Gagee Opublikowano 20 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2003 witam.dla niektórych to pytanie może się wydać conajmniej dziwne, ale cały czas mam problem z w miare bezdźwieczną zmianą biegów.Głownie chodzi mi o przejście z 1 poprzez luz na 2 - w większości przypadków wchodzi ze zgrzytem/stuknięciem - do reszty biegów nie mam większych zastrzeżeń. Czy jest na to jakiś sposób (o którym jeszcze nie wiem :oops: )??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 20 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2003 Ja wprawdzie nie mam z tym problemu, ale niedawno ( ostatni albo przedostani numer ) w ŚM coś było na ten temat - generalnie chodziło o to, żeby robić podczas zmian przegazówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siecki Opublikowano 21 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2003 Nie chodzi o przegazówki, tylko o wyrównanie prędkości obrotowych wałków skrzyni biegów. Przegazówki (szprycę gazową) robisz podczas redukcji biegów, żeby doprowadzić prędkość obr. silnika do takiej jaka będzie po zmianie biiegu. Jeżeli przełączasz bieg na wyższy staraj się tylko żeby samo przełączenie nie trwało zbyt długo (żeby obr silnika za mocno nie spadły). Pozatym to kwestia wyczucia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hero Opublikowano 21 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2003 W tym przypadku to również istotne jest prawidłowe dociąganie sprzęgła do końca, bez odpowiedniej synchronizacji z z szybkością obrotów może to powodować takie zgrzyty...Warto sprawdzić czy naciąg linki sprzęgła jest odpowiedni...Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 22 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2003 W tym przypadku to również istotne jest prawidłowe dociąganie sprzęgła do końca, bez odpowiedniej synchronizacji z z szybkością obrotów może to powodować takie zgrzyty...Warto sprawdzić czy naciąg linki sprzęgła jest odpowiedni...PozdrawiamPrzy hydrulicznym napędzie sprzęgła można zchrzanić wysprzęglik. Sam przez to przeszedłem z powodu "niedociągania" sprzęgła :( . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2003 tez ostatnio zauwazylem ,ze biegi mi wskakuja ze stuknieciem, 1 na 2 i 2 na 3, i znalazlem na to sposob, trzeba je wbijac energicznie, sprzeglo do konca miec wcisniete to nie bedzie zgrzytow i stukow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 22 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2003 Miałem to samo i im bardziej się starałem tym było gorzej, do czasu jak zaczęłem jeździć ostro za kolegą R. Jeżdżąc z nim zaczęłem musiałem się ostro zwijać i biegi zaczęłem zmieniać ; sprzęgło - gaz - bieg w jednym czasie, trwa to ułamek sekundy, obroty silnika trzymają się na poziomie przed rozpoczęciem operacji i spadają dopiero jak już mam odkręconą manetkę i dostosowują się do wyższego biegu. ZbychoXJR1300 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gagee Opublikowano 22 Sierpnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2003 Dzięki za odpowiedzi.jest właśnie tak jak mówicie: im bardziej się staram tym głośniej wychodzi :( przy ostrzejsze jeździ biegi wchodzą bez najmniejszego zgrzytu - problem pojawia się właśnie w czasie powolnej jazdy (np. w korku, przez który nie da się przecisnąć - jak na motocykl przystało).W najbliższym czasie jeszcze popróbuję z tym niepełnym spręgłem, "wbijaniem" biegu - w różnych kombinacjach - i zobacze co z tego będzie.....dzięki.pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 22 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2003 Miałem ten sam problem, próbowałem zmieniać biegi przy spadku obrotów ok.500 w dół żeby wyrównywać prędkości obrotowe wałków, potem próby schodzenia z obrotami aż do zera itd. Pomogło (definitywnie) przejście z oleju z dodatkami antyślizgowymi do sprzęgła na olej zwykły. Przy próbach z wyłączonym silnikiem rozklejenie sprzęgła wymagało tak wielkiej siły że biegi musiały wchodzić ze stukami. Zmiana oleju pomogła w 100% , ale wszystko zależy od stylu jazdy, jeżdżę raczej spokojnie więc dodatki antypoślizgowe nie są potrzebne, sprzęgło i tak nie ma żadnego poślizgu przy odkręcaniu (przy hamowaniu silnikiem VF i tak ma system poślizgu sprzęgła). Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
billy Opublikowano 24 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2003 Należy zmienić bieg bardzo szybko - od razu niemalże z chwilą wciśnięcia sprzęgła, przy tym trza pamiętać że nie na siłę , ale zdecydowanie.czasami jeśli nie wrzuce biegu od razu to bieg nie chce wskoczyć przez pare kolejnych sekund. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aadamuss Opublikowano 24 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2003 Gagee biegi zmieniaj ze sprzeglem:)) to nie bedzie zgrzytalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gagee Opublikowano 24 Sierpnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2003 sprzęgło 8O ??? nie bałdzo łozumiem - co to takiego??? można jaśniej??? :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sfinx Opublikowano 25 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2003 Jest tylko jedna 100% rada - ZATYCZKI DO USZU :( i problemu nie ma! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 26 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2003 Niekture modele tak po prostu mają. Jak podjechalem do servisu Kawy, i spytałem, dlaczego czasem biegi mi wchodzą z "jebn*ęciem" to powiedzieli że... te typy tak po prostu mają.... :( Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek2 Opublikowano 31 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2003 Biegi w górę zawsze zmieniam w ogóle bez sprzęgła. Gwałtownie ale tylko minimalnie zmniejszam gaz i w tym momencie smyrgnięcie dzwignią w górę (z lekkim podtrzymaniem bo może złapać luz), natychmiast po tym gaz większy. Bieg wchodzi jak w masło, zmiana trwa krócej niż mrugnięcie, żadnego szarpnięcia tylko zmiana tonu silnika. W dól też można bez sprzęgła, ale wolę MINIMALNIE klamką poluzować, bo mały błąd powoduje, że jest uderzenie a to nie jest zdrowe.Nie jestem ekspertem, ale dziwi mnie jak widzę starych wyjadaczy, którzy za każdym razem wciskają klamkę do oporu. Motocykl to nie autobus :D pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.