Skocz do zawartości

zużycie opon


diobol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tak jest u tych ktorzy boja sie wykladac na prawa strone, i ty pewnie tez do nich nalezysz .

jakos jest tak ze mamy wiekszego stracha wylozyc sie na prawo niz na lewo :icon_rolleyes:

Widzialem, i mam motorek od czlowieka ktory niezna pojecia strach, u niego oponka niedos ze zjechana rowno to i w taki sposob ze kuleczki na bokach sie porobily

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, tak jest u tych ktorzy boja sie wykladac na prawa strone, i ty pewnie tez do nich nalezysz .

jakos jest tak ze mamy wiekszego stracha wylozyc sie na prawo niz na lewo :lalag:

Widzialem, i mam motorek od czlowieka ktory niezna pojecia strach, u niego oponka niedos ze zjechana rowno to i w taki sposob ze kuleczki na bokach sie porobily

pozdro

 

????? :lapad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to chyba na torze kolego.

 

da sie tez na normalnej drodze, nie radzilbym tylko probowac na tej nieobcykanej no i o ruchu z przeciwka tez trzeba pomyslec, najlatwiej chyba po gorach. :lapad:

 

:lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie, a co. Czesto na maszynach o wiekszej pojemnosci i co za tym idzie z wiekszymi laczkami z tylu, widac ze opona ma jakby trzy powierzchnie plaskie. jedna srodkowa i dwie boczne \_/ . Zastanawiam sie czy tak powinno byc? Czy profil opony nie powinien bys wycinkiem kola lub elipsy? Moze tak jest gdy ktos ostro i czesto pali gume, a wtedy srodkowa czesc opony szlifuje sie na plasko. Czy ma to bezposredni wplyw na bezpieczenstwo? Obawiam sie ze przy glebszym pochyleniu w momencie gdy opona pochylajac sie, dojdzie do momentu w ktorym jedynym ponktem styku bedzie ow kant, to dojdzie do poslizgu kola. Moze sie myle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. Dzis zaowazyłem ze przednia opona jest dziwnie zuzyta. Chodzi konkrtnie o to ze z lewej strony bieznij jest bardziej starty jak z prawej. Czym to moze byc spowodowane?

To dla tego, że mamy ruch prawostronny.

Prawidłowo wyprofilowany asfalt jest pochyły.

Środek jezdni jest wyżej niż brzegi.

Wszystko po to, aby woda spływała i nie powstawały kałuże.

Zakładając, że 90% dystansu jedziemy na wprost może to spowodować minimalną różnicę w zużyciu bieżnika.

Ciekawe jak to wygląda w UK, Może ktoś napisze.

Oczywiście przyczyn może być więcej np. krzywe moto.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś w tym profilowaniu asfaltu jest...

do mnie natomiast generalnie przemawia wyjaśnienie mówiące o tym, że chętniej składamy się w lewe winkle, bo w razie szlifu idziemy w trawę, a przy prawym - pod koła tira jadącego z naprzeciwka... więc przyczyna psychologiczna, a nie techniczna :biggrin:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Opony zluzywaja sie z jednej strony bardziej niz z drugiej od profilu jezdni jak juz to bylo wspomniane. I faktycznie w UK bardziej zchodzi prawa strona, ma tez na to wplyw jazda po rondach ktorych jest tu duzo.

A plaski tyl na srodku to wina jazdy na wyprostowanym moto przez wiekszosc czasu(autostradowe przeloty, itp). W zasadzie nie jest to grozne, ale czuc te kanty podczas kladzenia moto w zakret.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze wyprofilowanie jezdni

po drugie na publicznych drogach szybciej można pokonać zakręt w lewo bo jest większy łuk. Jeżeli szybciej to i głębiej w ten zakręt da się wejść. Zakręty w prawo są bardziej ostre więc i pochylenie motocykla w tym zakręcie i prędkość jest zazwyczaj mniejsza. Oczywiście przy ruchu prawostronnym. I nie chodzi tu o strach przed prawymi zakrętami, prawo lub leworęczność, przesądy czy religię;)

Przy w miarę wolnej jeździe opone da się zużyć bardziej równomiernie. Kluczowym czynnikiem jest też optymalne ciśnienie w oponach.

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dla tego, że mamy ruch prawostronny.

Prawidłowo wyprofilowany asfalt jest pochyły.

Środek jezdni jest wyżej niż brzegi.

Wszystko po to, aby woda spływała i nie powstawały kałuże.

Zakładając, że 90% dystansu jedziemy na wprost może to spowodować minimalną różnicę w zużyciu bieżnika.

Ciekawe jak to wygląda w UK, Może ktoś napisze.

Oczywiście przyczyn może być więcej np. krzywe moto.

Pozdrawiam.

 

Ales sie naprodukowal, wszystko by sie zgadzalo, gdyby nie te zakrety :icon_mrgreen: no chyba, ze caly czas prosto jezdzisz a co waniejsze winkle pokonujesz pod katem 90stopni

 

 

coś w tym profilowaniu asfaltu jest...

do mnie natomiast generalnie przemawia wyjaśnienie mówiące o tym, że chętniej składamy się w lewe winkle, bo w razie szlifu idziemy w trawę, a przy prawym - pod koła tira jadącego z naprzeciwka... więc przyczyna psychologiczna, a nie techniczna :biggrin:

jsz

 

Sprawa osobistych preferencji lub lekow po doznanych niemilych sytuacjach w ktorych to przydalby sie pampers :icon_mrgreen: :icon_mrgreen:

 

" preferencja " moze tez byc spowodowana stanem technicznym motocykla. ktory moze byc na ktoras ze stron bardziej " wrazliwy ". ( zle wywazone kolo, uderzenie / krzywa felga, ktoras z lag, czy inne ) wystarczy, ze czuje sie cos podswiadomie aby to cos powodowalo blokade, obawe czy lek. Preferencje moga sie zmieniac.

 

Ostatnio slyszalem, " naukowe " wyjasnienie, ze ma to swoje zrodlo wychodzace ze swiadomosci ochroby serca ktore skierowane jest swoim koncem w lewa strone, skladajac sie w winkiej zaslaniamy je, skladajac sie w prawy winkiej odslaniamy je stad ta opdswiadomosc i preferowanie lewych winkli.

 

Nie wiem na ile to prawda, gtlowy za to iedam ale cos w tym moze byc

 

Opony zluzywaja sie z jednej strony bardziej niz z drugiej od profilu jezdni jak juz to bylo wspomniane. I faktycznie w UK bardziej zchodzi prawa strona, ma tez na to wplyw jazda po rondach ktorych jest tu duzo.

A plaski tyl na srodku to wina jazdy na wyprostowanym moto przez wiekszosc czasu(autostradowe przeloty, itp). W zasadzie nie jest to grozne, ale czuc te kanty podczas kladzenia moto w zakret.

 

W Niemczech tych rond nie jest mniej, w kolebce rond - Francji nieco wiecej, jakos nie zauwazylem roznicy w zuzyciu ktorejs strony a mozesz byc pewny, ze ogladam opone dosc dokladnie.

 

 

po pierwsze wyprofilowanie jezdni

po drugie na publicznych drogach szybciej można pokonać zakręt w lewo bo jest większy łuk. Jeżeli szybciej to i głębiej w ten zakręt da się wejść. Zakręty w prawo są bardziej ostre więc i pochylenie motocykla w tym zakręcie i prędkość jest zazwyczaj mniejsza. Oczywiście przy ruchu prawostronnym.

 

No co Ty nie powiesz ? Postawie wiec pytanie podczas jakich akretow opony zuzywaja sie bardziej ciasnych a tych o wiekszym promieniu ? Ma sie rozumiec przy tej samej predkosci. Wiec nie za bardzo z ta Twoja teoria

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ales sie naprodukowal, wszystko by sie zgadzalo, gdyby nie te zakrety :icon_mrgreen: no chyba, ze caly czas prosto jezdzisz a co waniejsze winkle pokonujesz pod katem 90stopni

 

 

 

 

Sprawa osobistych preferencji lub lekow po doznanych niemilych sytuacjach w ktorych to przydalby sie pampers :icon_mrgreen: :icon_mrgreen:

 

" preferencja " moze tez byc spowodowana stanem technicznym motocykla. ktory moze byc na ktoras ze stron bardziej " wrazliwy ". ( zle wywazone kolo, uderzenie / krzywa felga, ktoras z lag, czy inne ) wystarczy, ze czuje sie cos podswiadomie aby to cos powodowalo blokade, obawe czy lek. Preferencje moga sie zmieniac.

 

Ostatnio slyszalem, " naukowe " wyjasnienie, ze ma to swoje zrodlo wychodzace ze swiadomosci ochroby serca ktore skierowane jest swoim koncem w lewa strone, skladajac sie w winkiej zaslaniamy je, skladajac sie w prawy winkiej odslaniamy je stad ta opdswiadomosc i preferowanie lewych winkli.

 

Nie wiem na ile to prawda, gtlowy za to iedam ale cos w tym moze byc

 

 

 

W Niemczech tych rond nie jest mniej, w kolebce rond - Francji nieco wiecej, jakos nie zauwazylem roznicy w zuzyciu ktorejs strony a mozesz byc pewny, ze ogladam opone dosc dokladnie.

 

 

 

 

No co Ty nie powiesz ? Postawie wiec pytanie podczas jakich akretow opony zuzywaja sie bardziej ciasnych a tych o wiekszym promieniu ? Ma sie rozumiec przy tej samej predkosci. Wiec nie za bardzo z ta Twoja teoria

 

:crossy:

KS, gdzieś przed chwilą czytałem, że władasz biegle w 4 językach. Moja prośba jest taka, skoro już jesteś takim poliglotą, to może i polskiego byś się nauczył. Chociaż w piśmie. Bo być może i dobrze gadasz, (ale nie wiem), skoro odczytać, zrozumieć Ciebie nie idzie

Edytowane przez josha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...