrze czy Haybusy można również zaliczyć do określenia ,,GSXR-y tak maja..." :)

Czy też poradziłby mi Pan coś na to :crossy: :icon_mrgreen:

Bo jak u większości wkurza mnie to cykanie okropnie i jeśli będzie to kwestia wyregulowania na identyczny luz to bym się pisał :buttrock:

 

Wczesniej nie spotkałem się z tym cykaniem u nikogo na forum... ale to chyba dlatego, że Hayabus na forum jest niewiele...

 

Spotakła się Pan już z przypadkiem cykania w hayabusie :notworthy:

 

No i jaki olej do tego silnika, zeby to jakoś ciszej pracowało :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już wiem dlaczego silnik w Busie mi cyka nagrzany :banghead: Sprawdzałem luzy - mieszczą się w normie, ale niekoniecznie są identyczne :crossy:

P. Piotrze czy Haybusy można również zaliczyć do określenia ,,GSXR-y tak maja..." :)

Czy też poradziłby mi Pan coś na to :crossy: :icon_mrgreen:

Bo jak u większości wkurza mnie to cykanie okropnie i jeśli będzie to kwestia wyregulowania na identyczny luz to bym się pisał :buttrock:

 

Wczesniej nie spotkałem się z tym cykaniem u nikogo na forum... ale to chyba dlatego, że Hayabus na forum jest niewiele...

 

Spotakła się Pan już z przypadkiem cykania w hayabusie :notworthy:

 

No i jaki olej do tego silnika, zeby to jakoś ciszej pracowało :buttrock:

Olej nie ma nic wspólnego z cykaniem zaworów.

Silnik Busy należy do jednostek mocno wysilonych i luzy zaworowe powinny być częściej kontrolowane niż zaleca to producent zwłaszcza jeżeli silnik dostaje w d*** .

Zawory ustawione zgodnie z manualem na jednakowe wartości bez brania pod uwagę tolerancji powinny uspokoić pracę silnika. Jeżeli ma być nadal katowany to ustawiamy na maksymalną dopuszczalną wartość.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl jest przeznaczony do jazdy turystycznej, także o katowaniu nie ma mowy...

 

W regulacji płytkowej jaką róznicą luzu pomiedzy zaworami zaczynać sie przejmowac mimo iż mieszcą sie w zakresie serwisówki :) Biorąc pod uwagę, że regulacja płytkowa jest niestety uciązliwa i kosztowna...:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze jedno pytanie do wysokiej klasy fachowca :banghead:

 

Czy takie cykanie oprócz nieprzyjemnych odgłosów niesie za sobą jakieś konsekwencje ;)

Bo z tego co słyszałem(wypowiedź Adama M.): ,,za duży luz zaworowy jeszcze rzadnemu silnikowi nie zaszkodził..."

Oczywiście zakładamy, że luzy mieszczą się w granicy dopuszczalnych, ale niekoniecznie są identyczne...

 

Czy np szybciej w takim przypadku zużywają się np. wałki rozrządu :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie w virago 750 82rok tez cykały zawory dosc mocno, wydaje mi sie że poznałem przyczyne. Mocowanie wałka rozrządu z tyłu głowicy jest bezposrednio w głowicy bez zadnej tulejki i gdy tam zrobi sie luz to przy pracy silnika gdy dzwignia jednego zaworu naciska na wałek to on obniża sie i powoduje wiekszy luz drugiego zaworu. Czy mamy luz na mocowaniu wałka rozrzadu mozna sprawdzic w ten sposób, przy ustawianiu luzow zaworów wykręcic napinacz łańcuszka rozrzadu poruszac dzwignia zaworu i sprawdzic czy luz sie nie zwiekszyl, mozna tez włozyc szczelinomierz pod dzwignie i naciskac palcem na łancuszek rozrzadu i sprawdzic jak zmieniaja sie luzy. Ja w koncu ustawiłem zawory na wykreconych napinaczach łancuszka rozrzadu i teraz nie słychac zaworów praktycznie w ogóle. Prosiłbym o opinie fachowców, czy da sie zregenerowac głowice jesli chodzi o mocowanie wałka rozrzadu i czy to rozwiazanie które zastosowałem nie bedzie niebezpieczne dla silnika. Dodam, ze w silniku był robiony remont ( tłoki, pierscienie szlif cisnienie 12 atm w głowicy tylko zawory i gniazda, wałki rozrzady w normie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiekszosc walkow rozrzadu w japonii lozyskowana jest bezposrednio w glowicy na tkzw "golasa", a stop aluminium nie jest najbardziej trwalym materialem. O ile pamiec mnie nie myli to tylko stare Kawy chlodzone powietrzem uzywaly odpowiednich panewek brazowych do walkow rozrzadu.

W zwiazku z tym czym starsze silniki tym robia sie glosniejsze, co dalej jest niczym w porownianiu z halasem silnika popychaczowego, chlodzonego powietrzem ( jak moja BSA ).

Teoretycznie otwory pod walki w starszej glowicy moga byc naprawione, ale wiaze sie to z bardzo kosztownym "line boring" i dorobieniem panewek - w wiekszosci przypadkow taniej kupic uzywana glowice w lepszym stanie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ale czy takie cykanie szkodzi silnikowi czy kończy się jedynie na nieprzyjemnych odgłosach :banghead:

Oczywiście mowa o luzach w zakresie tolerencji...

 

Ja na cykających zaworach przejechalem juz 3000 km i nic silnikowi nie zaszkodzilo. Nie wiem jak jest w duzych silnikach takich jak ok. 1000 ale dla 125 cykanie nie szkodzi :banghead:

Edytowane przez AdamSuzuki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...