Skocz do zawartości

Przegazówka, redukcja, inne pierdoły...


Rekomendowane odpowiedzi

A czy wciskanie sprzęgła do połowy podczas zmiany biegu w dół lub w górę jest szkodliwe dla sprzętu?

Bo zauważyłem jak je wciskam do połowy to nie ma nieprzyjemnego szarpnięcia motocyklem, bo sprzęgło jest użyte w krótszym czasie.

To jak lepiej zmieniać biegi sprzęgło do końca lub do połowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy wciskanie sprzęgła do połowy podczas zmiany biegu w dół lub w górę jest szkodliwe dla sprzętu?

Bo zauważyłem jak je wciskam do połowy to nie ma nieprzyjemnego szarpnięcia motocyklem, bo sprzęgło jest użyte w krótszym czasie.

To jak lepiej zmieniać biegi sprzęgło do końca lub do połowy?

 

Po pierwsze primo - sprzęgło jest po to aby go używać. Oczywiście można zmieniać biegi bez sprzęgła ale po co ? Poza tym zmieniając biegi bez sprzęgła możemy łatwo uszkodzić skrzynię.

 

Po drugie primo - naciskasz klamkę sprzęgła a nie sprzęgło. Bardzo rzadko jest tak, że pełne wciśnięcie klamki powoduje odpowiednie wysprzęglenie do zmiany biegu. Jest to kwestia odpowiedniego ustawienia naciągu linki i klamki sprzęgła. Ja w swoim motocyklu mam tak ustawioną klamkę, że wciśnięcie jej w jednej trzeciej a nawet mniej, powoduje odpowiednie wysprzęglenie i bieg wchodzi jak w masło. Cały manewr trwa ułamki sekund.

Poza tym jeżeli np. masz krótkie palce, zmień klamkę sprzęgła na taką z regulacją (jak w hamulcowa) i wyreguluj sobie odległość od kiery.

Reasumując:

- zmieniajcie biegi ze sprzęgłem bo po to ono jest

- wyregulujcie dobrze linkę tak aby nie trzeba było cisnąć klamy na maksa

- jeżeli trzeba wymieńcie klamkę na regulowaną

 

to tyle ode mnie.

Edytowane przez Corben
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- wyregulujcie dobrze linkę tak aby nie trzeba było cisnąć klamy na maksa

 

W niektorych sprzetach poprzez taka regulacje (czyli dosc mocne podciagniecie na lince itd) mozna szybko zalatwic sprzeglo jak i mechanizm wyciskowy. Regulacja ma byc przeprowadzona tak jak kaze serwisowka i nie ma co kombinowac ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym zmieniając biegi bez sprzęgła możemy łatwo uszkodzić skrzynię.

Niekoniecznie. Jeżeli obroty będą odpowiednio wysokie, zastosujemy preloading i odpowiednio przymkniemy na ten moment gaz, bieg bez sprzęgła wejdzie jak w masło, bez zgrzytnięcia i bez szarpnięcia. Nic się krzyni w takiej sytuacji nie stanie. Skrzynię uszkadza nieumiejętna zmiana biegów tak bez jak i z użyciem sprzęgła.

 

pozdr

Edytowane przez jurjuszi

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie. Jeżeli obroty będą odpowiednio wysokie, zastosujemy preloading i odpowiednio przymkniemy na ten moment gaz, bieg bez sprzęgła wejdzie jak w masło, bez zgrzytnięcia i bez szarpnięcia. Nic się krzyni w takiej sytuacji nie stanie. Skrzynię uszkadza nieumiejętna zmiana biegów tak bez jak i z użyciem sprzęgła.

 

pozdr

 

Jeżeli ..... jednak sprzęgło po coś jest, więc lepiej się nauczyć zmieniać biegi ze sprzęgłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy wciskanie sprzęgła do połowy podczas zmiany biegu w dół lub w górę jest szkodliwe dla sprzętu?

Bo zauważyłem jak je wciskam do połowy to nie ma nieprzyjemnego szarpnięcia motocyklem, bo sprzęgło jest użyte w krótszym czasie.

To jak lepiej zmieniać biegi sprzęgło do końca lub do połowy?

kieruj się logiką, nie ma szarpnięcia = nie ma szkody.

Odpowiedź na postawione w ostatnim zdaniu pytanie, znajdziesz w moim poście inicjującym tę dyskusję.

 

Jeżeli ..... jednak sprzęgło po coś jest, więc lepiej się nauczyć zmieniać biegi ze sprzęgłem.

Proszę nie równać w dół, nie żyjemy w USA, żeby popierać nieumienie i niepodnoszenie kwalifikacji dla lepszego samopoczucia tych gorzej władających sztuką jeździecką.

Proponuję stawiać motocykl zawsze na centralce (o ile jest), bo skoro jest to trzeba z niej korzystać zawsze :P

 

Tak, do ruszania. Czasem też do redukcji :)

:icon_razz: :P :)

 

 

no coz ... w taki razie zycze szczescia ... Twojej skrzyni biegow

Proszę nie martwić się o skrzynię Hikora, jest lepiej traktowana niż większość skrzyń obsługiwanych zawsze ze sprzęgłem.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę nie równać w dół, nie żyjemy w USA, żeby popierać nieumienie i niepodnoszenie kwalifikacji dla lepszego samopoczucia tych gorzej władających sztuką jeździecką.

 

Czy naprawdę uważasz, że namawianie do nauki używania sprzęgła jest równoznaczne z popieraniem niepodnoszenia kwalifikacji ? Jestem daleki od tego i gdybyś poczytał moje posty na tym forum być może odniósł byś inne wrażenie niż to któremu dałeś wyraz powyżej ... swoją droga wyczuwam tam nutkę megalomanii.

 

Poza tym Tomku nic nie wiesz na temat mojej znajomości jak to nazwałeś sztuki jeździeckiej ... choć znamy się. Tak się składa, że podnoszę swoje kwalifikacje regularnie od 2wóch sezonów w pewnej szkole motocyklowej w Warszawie ... wiesz której. Więc śmiem twierdzić, jak to nazwałeś sztuką jeździecką władam naprawdę dobrze, choć ciągle się uczę i pewnie tak będzie jeszcze długo ... i bardzo dobrze.

 

 

Tak, do ruszania. Czasem też do redukcji :D

 

To co pisze to Tomek na tym forum to naprawdę kawał solidnego materiału na temat ogólnie powiem - sztuki motocyklowej. Fajnie, że mu się chce. Zachęcam jednak do poszerzania swojej wiedzy ponad to co czytasz na tym forum ... być może dowiesz się do czego jeszcze może służyć sprzęgło podczas jazdy motocyklem i nauczysz się jak to wykorzystywać.

Edytowane przez Corben
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam wszystkim, na szosie i w enduro, korzystać ze sprzęgła. W górę, w dół i w każdym innym przypadku. Może kiedyś, ktoś oświeci was i zrozumiecie po co jest to urządzenie w motocyklu. Łatwiej będzie wam wytłumaczyć operacje dźwignią, jeżeli będziecie bez oporów i świadomie operowali 2 palcami lewej ręki. Co nie jest takie łatwe.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze blade... Mam ale nie wiem czy korzystam, czy nie korzystam :-P Wiem natomiast, że wszystkie moje skrzynie biegów są w świetnym stanie ;-). Można wręcz zaryzykować stwierdzenie, że lubią być traktowane, tak jak są...

Prawdopodobnie, jak we wszystkim w życiu, trzeba dopasować sobie technikę manipulowania sprzęgłem do własnych umiejętności. Podzieliłbym to na trzy etapy:

1. Mam skrzynię biegów i sprzęgło. Nie wiem jak to wszystko działa - używam zawsze i wszędzie.

2. Mam sprzęgło. Wiem jak to działa - używam do pewnych czynności (ruszanie, redukcja). Świadomie.

3. Napitalam na różnych sprzętach, znam wiele sposobów na używanie i nieużywanie różnych mechanizmów w motocyklu w celu poprawienia dynamiki, jakości i bezpieczeństwa jazdy. Wykorzystuję je zawsze i wszędzie. Nic nie generalizuję, a na proste pytanie - jak zmieniać biegi, umiem podać i uzasadnić dwie (lub więcej) przeciwstawne odpowiedzi.

 

Pozdrawiam,

-UFI-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o to też jest temat rzeka :D

 

z tego co wiem do każdego motocykla jest instrukcja obsługi i np w instrukcji do ogara 200 pisze żeby używać sprzęgła przy zmianie biegów......zmiana biegów w tym pojeździe bez sprzęgła nie ma żadnego sensu oprócz tego że nie wykonujemy ruchu ręka........dźwignia od biegów i tak idzie cięzko i w sumie żeby nie robić tego na chama to szybciej zmienimy bieg używając sprzęgła niż nieużywając :D

 

z tego co wiem w każdym starym motocyklu np mz czy ts 350 pisze żeby biegi zmieniać ze sprzęgłem coś w tym musi być

 

jak widze kolesi co nieudolnie uczą się redukować biegi bez sprzęgła i bieg w dól i kchrrrrrrrrr to sie zastanawiam kurde tak cięzko wcisnąc tą klamke z lewej strony na sekunde czy 2 :D ??

 

są rózne techniki jazdy niektórzy mają hayabuse i wrzucają 6 czy tam 5 i ruszają z miejsca bo nie chce im sie wahlować biegami :D :D

 

ja uważam niech każdy jeździ jak chce nikomu nie będe narzucał że ma używać sprzęgła......jak ktoś jest skrajnie leniwy to niech nawet rusza bez sprzęgla tez sie da (odpowiednio sie odepchnąc i wbić 1 jak prędkośc będzie odpowiednia to nawet nie szarpnie znam z autopsji )

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy naprawdę uważasz, że namawianie do nauki używania sprzęgła jest równoznaczne z popieraniem niepodnoszenia kwalifikacji ? Jestem daleki od tego i gdybyś poczytał moje posty na tym forum być może odniósł byś inne wrażenie niż to któremu dałeś wyraz powyżej ... swoją droga wyczuwam tam nutkę megalomanii.

 

Poza tym Tomku nic nie wiesz na temat mojej znajomości jak to nazwałeś sztuki jeździeckiej ... choć znamy się. Tak się składa, że podnoszę swoje kwalifikacje regularnie od 2wóch sezonów w pewnej szkole motocyklowej w Warszawie ... wiesz której. Więc śmiem twierdzić, jak to nazwałeś sztuką jeździecką władam naprawdę dobrze, choć ciągle się uczę i pewnie tak będzie jeszcze długo ... i bardzo dobrze.

(...)

ad pierwszego akapitu:

Ja jedynie negowałem dotychczas negowanie sensu "umienia" posługiwania się skrzynią bez sprzęgła.

Umiejętnosć jazdy bez sprzęgła pozwala kontynuować jazdę po zerwaniu linki - wsjo.

Ale najpierw trzeba opanować perfekcyjnie jazdę ze sprzęgłem.

 

ad drugiego akapitu: Uczysz się u Marka Godlewskiego, nie ma się czego wstydzić, wręcz przeciwnie - powaga.

 

Dobrej pogody życzę :biggrin:

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

odświeżę troszkę temat i zapytam, bo albo tego w poście nigdzie nie znalazłem albo ślepota... Jeśli wbijam w górę bez sprzęgła przy dynamicznej jeździe, co robię z gazem? Odejmuję czy trzymam?

I rozumiem, że stosowanie międzygazu nie zależy od rodzaju napędu? Mam pas

Edytowane przez maciejka69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...