Limo Opublikowano 18 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2007 Witam w nowym temacie :buttrock:Jutro wymieniam opone, w zwiazku z czym mam pytanie czy instalujac kolo z powrotem powinienem przesmarowac oske smarem do lozysk? Ostatnio jak zdejmowalem kolo nie mialem takiego smaru pod reka i posmarowalem oske tylko olejem przekladniowym, ale teraz juz chyba wszystko wymylo bo jak tocze motocykl to slysze takie szuranie. I drugie pytanie, czy taki zwykly smar litowy jaki jest do kupienia na stacjach benzynowych wystarczy? Taka duza puszka kosztuje 13 zeta, natomiast w Larssonie maja smar molibdenowy ale kosztuje 22 zl za mala tubke. Dzieki za pomoc :icon_mrgreen: Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shadok Opublikowano 18 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2007 ...w Larssonie maja smar molibdenowy ale kosztuje 22 zl za mala tubke... W zwykłej "półhurtowni" motoryzacyjnej nabyłem "małą" tubkę (wielkości opakowania z silikonem) smaru molibdenowego - 400g. za 10 zł. Teraz smaruję co sie da...Może zacznę konfekcjonować? :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 18 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2007 (edytowane) OK. Dzieki za info Shadok. Moglbys mi jeszcze dac namiar na te "polhurtownie"? :) No i druga sprawa, czy smar litowy tez sie nada? I czy w ogole powinno sie smarowac te oske? Edytowane 18 Maja 2007 przez Lime82 Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 18 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2007 (edytowane) Oś koła możesz przesmarować WD-40 i wytrzeć szmatą - tylko w celu konserwacji. Smarowanie jej w celu zmniejszenia tarcia/likwidacji szurania nie ma sensu :biggrin: Przecież ona wpasowuje się dokładnie w łożysko. Nic się wokół niej nie kręci. Sprawdź łożyska koła i/lub klocki hamulcowe.PS. Jak Ci ten olej przekładniowy rozpuści smar w łożyskach kół, to dopiero będziesz miał kłopot :)hikor Edytowane 18 Maja 2007 przez hikor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 18 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2007 Ja zawsze smaruję ośki w kołach smarem (jakim kolwiek). Tylko po to żeby potem dała się łatwo zdemontować (raz w motocyklu miałem zapieczona zardzewiałą ze trzebabyło ją wybijać młotkiem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 18 Maja 2007 Administrator Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2007 Oś koła możesz przesmarować WD-40 i wytrzeć szmatą - tylko w celu konserwacji. Smarowanie jej w celu zmniejszenia tarcia/likwidacji szurania nie ma sensu Przecież ona wpasowuje się dokładnie w łożysko. Nic się wokół niej nie kręci. Sprawdź łożyska koła i/lub klocki hamulcowe. Przykro mi, nieprawda. Smaruje się i to gęsto. Smar zabezpiecza ośkę przed zapiekaniem się itd. Wyjmując ośkę z nowego motocykla zawsze trafisz na smar. Sugeruję zakup smaru grafitowego - najlepszy smar do zastosowań warsztatowych.pzdr PS - a szurają rzecz jasna wybąbane łożyska w kołach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 18 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2007 Obaj napisaliście to samo, co ja :) Nasze stwierdzenia różnią się tylko ilością stosowanego smaru. Po co smarować gęsto, skoro łożysko i tak zdejmie nadmiar w momencie osadzania osi (ciasne pasowanie)? Poza tym należy zwracać baczną uwagę na to aby nie smarować gwintu osi, który powinien pracować z nakrętką na sucho.hikor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 http://www.midland.pl/produkty/smary/2150/...EX/produkt.html w łodzi cena 12-14zł , "tubeczka" 400g Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loko Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 (edytowane) osadzania osi (ciasne pasowanie)? Poza tym należy zwracać baczną uwagę na to aby nie smarować gwintu osi, który powinien pracować z nakrętką na sucho.hikor Pasowanie ciasne jest wtedy gdy otwór jest mniejszy niż wałek wtedy 2 elementy rozgrzewa się i prasą wciska …jak już pasowanie luźne :D …. Ja tez tylko lekutko przesmaruje oske zawsze … a co do gwintu ? zakupiłem sobie specjalna pastę do gwintów ( taki jak by smar tylko ze konsystencja plasteliny ) PS dlaczego powinno pracować to na sucho … ja smaruje tą pastą i jeszcze nigdy nic mi się nie odkręciło, a przy demontaży przynajmniej się nie zapieka Edytowane 19 Maja 2007 przez loko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Poza tym należy zwracać baczną uwagę na to aby nie smarować gwintu osi, który powinien pracować z nakrętką na sucho. tu także minałeś się chyba z prawdą, z zasady większość gwintów zaleca się przesmarować zresztą z tych samych powodów dla których smarujemy ośkę Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 tu także minałeś się chyba z prawdą, z zasady większość gwintów zaleca się przesmarować zresztą z tych samych powodów dla których smarujemy ośkęNie zapomnij w takim razie nasmarować śrub mocujących koła w samochodzie :icon_rolleyes:hikor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 19 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Przykro mi, nieprawda. Smaruje się i to gęsto. Smar zabezpiecza ośkę przed zapiekaniem się itd. Wyjmując ośkę z nowego motocykla zawsze trafisz na smar. Sugeruję zakup smaru grafitowego - najlepszy smar do zastosowań warsztatowych.Juz kupilem, tylko ze litowy, ŁT-4S2, specjalny do lozyskPS - a szurają rzecz jasna wybąbane łożyska w kołach.To znaczy? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Poza tym należy zwracać baczną uwagę na to aby nie smarować gwintu osi, który powinien pracować z nakrętką na sucho.hikor Kolega ma racje, gwint ma być samohamowny. Samrując - zwiększasz prowdopodobieństwo odkręcenia się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 (edytowane) ośkę przód zazwyczaj i tak masz zaciśniętą goleniami a tył zabezpiecza zawleczkasamohamowność to nie kwestia smarowania czy nie ale rodzaju gwintużeby się nie odkręciło stosujesz odpowiedni moment a nie nakładasz farby, kleju czy innych patentów Edytowane 19 Maja 2007 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 A wiesz jak posmarowanie gwintu przyspiesza w praktyce odkręcanie się nakrętek/śrub? Na samohamowność wpływa smarowanie również, chodzi tu o wytworzenie odpowiedniego tarcia też. A mikrodrgania? Czy każdy ma odpowiedni klucz do zakręcania momentem? Jeden ma mniej siły w rączkach inny więcej. Po co stosujesz kleje do gwintów? Nie kwestjonuje zakręcania odpowiednim momentem i rodzaju gwintu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.