Puzel Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Cześć! Mam silnik świerzo po remoncie (baa, jak dobrze pójdzie to może dziś go odpale :] ) i zastanawiam się jaki olej wlać. Syntetyk, mineral czy pół syntetyk?? Gęstość to raczej 15W/40. Czy może coś innego polecacie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Jak dla mnie...................tylko mineralny;Syntetyk się nie nadaje do takiego silnika; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pioter_gpz Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Tutaj wlkeje link ze strony kolegi z forum: http://jarekstryszawa9.w.interia.pl/olej.h...krzyni_biegów._ Ja osobiscie nie zalewalem jeszcze tego LUBRO, ale znajomi ktorzy go uzywaja rowniez sa zadowoleni. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m67 Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 W Płocku większość weteraniarzy śmiga na Lubro od kilku sezonów. Innego do swojego Junaka już nie zaleję a i Gnome Rhone Ax2 też na Lubro śmigać będzie :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 apropo tego linku podanego wyzej.... kolega napisal tam ze zalewa spirax 85W-140. To jest chyba "najgesciejszy olej" przekladniowy. W ciezarowych uzywa sie go do przekladni glownych (sam mam taki w dyfrze), ale do skrzyni raczej nie polecam. Lepszy bedzie spirax 80W-90. Wlewanie bardzo "gestego" oleju do skrzyni, aby tylko nie bylo wyciekow to raczej kiepski pomysl, szczegolnie jak przyjda zimniejsze dni. Natomiast zalewanie silnika ruskowi chlodzonemu powietrzem 20W-50 jest jak najbardziej trafne (szczegolnie jak sie lata z koszem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galar Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 (edytowane) 20W/50 owszem ale nie Lubropo rozgrzaniu jest jak wodaw dnieprze ciągle paliła się kontrolka ciśnienia olejujeździłem na Texaco trochę droższy ale trzymagęstość, a i teraz silnik od bawary też na tym śmiga Edytowane 7 Maja 2007 przez galar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareczek804 Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Witam! Ja zalałem 20W/50 jeżdze z koszem, tym czasowo nie, i nie jest źle, motor jak pochodzi troszke dłużej, tzn jak zrobię z 30km bez postoju to na wolnych się świeci.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Golas Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Mobil 20W50 / Mineralny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 A ja lałem Motula 20W50. Potem przerzuciłem się na Liqui Moly. Przejechałem się na tanich olejach (dosłownie, ale głównie w przenośni). Tylko markowy olej gwarantuje mi dobrą kondycję silnika jeśli chodzi o smarowanie jak i temperaturę, gdy solówką utrzymuję w trasie 110-130km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jay_Raf Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 polecam lotos 20W 40 robie na nim po 150klm nawet kontrolka nie mrygnie a nie oszczedzam gazuza to mam pytanie jaki olej i ile do przednich amorkow wlac kopilem nowe uszczelki i chce sie pobawic dzieki naraz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 polecam lotos 20W 40 robie na nim po 150klm nawet kontrolka nie mrygnie a nie oszczedzam gazuza to mam pytanie jaki olej i ile do przednich amorkow wlac kopilem nowe uszczelki i chce sie pobawic dzieki narazJesli nie chce ktos przeplacac to zdecydowanie Lotos. Wedlug mnie w ruskach nie ma co przesadzac z jakoscia oleju i uzywac drogich olejow. Jakosc silnika i tak jest taka ze bardzo dobry olej znacznie nie poprawi trwalosci silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galar Opublikowano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2007 Ale chłamowaty olej niestety przyspieszyzużycie i tak nie najlepszego jakościowo silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ricardo Opublikowano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2007 Absolutnie mineralny,absolutnie tani,bez przesady.To nie NASA technologia :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2007 Jezeli silnik jest po remoncie to na okres docierania musi byc wlany olej mineralny, po dotarciu jaki ci do kieszeni pasuje, czyli syntetyk tez moze byc. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 (edytowane) Ja zalewam Urala Motulem 20W/50 i naprawde jest super, smaruje elegancko i nie narzekam. Do kaśki swojego czasu lałem Lubro 20W/50, kiedyś lałem 10W/40 Lotosa ale motocykl się bardzo grzał. Puzel ja bym brał Motula, bardzo drogi ale też bardzo sprawdzony. Oni mają właśnie olej przeznaczony do tzw. starych motocykli. Do skrzyni leje popularnego Hipola Gl-4 80W/90 i skrzynia chodzi bez zarzutów i smarownie dobre. Edytowane 25 Czerwca 2007 przez Wojt@s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.