Skocz do zawartości

Jaki smar do lozysk


Limo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w nowym temacie :buttrock:

Jutro wymieniam opone, w zwiazku z czym mam pytanie czy instalujac kolo z powrotem powinienem przesmarowac oske smarem do lozysk? Ostatnio jak zdejmowalem kolo nie mialem takiego smaru pod reka i posmarowalem oske tylko olejem przekladniowym, ale teraz juz chyba wszystko wymylo bo jak tocze motocykl to slysze takie szuranie. I drugie pytanie, czy taki zwykly smar litowy jaki jest do kupienia na stacjach benzynowych wystarczy? Taka duza puszka kosztuje 13 zeta, natomiast w Larssonie maja smar molibdenowy ale kosztuje 22 zl za mala tubke. Dzieki za pomoc :icon_mrgreen:

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...w Larssonie maja smar molibdenowy ale kosztuje 22 zl za mala tubke...

W zwykłej "półhurtowni" motoryzacyjnej nabyłem "małą" tubkę (wielkości opakowania z silikonem) smaru molibdenowego - 400g. za 10 zł. Teraz smaruję co sie da...

Może zacznę konfekcjonować? :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Dzieki za info Shadok. Moglbys mi jeszcze dac namiar na te "polhurtownie"? :) No i druga sprawa, czy smar litowy tez sie nada? I czy w ogole powinno sie smarowac te oske?

Edytowane przez Lime82

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oś koła możesz przesmarować WD-40 i wytrzeć szmatą - tylko w celu konserwacji. Smarowanie jej w celu zmniejszenia tarcia/likwidacji szurania nie ma sensu :biggrin: Przecież ona wpasowuje się dokładnie w łożysko. Nic się wokół niej nie kręci. Sprawdź łożyska koła i/lub klocki hamulcowe.

PS. Jak Ci ten olej przekładniowy rozpuści smar w łożyskach kół, to dopiero będziesz miał kłopot :)

hikor

Edytowane przez hikor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Oś koła możesz przesmarować WD-40 i wytrzeć szmatą - tylko w celu konserwacji. Smarowanie jej w celu zmniejszenia tarcia/likwidacji szurania nie ma sensu Przecież ona wpasowuje się dokładnie w łożysko. Nic się wokół niej nie kręci. Sprawdź łożyska koła i/lub klocki hamulcowe.

 

Przykro mi, nieprawda. Smaruje się i to gęsto. Smar zabezpiecza ośkę przed zapiekaniem się itd. Wyjmując ośkę z nowego motocykla zawsze trafisz na smar.

Sugeruję zakup smaru grafitowego - najlepszy smar do zastosowań warsztatowych.

pzdr

 

PS - a szurają rzecz jasna wybąbane łożyska w kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obaj napisaliście to samo, co ja :) Nasze stwierdzenia różnią się tylko ilością stosowanego smaru. Po co smarować gęsto, skoro łożysko i tak zdejmie nadmiar w momencie osadzania osi (ciasne pasowanie)? Poza tym należy zwracać baczną uwagę na to aby nie smarować gwintu osi, który powinien pracować z nakrętką na sucho.

hikor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osadzania osi (ciasne pasowanie)?

Poza tym należy zwracać baczną uwagę na to aby nie smarować gwintu osi, który powinien pracować z nakrętką na sucho.

hikor

 

Pasowanie ciasne jest wtedy gdy otwór jest mniejszy niż wałek wtedy 2 elementy rozgrzewa się i prasą wciska …jak już pasowanie luźne :D …. Ja tez tylko lekutko przesmaruje oske zawsze … a co do gwintu ? zakupiłem sobie specjalna pastę do gwintów ( taki jak by smar tylko ze konsystencja plasteliny )

PS dlaczego powinno pracować to na sucho … ja smaruje tą pastą i jeszcze nigdy nic mi się nie odkręciło, a przy demontaży przynajmniej się nie zapieka

Edytowane przez loko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym należy zwracać baczną uwagę na to aby nie smarować gwintu osi, który powinien pracować z nakrętką na sucho.

 

tu także minałeś się chyba z prawdą, z zasady większość gwintów zaleca się przesmarować zresztą z tych samych powodów dla których smarujemy ośkę

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu także minałeś się chyba z prawdą, z zasady większość gwintów zaleca się przesmarować zresztą z tych samych powodów dla których smarujemy ośkę

Nie zapomnij w takim razie nasmarować śrub mocujących koła w samochodzie :icon_rolleyes:

hikor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi, nieprawda. Smaruje się i to gęsto. Smar zabezpiecza ośkę przed zapiekaniem się itd. Wyjmując ośkę z nowego motocykla zawsze trafisz na smar.

Sugeruję zakup smaru grafitowego - najlepszy smar do zastosowań warsztatowych.

Juz kupilem, tylko ze litowy, ŁT-4S2, specjalny do lozysk

PS - a szurają rzecz jasna wybąbane łożyska w kołach.

To znaczy?

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym należy zwracać baczną uwagę na to aby nie smarować gwintu osi, który powinien pracować z nakrętką na sucho.

hikor

 

Kolega ma racje, gwint ma być samohamowny. Samrując - zwiększasz prowdopodobieństwo odkręcenia się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ośkę przód zazwyczaj i tak masz zaciśniętą goleniami a tył zabezpiecza zawleczka

samohamowność to nie kwestia smarowania czy nie ale rodzaju gwintu

żeby się nie odkręciło stosujesz odpowiedni moment a nie nakładasz farby, kleju czy innych patentów

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz jak posmarowanie gwintu przyspiesza w praktyce odkręcanie się nakrętek/śrub?

 

Na samohamowność wpływa smarowanie również, chodzi tu o wytworzenie odpowiedniego tarcia też. A mikrodrgania?

 

Czy każdy ma odpowiedni klucz do zakręcania momentem? Jeden ma mniej siły w rączkach inny więcej.

 

Po co stosujesz kleje do gwintów?

 

Nie kwestjonuje zakręcania odpowiednim momentem i rodzaju gwintu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...