Skocz do zawartości

Opóźnienie zapłonu w Suzuki GSX-R 1000 K3


Rekomendowane odpowiedzi

TRE ma powodowac ze nie szarpie ci motorek jak odkrecasz gaz na poczatku - suzuki ma opoznienie zaplonu na nizszych biegach zeby mniej chetnie fura stawala na kolo, oraz ze wzgledu na ochrone srodowiska. to szarpanie jest dosc upierdliwe.

 

Hm... czy inni producenci też stosuja tą zasadę...

bo mi cos cebra lekko szarpie jak odkrecam na poczatku?

Moto Psycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

ja wlasnie tego szukam w stanach mozna kupic za 25dolcow ,kumpel wlasnie kupil ze stanow bo ma identyczne k1 jak ja ,pozyczylem to od niego i powiem ze rewelacja zeczywiscie moto nic nie szarpie,lepiej sie wkreca i jakby mial mocniejszy moment na dole .ja juz to zamawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na gumie już w sumie latam nie najgorzej 1,2,3,4 bieg tak do ok 220-230 km/h ale podrywam go z gazu i najcześciej na 2 tak przy 110km/h i chciałbym np zeby przy troche niższych obrotach juz rwał w góre a najbardziej interesuje mnie właśnie to odblokowanie ogranicznika z licznika :icon_evil:

 

A ty dluzej chcesz pojezdzic na tym motocyklu czy tylko sezon ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Zalozyciel watku to wkrotce po tej dyskusji wymienial wal z korbowodami i chyba TRE mu z glowy wyszlo :)

Angel - $25 mozesz chyba zaryzykowac zeby to sprawdzic ?

 

Adam M.

$25 ale nie u nas :)

Najpierw musze takiego Gixa kupic,moze sie cos wykluje w przyszlym tygodniu :)

 

Niee, suzuki łykło trochu oleju, właściciel nie spostrzegł w porę i nowe serducho.

Dokladnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też niedawno się dowiedziałem że SUZI ma różne mapy dla poszcególnych biegów...

I tak myślałem właśnie co by wstawić TRE do swojej Busy bo akurat jak dla mnie to cena jest do przyjęcia, ale tak sie zastanawiam czy w ogóle jest sens takiej operacji w tak dużym silniku...

Ona już teraz bardzo często traci przyczepność a jak popada to już w ogóle masakra(jak nie muszę to nie wyjeżdzam w taką pogodę).

Także chyba po takim zabiegu efekt u mnie bedzie taki, że tylna opona wytrzyma mi połowe przebiegu który teraz osiągam, a łańcuch chyba będę wymianiał razem z oponami :icon_mrgreen: Pomijając fakt wiekszej szansy zaliczenia gleby...

 

Myśle, ze w gixerach 600-750 no góra 1000 jeszcze można coś poprawiać bo do momentu można mieć życzenia. Ale ja chyba sobie odpuszcze :D

 

Ciekawy jestem natomiast opini jak sie ten TRE sprawuje...

 

Ps. Spalanie jesli nie spadnie to napewno zostanie na tym samym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. jesli motor zna bieg (czyli ma czujnik biegu) i trzeba to oszukac, to 350 zeta to kupa kasy, jesli zawsze ma czuc 5 bieg. z tego co sie kiedys tym interesowalem, to suzi ma czytnik biegu robiony potencjometrem, czyli mowiac prosciej - zmienna rezystancja. koszt podmiany, lub wpiecia sie w instalke to w tym przypadku dobor opornikow za... 5 groszy. chyba, ze o mowicie o czyms innym niz zawsze 5 bieg?

jak ktos wrzuci schemat instalki to z checia obejrze.

 

2.

Urządzenie do tego nazywa się G-pack i nie kosztuje majątku.

Ale tak sobie myślę że to lipa z ograniczeniem prędkości maksymalnej, bo mam zmienione zembatki i moto na szóstym biegu normalnie idzie do odcięcia pomimo licznika zaciętego na 299.

 

no dobrze, a gdzie masz pomiar predkosci? na przednim kole? bo jesli na malej zebatce i Ty tam grzebales zmieniajac zebatke, to masz oszukane wskazania.

 

3. jesli licznik jest ustawiony na max wyswietlanie 299, to chociazbys turbo wpakowal, nie wyswietli wiecej. trzeba przeprogramowac sterowanie wyswietlaczem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 - 0,56 Ohm - 0,87 Volt

2 - 0,81 Ohm - 1,17 Volt

3 - 1,47 Ohm - 1,78 Volt

4 - 2,71 Ohm - 2,51 Volt

5 - 6,76 Ohm - 3,56 Volt

 

Pomiar wykonano w GSXR1100W na przewodzie łączącym czujnik biegu z modułem zapłonu. Teoretycznie wystarczy w tym celu odłaczyc ten przewod od czujnika i połączyc po przez rezystor 6-7Ohm z masą.

Koszt na pewno nie wyniesie 350 pln...

Edytowane przez Breżniew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie zapodałbym TRE do swojego szpeja KLV/DL1000... tylko sam tego nie potrafię wykonać... tutaj jest schemat http://vstrom.info/faq/index.php?action=ar...d=61&artlang=en może jest tu na forum jakiś dobry elektronik ???

Edytowane przez cabaniero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar wykonano w GSXR1100W na przewodzie łączącym czujnik biegu z modułem zapłonu. Teoretycznie wystarczy w tym celu odłaczyc ten przewod od czujnika i połączyc po przez rezystor 6-7Ohm z masą.

Koszt na pewno nie wyniesie 350 pln...

 

brawo, lekcja domowa odrobiona. pytanie tylko, czy na tej zasadzie dziala to ustrojsto za 350? bo co np z luzem?? zeby jakis jaj nie bylo.

 

najlepiej po prostu zaryzykowac, nic sie stac nie moze.

 

tylko co do pomiaru - to nie byly kOhm??? i co z luzem? mozesz sprawdzic ile wynosi rezystancja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...