Skocz do zawartości

Dlaczego w FMX 2T a nie 4T??


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od jakiegos czasu ogladam zawody FMX na eurosporcie, extremesports i nie raz na TVN TURBO pokazuja. I zastanawiam sie dlaczego na FMX wystepuja tylko 2T 250?? Czy dlatego ze odpowiada im charakterystyka silnika, czy tu chodzi o dzwiek wyjacej maszyny, czy o wage?? Ciekawi mnie to dlaczego tak jest :banghead: Prosze o wypowiedzi :icon_mrgreen:

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak juz sa proby skoków na 4T maszynach i moze za niedlugo zobaczymy i takie

 

Proby to brzmi jak bys odkrywali ameryka skaczac 4t. Pan od backflip cliffhengera na 4t skakal, co raz wiecej osob jest ktore lataja na 4t.

 

 

A dlaczego 2t: Lekka, moc, dobry moment, oraz tani sposob modyfikowania. A tak ogolnie to jak chlopcy zaczynali sie w to bawic (odsylam do pierwszych crusty) to 4t nie byly bardzo popularne. Wiec latali tym co mieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.transworldmotocross.com/mx/gohu...1156488,00.html

 

http://expn.go.com/media/xgames/sxg/2006/m...4_MotoXBT02.jpg

 

 

 

 

Głównie 2T lepszy bo jak narazie są lżejsze, a po drugie na mniejszym odcinku się szybciej napędzi.

Edytowane przez piasektt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no, bo w FMX przewaznie lataja 2T 250, wiec zeby 4T dorownal mocy 2T to by musial miec 450 4T, a w tym linku co podal piasektt :

wyglada na to ze na 4paku latwiej sie flipy krecilo, no ale mi sie wydaje ze koles na 2T nie mial takich umiejetnosci jak ten na 4T.

 

Ja też uważam, że to głównie chodzi o wagę. 4T jest jednak cięższe, choć już niewiele :)

 

 

Patrzalem przed chwila w danych technicznych np suzuki, roznica pomiedzy RM 250 a RM-Z 450 to okolo 4-5 kilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się gdzieś obiło o uszy, że 2T lepiej znoszą wszystkie skoki (motocykl zwykle nie jest w standardowej pozycji) z powodu innego systemu smarowania niż 4T. Tzn. silnik dwusowowy jest chyba bardziej przystosowany do pracy w różnych pozycjach (np. do stuntu przerabiaja się system smarujący w ścigaczach - tak słyszałem). A poza tym 2T mają taki piękny dźwięk, który pasuje do zawodów FMX :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 - 4 sekundy bez oleju mu nie zaszkodza

Zalezy od modelu - np DR 350 moze chodzic do gory kolami :icon_rolleyes: i nic - ma smarowanie z sucha miska i pewnie podobnie jest w wyczynowych 4t.

A sportem jak na kole chcesz smigac to przed zakupem popatrz jak miska olejowa wyglada ,jak bardziej "odztaje" przy koncu to mozna smigac,ale sa modele co smok maja na srodku no i tu moze byc problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd bierzecie te informacje? W FMX utrzymanie motocykla jest tańsze niż w MX, podzespoły zużywają sie wolniej. I to że ludzie do FMX wybierają 2T ze względu na tańsze częsci to też śmiech na sali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...