santi Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 Dzisiaj w trakcie jazdy motor zrobił sie słabszy,tłok miał przejechane 500 km ,ktm lc2 .Gdy go zatrzymałem to miałem problemy żeby go odpalić ,wyczułem ,że ma gorszą kompresję.Po zdjęciu głowicy okazało się że niewielka część tłoka w okolicy sworznia jest odłamana a na jego powierzchni od sworznia w górę są rysy,pierścienie były całe ale górny był zdeformowany lekko.Wydaje mi się że gładź cylindra nie jest naruszona ,palcem nie wyczuwam rys.Pytanie czy muszę go szlifować czy po prostu kupić ten sam wymiar tłoka i śmigać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motowojtas Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 a masz żeliwo czy nicasyl?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
santi Opublikowano 18 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 mam żeliwną tuleje ,z tym że na tym tłoku przejechałem dopiero 500 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 Powodem tego jest zbyt szybkie danie w palnik.badz za mala tolerancja luzu pomiedzy tlokiem a powiechrznia roboczą cylindra(to juz nietwoja wina)lipny tlok badz braklo smarownia(poszedl dowoznik).Kompresje straciles nie tyle przez rysy te ze przest iz tlok przycierajac sie zdeformowal sie i scisnol pierscien(niepozwalajac mu rozszerzyc sie)czyli po porstu wykonywac swojej pracy.Moim zdaniem szlid i nowy tlok.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 jak są rysy od sworznia to szlif konieczny, kupisz tłok chu*owo będzie chodizł i jeszcze raz kbędzies zmusiał kupić drugi tłok i szlif zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radzia Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 zastonów się dlaczego ci tłok roz***o. Może miał za duże luzy. Ja proponuje szlif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 a co to za tłoczek był wsadzony ? a co do szlifu to zależy, jak nie ma rys i średnicówka nie wykazuje że trochę brakuje materiału w danym miejscu to można się wstrzymać z tym , ewentualnie na honowanie oddać Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
santi Opublikowano 18 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 Rysy na cylindrze są praktycznie nie wyczuwalne.Zdjąłem z uszkodzonego tłoka zapieczone pierścienie włożyłem je ponownie i z ciekawości włożyłem tlok do cylindra .mam też w domu zapasowy sprawny tłok i cylinder od suzuki rm 250. Poruszałem tlokami ręcznie w obu cylindrach i mam wrażenie że kompresja była porównywalna.Normalnie bym robił szlif bez zastanowienia ale po przejechaniu 500 km czyli praktycznie na dotarciu troche mi szkoda kolejnego nadwymiaru.Tłok to meteor.Ponadto na wewnętrznej stronie głowicy mam straszne nierówności tak jakby od uderzen odprysków matalu i nie wiem czy moge to tak zostawić czy wyszlifować te wrzery Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 19 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2007 lepiej by bylo to wyszlifowac lub delikatnie ztoczyc. Ja mialem wlasnie takie wzery odbica metlu na glowicy od simsona nic nie dzialo normalnie jezdzil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scitro Opublikowano 19 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2007 Jak masz tuleję dopiero co po szlifie i nie jest porysowana - bo przecież pierścionki całe a i sworzeń nie wysunął się z tłoka to nie ma potrzeby szlifować kolejny raz. Bardzo dziwne, że tłok ci się ukruszył... musiałeś nieźle go przygrzać... Co do dołków w głowicy to jak Ci się chce to szlifuj ale zmniejszy ci sie stopień sprężania jak za bardzo zbierzesz główkę... moim zdaniem można jeździć śmiało z drobnymi nierównościami (dołkami). Pozdrawiam Seb Cytuj www.ducati-klub.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FrAnEk654321 Opublikowano 19 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2007 Ja bym jednak dla pewnosci zrobil szlif... jak juz masz rozebrane/ POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
santi Opublikowano 20 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2007 Zamówiłem taki sam rozmiar tłoka w olekmotocykle, tyle że renomowanej firmy za ok 380 zl i zobaczymy co będzie .Nawiasem mówiąc co tanie to drogie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 20 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2007 Meteor :icon_mrgreen: :lalag: Firma konkretna :) :D . Tu chyba jest parenastu uzytkownikow 2T , ktorych po zalozeniu meteora , chwile moto pochodzilo i odmuwilo poszluszenstwa ;] . Prawda jest taka ze tlok musi byc dobrej firmy i bardzo dobrze ze kupiles nareszczie konkretny tlok. Rysy mozna sprawdzic pod swiatlem, a jezeli beda minimalnie to honownica minimalnie zebrac, przeciez 500 km to nic ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukikmx Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 a dlaczeko pprzy sworzniu ma luz moze lozysko sie syplo i dalo popalic w cylinder? :) jak nikasil masz to spoko jak zeliwo to szlif. sprawdz lorzysko na tloku :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
max264 Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 pisalem juz nie raz... jak macie tylko opcje kupna innego tloku to nie bierzcie METEORA..NIGDY... nie raz widzialem jak wyglada cylinder w ktorym on pracowal. to nie jest przyjemny widok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.