Skocz do zawartości

Ranking Opon sportowo turystycznych


Rekomendowane odpowiedzi

Moje pytanie tyczy sie kupna opony na tyl, cos z tanszych , ale zeby sie nadawalo do jezdzenia :)

 

zapytam, bo fachowcom się przyda taka informacja: a co masz teraz z tego tyłu i - ważniejsze - co masz z przodu?

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytam, bo fachowcom się przyda taka informacja: a co masz teraz z tego tyłu i - ważniejsze - co masz z przodu?

jsz

 

Na przodzie jest oponka w dobrym stanie podobno rok temu zmieniana firmy "Maxxis", na tyle juz łysa Metzelersteel radial, z takimi oponkami go kupilem.

 

 

 

A druga sprawa to kupujac nowe opony lezakowane, to zeby czuc sie wmaire bezpiecznie i smialo mozna jezdzic to ile moze lezakowac?

Edytowane przez gumis1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Odświeżam... Czy ktoś z Was może poopowiadać jak u niego zachowują się te oponki podane w teście? Na wiosnę muszę założyć nowy komplet do mojej f3: mają być w miarę wytrzymałe ( w tym sezonie zrobiłem około 15 tys km) ale nie mogą być kartoflami (przycieranie kolankiem musi być na nich możliwe oraz dynamiczna jazda na zakrętach) Czy te Michały są naprawdę takie super ? Czytając opisy całkiem dobrze zapowiadają się też Conti Road... Chciałbym by opona wystarczyła na 10 tys :cool:

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przodzie jest oponka w dobrym stanie podobno rok temu zmieniana firmy "Maxxis", na tyle juz łysa Metzelersteel radial, z takimi oponkami go kupilem.

A druga sprawa to kupujac nowe opony lezakowane, to zeby czuc sie wmaire bezpiecznie i smialo mozna jezdzic to ile moze lezakowac?

 

zalezy w jakich warunkach byly lezakowane ? Teoretycznie jezeli byly jezakowane profesjonalnie ( chlodno i bez dostepu promieni UV to nawet do 4 lat ( osobiscie nigdy bym takich nie zalozyl ). Po 5 - ciu na smietnik. O innych kryteriach czy warunkach profesjonalnego lezakowania nie wspominam ale warto wiedziec ze sa.

 

Czy te Michały są naprawdę takie super ?

 

Sa b. dobre ale ich cena powala z nog. jezeli przekalkulujesz ich cene do dlugowiecznosci to osobiscie wole co rok wymienic gumy niz bujac sie na tych samych dwa lata. Rzecz guszu, ze tak powiem. osobiscie wole Metzelera. ( Z6 lub M3 )

 

Czytając opisy całkiem dobrze zapowiadają się też Conti Road... Chciałbym by opona wystarczyła na 10 tys :bigrazz:

 

no jezeli wytrzymaja i 10 000 km to daj znac, bo ja w to tak szczerze mowiac nie wierze. :crossy:

 

:icon_razz:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak te metzelery się plasują jeśli chodzi o żywotność?

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak te metzelery się plasują jeśli chodzi o żywotność?

 

Na mojej " K " M3 powinne wytrzymac ca.7500 km ( przy mojej jezdzie ) zywotniejsze sa Z6 te rachunkowo wytrzymuja 10 400 km. Rachunkowo bo sprzedalem moto i nie zciachalem ich do konca. W kazdym razie po trzech pomiarach zuzycia bieznika i porownania przejechanych km zuzywaly sie tak samo i rachunek wychodzil podobny. Wrzy mniejszym mom. obrotowym zuzycie bedzie mniejsze.

 

 

tu masz linka z testu GIXERA porownaj ile im te gumy wytrzymaly.

 

http://forum.motocyklistow.pl/Ranking-test...-K7-t88704.html

 

:banghead:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam... Czy ktoś z Was może poopowiadać jak u niego zachowują się te oponki podane w teście? Na wiosnę muszę założyć nowy komplet do mojej f3: mają być w miarę wytrzymałe ( w tym sezonie zrobiłem około 15 tys km) ale nie mogą być kartoflami (przycieranie kolankiem musi być na nich możliwe oraz dynamiczna jazda na zakrętach) Czy te Michały są naprawdę takie super ? Czytając opisy całkiem dobrze zapowiadają się też Conti Road... Chciałbym by opona wystarczyła na 10 tys :smile:

 

Ja część tego sezonu prześmigałem na michałach, przód PilotPower, tył: PilotRoad2, przed nimi miałem na tyle Z6 (przód:Dunlop qualifier) i powiem że ten michał(y) dla mnie jest zaje......., :crossy: 1 opony które zostały zamknięte do końca(samiutkiego) podnóżki w pochyleniach złożone i pościerane :icon_question: :buttrock: . Przednia ma zrobione z 5tyś i jeszcze z 2 spokojnie pyknie(nie do glacy), tylna ma około 7,5 i 3tyś też lekko obleci.

Z tego było 4tyś na wyjeździe, 3 kufry, sprzęt niźle doładowany ale prowadzenie bardzo dobre. Jestem zadowolony i narazie zostaje z michałkami, bo jazda jest ciekawa i nie ma oszczędzania gum na dordze.

Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ,ja na ten sezon zakupiłem Z6 i zobaczymy jak sie bedzie jezdzic,to sa moje pierwsze opony które kupiłem,wczesnij na felgach były Z4 i jako ze VFr jest pierwsza japonia to nie mam porownania ale jedziło sie spoko,chociarz tył skonczyłk sie po 6,5 tys a myle ze Z6 wiecej wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeżam bo dalej nie wybrałem gum ;)

 

Zastanawiam się obecnie nad:

1) Michelin Pilot Road 2

2) Continental Road Attack

3) Metzeler z6

4) Michelin Pilot Sport

5) Pirelli Diablo

 

Ogólnie to mam problem czy iść bardziej w stronę sportowych opon czy sportowo turystycznych. Używam motocykla na co dzień np. jeżdżąc do pracy i na uczelnie ale z drugiej strony chciałbym na nich też poszaleć...

Dodatkowo nie chciałbym ich zmieniać po 4 tys :crossy:

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja generalnie wolę gumy sportowe, turystyki zrobią 2-3 tys km więcej a nigdy nie dadzą Ci takich parametrów jak opona sportowa. Poza tym turystyki są droższe, więc w przeliczeniu $ wychodzi podobnie. Bez palenia i nadmiernego katowania na kole opona sportowa bez problemu przelata ok 7-8 tys. zwłaszcza w "600", pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakladam ze glownie w trasie latales ?? Przy delikatnym traktowaniu guma sportowa też bez kłopotu robi 10 tys km, z kolei przy próbach bardziej sportowej jazdy - turystyczne opony mogą nie zrobić 10 tys, wszystko zależy jak się jeździ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i od momentu obrotowego maszyny :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakladam ze glownie w trasie latales ?? Przy delikatnym traktowaniu guma sportowa też bez kłopotu robi 10 tys km, z kolei przy próbach bardziej sportowej jazdy - turystyczne opony mogą nie zrobić 10 tys, wszystko zależy jak się jeździ...

 

Tak, mniej wiecej 70 trasa/30 miasto. Zgadzam sie ze wszystko zalezy od jazdy, dlatego w gruncie rzeczy rankingi mozna o kant d.. rozbic i najlepszym wyznacznikiem sa wlasne doswiadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...