Puzel Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Cześć! Mam silnik świerzo po remoncie (baa, jak dobrze pójdzie to może dziś go odpale :] ) i zastanawiam się jaki olej wlać. Syntetyk, mineral czy pół syntetyk?? Gęstość to raczej 15W/40. Czy może coś innego polecacie?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paolo350 Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Jak dla mnie...................tylko mineralny;Syntetyk się nie nadaje do takiego silnika; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pioter_gpz Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Tutaj wlkeje link ze strony kolegi z forum: http://jarekstryszawa9.w.interia.pl/olej.h...krzyni_biegów._ Ja osobiscie nie zalewalem jeszcze tego LUBRO, ale znajomi ktorzy go uzywaja rowniez sa zadowoleni. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m67 Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 W Płocku większość weteraniarzy śmiga na Lubro od kilku sezonów. Innego do swojego Junaka już nie zaleję a i Gnome Rhone Ax2 też na Lubro śmigać będzie :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ural_zgora Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 apropo tego linku podanego wyzej.... kolega napisal tam ze zalewa spirax 85W-140. To jest chyba "najgesciejszy olej" przekladniowy. W ciezarowych uzywa sie go do przekladni glownych (sam mam taki w dyfrze), ale do skrzyni raczej nie polecam. Lepszy bedzie spirax 80W-90. Wlewanie bardzo "gestego" oleju do skrzyni, aby tylko nie bylo wyciekow to raczej kiepski pomysl, szczegolnie jak przyjda zimniejsze dni. Natomiast zalewanie silnika ruskowi chlodzonemu powietrzem 20W-50 jest jak najbardziej trafne (szczegolnie jak sie lata z koszem). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
galar Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 (edited) 20W/50 owszem ale nie Lubropo rozgrzaniu jest jak wodaw dnieprze ciągle paliła się kontrolka ciśnienia olejujeździłem na Texaco trochę droższy ale trzymagęstość, a i teraz silnik od bawary też na tym śmiga Edited May 7, 2007 by galar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mareczek804 Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Witam! Ja zalałem 20W/50 jeżdze z koszem, tym czasowo nie, i nie jest źle, motor jak pochodzi troszke dłużej, tzn jak zrobię z 30km bez postoju to na wolnych się świeci.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Golas Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Mobil 20W50 / Mineralny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wieczny student Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 A ja lałem Motula 20W50. Potem przerzuciłem się na Liqui Moly. Przejechałem się na tanich olejach (dosłownie, ale głównie w przenośni). Tylko markowy olej gwarantuje mi dobrą kondycję silnika jeśli chodzi o smarowanie jak i temperaturę, gdy solówką utrzymuję w trasie 110-130km/h. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jay_Raf Posted June 22, 2007 Share Posted June 22, 2007 polecam lotos 20W 40 robie na nim po 150klm nawet kontrolka nie mrygnie a nie oszczedzam gazuza to mam pytanie jaki olej i ile do przednich amorkow wlac kopilem nowe uszczelki i chce sie pobawic dzieki naraz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Storm007 Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 polecam lotos 20W 40 robie na nim po 150klm nawet kontrolka nie mrygnie a nie oszczedzam gazuza to mam pytanie jaki olej i ile do przednich amorkow wlac kopilem nowe uszczelki i chce sie pobawic dzieki narazJesli nie chce ktos przeplacac to zdecydowanie Lotos. Wedlug mnie w ruskach nie ma co przesadzac z jakoscia oleju i uzywac drogich olejow. Jakosc silnika i tak jest taka ze bardzo dobry olej znacznie nie poprawi trwalosci silnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
galar Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 Ale chłamowaty olej niestety przyspieszyzużycie i tak nie najlepszego jakościowo silnika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ricardo Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 Absolutnie mineralny,absolutnie tani,bez przesady.To nie NASA technologia :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 Jezeli silnik jest po remoncie to na okres docierania musi byc wlany olej mineralny, po dotarciu jaki ci do kieszeni pasuje, czyli syntetyk tez moze byc. Adam M. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojt@s Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 (edited) Ja zalewam Urala Motulem 20W/50 i naprawde jest super, smaruje elegancko i nie narzekam. Do kaśki swojego czasu lałem Lubro 20W/50, kiedyś lałem 10W/40 Lotosa ale motocykl się bardzo grzał. Puzel ja bym brał Motula, bardzo drogi ale też bardzo sprawdzony. Oni mają właśnie olej przeznaczony do tzw. starych motocykli. Do skrzyni leje popularnego Hipola Gl-4 80W/90 i skrzynia chodzi bez zarzutów i smarownie dobre. Edited June 25, 2007 by Wojt@s Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.