Skocz do zawartości

Czy robić szlif?


santi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj w trakcie jazdy motor zrobił sie słabszy,tłok miał przejechane 500 km ,ktm lc2 .Gdy go zatrzymałem to miałem problemy żeby go odpalić ,wyczułem ,że ma gorszą kompresję.Po zdjęciu głowicy okazało się że niewielka część tłoka w okolicy sworznia jest odłamana a na jego powierzchni od sworznia w górę są rysy,pierścienie były całe ale górny był zdeformowany lekko.Wydaje mi się że gładź cylindra nie jest naruszona ,palcem nie wyczuwam rys.Pytanie czy muszę go szlifować czy po prostu kupić ten sam wymiar tłoka i śmigać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem tego jest zbyt szybkie danie w palnik.badz za mala tolerancja luzu pomiedzy tlokiem a powiechrznia roboczą cylindra(to juz nietwoja wina)lipny tlok badz braklo smarownia(poszedl dowoznik).Kompresje straciles nie tyle przez rysy te ze przest iz tlok przycierajac sie zdeformowal sie i scisnol pierscien(niepozwalajac mu rozszerzyc sie)czyli po porstu wykonywac swojej pracy.Moim zdaniem szlid i nowy tlok.pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to za tłoczek był wsadzony ?

a co do szlifu to zależy, jak nie ma rys i średnicówka nie wykazuje że trochę brakuje materiału w danym miejscu to można się wstrzymać z tym , ewentualnie na honowanie oddać

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rysy na cylindrze są praktycznie nie wyczuwalne.Zdjąłem z uszkodzonego tłoka zapieczone pierścienie włożyłem je ponownie i z ciekawości włożyłem tlok do cylindra .mam też w domu zapasowy sprawny tłok i cylinder od suzuki rm 250. Poruszałem tlokami ręcznie w obu cylindrach i mam wrażenie że kompresja była porównywalna.Normalnie bym robił szlif bez zastanowienia ale po przejechaniu 500 km czyli praktycznie na dotarciu troche mi szkoda kolejnego nadwymiaru.Tłok to meteor.Ponadto na wewnętrznej stronie głowicy mam straszne nierówności tak jakby od uderzen odprysków matalu i nie wiem czy moge to tak zostawić czy wyszlifować te wrzery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz tuleję dopiero co po szlifie i nie jest porysowana - bo przecież pierścionki całe a i sworzeń nie wysunął się z tłoka to nie ma potrzeby szlifować kolejny raz. Bardzo dziwne, że tłok ci się ukruszył... musiałeś nieźle go przygrzać... Co do dołków w głowicy to jak Ci się chce to szlifuj ale zmniejszy ci sie stopień sprężania jak za bardzo zbierzesz główkę... moim zdaniem można jeździć śmiało z drobnymi nierównościami (dołkami).

Pozdrawiam Seb

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meteor :icon_mrgreen: :lalag: Firma konkretna :) :D . Tu chyba jest parenastu uzytkownikow 2T , ktorych po zalozeniu meteora , chwile moto pochodzilo i odmuwilo poszluszenstwa ;] . Prawda jest taka ze tlok musi byc dobrej firmy i bardzo dobrze ze kupiles nareszczie konkretny tlok. Rysy mozna sprawdzic pod swiatlem, a jezeli beda minimalnie to honownica minimalnie zebrac, przeciez 500 km to nic ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...