Skocz do zawartości

Benzyna w oleju silnikowym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Gdy spuszczłem olej po zimie, poczułem zapach benzyny. Przypuszczam że nie było jej mało bo lej był jak woda. Motocykla nie odpalałem jakieś 2 miesiące. Czego to może być wina ? (zawory nieszczelne, podparty ssący, pierścienie, żle ustawiony zapłon, gaźniki)?. Wlałem do moto OLEJ JMC 20W50 MINERAL. Polecali ten olej do motocykli wiekowych, a mój jest z 1981 roku. Przed zlaniem tamtego oleju nie odpalałem motocykla, a teraz jak jest zimny jest ok, po przejechaniu 5 km zapala mi się dioda od ciśnienia oleju (nie mam wskażnika ciśnienia oleju ze skalą tylko czujnik z diodą). Stan oleju jest ok, a wręcz jest go coraz więcej (czyli jest prawdopodobieństwo że benzyna nadal się przedostaje do oleju). Zawsze zamykam kraniki przy baku aby benzyna nie leciała do gaźników. Czy ten olej jest za gęsty i pompa nie ma siły go pociągnąć, ale chyba to nie możliwe, bo zimny gęściejszy zasysa i dioda gaśnie. Może czeka mnie poważny remont silnika.

proszę o porady

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w yamahah zapalajaca sie kontrolka oleju to jest standart - w mojej bylej xj 600 jak silnik byl jeszcze niezagrzany to po krótkiej jezdzie zapalała sie kontrolka. jak juz sie dostatcznie rozgrzal juz sie nie swieciła. pilnuj wizualnie stanu oleju i bedzie git. co do tej benzyny w oleju to tak jak heniek pisał zaworki sobie wymien i powinno być git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tej benzyny w oleju to tak jak heniek pisał zaworki sobie wymien i powinno być git.

Co do cisnienia oleju w yamachah to nie mam doświadczenia ale jeśli chodzi o benzyne w oleju to 95% przypadków jest to spowodowane nieszczelnym kranikiem . ale nie tym że kranik przepuszcza paliwo do komór pływakowych ( szczerze mówiąc nie bardzo wiem co tu pomoże wymiana zaworków iglicowych ???? ;) :wink: ) tylko tym ze przy kraniku podcisnieniowym paliwo przedostaje się wężykiem podciśnieniowym który wchodzi do silnika i tu na nic się nie zda zamykanie kranika ani jakaś dziwna wymiana zaworków iglicowych ( gdyby były nieszczelne to paliwo wylatywało by górą komór pływakowych ) Zrób prosty eksperyment - poszukaj wężyka podciśnieniowego który idzie gdzieś od silnika do kranika zdejmij go i zobacz czy nie czyć w nim paliwa albo czy nie leci już tam bardziej benzyna . Jeśli tak to najprostrza rada na to - albo inny sprawny kranik albo zestaw naprawczy - do kupienia np w luisie

A te problemy z zapalającą się kontrolką oleju były wczesniej ??? przed wymianą tego oleju ????

Edytowane przez kiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w yamahah zapalajaca sie kontrolka oleju to jest standart

Nie do końca, w xj i nowszych modelach jest czujnik poziomu oleju i czasami(zakręty itp.) może się zaświecić lampka oleju, w starszych modelach(np. xs i pewnie w virago z 81) jest czujnik ciśnienia oleju i lampka nie powinna się zapalać. Na zimnym silniku pomimo, że olej jest rozrzedzony benzyną to jest wystarczająco gęsty, żeby lampka się nie zapaliła, ale jak się rozgrzeje to już jest za rzadki i stąd palenie się lampki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do cisnienia oleju w yamachah to nie mam doświadczenia ale jeśli chodzi o benzyne w oleju to 95% przypadków jest to spowodowane nieszczelnym kranikiem . ale nie tym że kranik przepuszcza paliwo do komór pływakowych ( szczerze mówiąc nie bardzo wiem co tu pomoże wymiana zaworków iglicowych ???? :biggrin: :crossy: ) tylko tym ze przy kraniku podcisnieniowym paliwo przedostaje się wężykiem podciśnieniowym który wchodzi do silnika i tu na nic się nie zda zamykanie kranika ani jakaś dziwna wymiana zaworków iglicowych ( gdyby były nieszczelne to paliwo wylatywało by górą komór pływakowych ) Zrób prosty eksperyment - poszukaj wężyka podciśnieniowego który idzie gdzieś od silnika do kranika zdejmij go i zobacz czy nie czyć w nim paliwa albo czy nie leci już tam bardziej benzyna . Jeśli tak to najprostrza rada na to - albo inny sprawny kranik albo zestaw naprawczy - do kupienia np w luisie

A te problemy z zapalającą się kontrolką oleju były wczesniej ??? przed wymianą tego oleju ????

 

 

Niby zgoda ale nie do końca. Teoretycznie kranik nie powinien podawać paliwa przy zgaszonym silniku ale kiedy jest nieszczelny to będzie się ono powoli sączyło do gaźników. Zaworki iglicowe powinny zatrzymać paliwo ale jeżeli są nieszczelne to przez gaźniki benzyna dostanie się do oleju. Jeżeli natomiast w kraniku uszkodzona jest membrana tak jak pisałeś to faktycznie paliwo może dostać się do oleju rurką podciśnienia ale takie uszkodzenie łatwo wykryć. Podczas pracy silnika jeden z cylindrów będzie miał zbyt bogatą mieszankę i bedzie występowało dymienie, słabo będzie schodził z obrotów, zalewał się na tym cylindrze itd,. Tak więc najpierw należy naprawić kranik . Niewielka nieszczelność zaworków iglicowych nie wpływa specjalnie na kulturę pracy silnika. A co do wymiany zamych zaworków to niekońecznie musi to zakończyć się sukcesem. Zaworek to jedno a gniazdo zaworka drugie . Tam też może być uszkodzenie. W serwisie SUZUKI np. kupuje się komplet a nie same zaworki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zrobiłem tak jak kazaliście.

Przewód podciśnieniowy wychodzący z kranika włóżyłem do pojemnika na kilka dni. Żadna kropla nie spłynęła. Ale jak wyłączyłem moto to tam było parę kropel benzyny (było ją czuć), nie wiem czy w momencie pracy moto ona sobie tam pływa czy jej nie powinno w ogóle tam być. Wnioskuję że kraaniki mam dobre. Kolejną żeczą do sprawdzenia, raczej do wymiany powinny być iglice ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak jak kazaliście.

Przewód podciśnieniowy wychodzący z kranika włóżyłem do pojemnika na kilka dni. Żadna kropla nie spłynęła. Ale jak wyłączyłem moto to tam było parę kropel benzyny (było ją czuć), nie wiem czy w momencie pracy moto ona sobie tam pływa czy jej nie powinno w ogóle tam być. Wnioskuję że kraaniki mam dobre. Kolejną żeczą do sprawdzenia, raczej do wymiany powinny być iglice ??

 

 

W wężyku podciśnienia nie może być benzyny podczas pracy silnika - ba wcale nie może jej tam być, nie zależnie czy silnik pracuje czy nie. Ale jeśli po odpaleniu silnika pojawia się tam benzyna to na pewno kranik jest do regeneracji - zestaw naprawczy membrany w kraniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zamknij kranik i zdejmj wszystkie przewody z kranika. Na bank bedzie kapało paliwo. Nie musi to być jakaś wielka powódź. Wystarczy parę kropel. Nie zapominaj że motocykl stoi długo nie palony i kropla do kropli i zberze sie butelka :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W XV 750 nie ma czujnika ciśnienia oleju!

Jest to tylko czujnik poziomu.

 

Świecąca sie kontrolka oleju to typowe dla tego modelu zjawisko.

Dzieje się tak zwłaszcza kiedy olej jest zimny - gęsty.

 

Nie ma się co przejmować.

Tak było , jest i będzie w XV.

Po pierwsze w misce nie ma przegród/komór i olej na zakręcie odpływa co powoduje zaświecenie sie kontrolki.

A sam czujnik nie jest tez zbytnio precyzyjny.

Czadsami tez ten czujnik się zawiesza/psuje.

 

Moja z 1982 r. zachowywała się identycznie.

Sytuację ratowało podlanie oleju do max w okienku.

 

A paliwko , które niby przedostaje do oleju się przez przewód podciśnieniowy z kruća... CIEKAWA TEORIA :banghead:

 

Dla pewności wymień te zaworki iglicowe- groszowe sprawy . Kup tez membramki do kraników.

Możliwe tez ,że jednen kranik/ membramka się zawiesiła od syfu. Przerabiałem to ostatnio w mojej XJ-tce

Przeczyszczenie całego kranika rozwiązało problem.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Leon84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 16 lat później...

Witam. Ja miałem problem w moim Suzuki GSF600 taki , że pewnego dnia zauważyłem kapiące paliwie z gaźników. Myślałem, że to uszczelki niestety po zdjęciu baku wszystko się wyjaśniło. Z 10 litrów paliwa w baku pozostało ok 1.5 litra. Całe paliwo spłynęło do silnika przez uszkodzona taka uszczelkę w Kraśniku, taka która rozdziela jak ma płynąć paliwo. Teraz czeka mnie czyszczenie całego silnika. Na moje szczęście zauważyłem wyciek przed odpaleniem bo nie wiem co by mogło się stać

Przepraszam w kraniku 

Jedno dobre silnik nie potrzebuje już płukanki bo jest czysciutki jak nigdy 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...