Skocz do zawartości

jaki olej do hondy cb 400n z 1983 roku


Rekomendowane odpowiedzi

Wybierając między wymienionymi, lepszy będzie półsyntetyk.

Jeżeli Motul, to proponuję półsyntetyka 15W50.

 

Wybierając między wymienionymi, lepszy będzie półsyntetyk.

Jeżeli Motul, to proponuję półsyntetyka 15W50.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie zgodzę się z przedmówicą...

według mnie do tak wiekowej maszynki z dużym przebiegiem lepszy będzie zwykły mineralny olej do silników motocyklowych z mokrym sprzęgłem.

a to dlatego, że ten silnik był stworzony w czasach takich właśnie olejów i zapewne od samego początku jeździ na minerałach... po co wiec dawać półsyntetyk który teraz wypłucze osady na panekwach itp co tylko powiększy wszystkie luzy, zużycie oleju, hałaśliwość itp..? (bo trzeba mieć przede wszystkim na uwadze, że silnik jest dość mocno wyeksploatowany)

-takie jest moje skromne zdanie, teraz niech się wypowiedzą znawcy tematu i będzie jasne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zakładać kolejnego tematu o podobnej tematyce więc pozwolicie że się podepnę. A jaki olej mam wlać do hondy cbr 600 f2. To moje pierwsze tak poważne moto więc nie bardzo wiem. Najlepiej żeby nie był zadrogi i w miarę dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy w obu przypadkach bylby syntetyk, ale poniewaz moze byc za drogi dla wlasciciela Hondy CB to polsyntetyk jaki proponuje Tomek jest dobrym rozwiazaniem. Dlatego lepszym od 10W40, ze to starszy silnik chlodzony powietrzem.

O rozpuszczasniu osadow kolego Lysy raczej zapomnij - wspolczesne oleje ich nie zostawiaja.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki wlać olej do hondy cb 400 n z 1983 roku mineralny półsyntetyczny ? myślałem o motulu 10/40 półsyntetycznym myślałem o tym z allegro

http://www.allegro.pl/item168683864_olej_p...40_4litry_.html

Najprościej lać zalecany przez serwisówkę. Castrol 10W40 Mineralny. Półsyntetyk też dobry ale jak silnik ;robi bokami: to szkoda zachodu :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często mówicie że mineralne wypłukują syfy z silnika, ja mam motocykl z 84 i też chciałbym wlać mineralny, ale poprzedni właściciel jeździł na półsyntetyku i to jeszcze 20W60 :/ , więc zakupiłem już motula 5100 10W40, ale chciałbym zmienic w końcu na mineralny ale się troche boje. Może ktoś poradzi czym silnik przepłukać i jak, by potem zalać od razu mineralny i o nic się nie martwić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często słychać słowa: poszedłem, weszłem, wziełem, włanczać.

Czy częstotliwość powtarzania takich tworów, powoduje ich zalegalizowanie?

 

Tak samo, mity o osadach, lakach, syfach, powtarzają osoby które nie wiedzą nic o olejach, dla których rozszyfrowanie choćby klasy lepkości jest wielkim wyzwaniem.

Szlag mnie trafia, gdy "mechanicy" opowiadają bzdury.

Mam merca z przebiegiem 600 tys km, który jest w środku czysty - zero osadów. Jeździ na półsyntetyku Shell. Na oleju mineralnym Shell widać było utratę parametrów już po 5 tys km od wymiany. Wskaźnik ciśnienia oleju pokazywał na wolnych obrotach poniżej jednej atm. na gorącym silniku. Zmiana oleju na półsyntetyk dała efekt, w postaci półtorej atm. na wolnych obrotach tuż po wymianie i tuż przed wymianą. Więc różnica jest widoczna wyraźnie na korzyść półsyntetyka. Bo chyba panewki się same nie wymieniły...

Do merca tatowego, z przebiegiem prawie pół miliona kilometrów, wlałem fullsyntetyka 0W40, gdyż auto dostaje w tyłek z przyczepą na haku, przez cały rok. Zero problemów, mimo turbiny i mineralnego oleju wlewanego przez poprzedniego właściciela.

 

Do szkoły, Panowie, do szkoły :)

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łojjjjj!

Tomek, gartuluję cierpliwości :bigrazz:

 

Płukanie osadów, nagarów rozszczelniania itp....

Ostatnio rozbierałem z kumplem na czesci silniczek z Hondy CB 450 S

Przebieg jakies 70 tys. i jakoś nie zauważyłem nagarów. osadów itpp.. mazi.

 

Zalej chłopie jakiegoś półsyntetyka i beedzie GIT!

 

Czy może ktoś sie wypowiedziec odnośnie Oleum Orlena Platinum czy jakos tak :banghead:?

 

KLIK do stronki Orlenu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka ze nie nalezy sie bać wlania syntetyka.Rownież wiek silnika nie ma tu nic do rzeczy,ponieważ syntetyk zawsze bedzie lepiej smarował od minerala, nawet jak silnik jest mocno zużyty.Jedynie w niektorych przypadkach ilosc zużywanego oleju będzie niewiele mniejsza niz paliwa :bigrazz:( smarowanie a zuzycie to dwie rozne sprawy) Po przekroczeniu temperatury pracy trwalosc oleju mineralnego spada o polowe i w wyniku rozkladu oleju na metalowych powierzchniach gromadzi sie twardy lepki osad ktorym to uszczelniaja sie częsci pracujace. Tego własnie obawiaja się Ci ktorzy chca potem wlać syntetyka.Olej syntetyczny utlenia sie trudniej w zakresie temperatury pracy i efektywnie zmniejsza tarcie.Przy jego zastosowaniu juz w chwili uruchomienia silnik osiąga sie pelne smarowanie.Struktura oleju syntetycznego pozostaje stabilna nawet przy temp 120C nie powodujac rozpadu cząsteczek oleju. Oleje te wlasnie charakteryzuje podwyzszona lepkość dlatego jego wlasciwosci fizyczne pozostaja bardziej stabilne względem temperatury. Syntetyk nie gestnieje tak bardzo w niskich tempereturach ani nie rozrzedza sie tak bardzo jak mineralny w temperaturach wysokich.Przebiegi miedzy wymianami też sa dłuzsze na syntetyku.Jesli ktos ma zdrowy silnik mozna zalewac semi lub syntetykiem, jesli jak pisałem wczesniej ;padaczke i resztki silnika to...najlepiej zrobic remont. :banghead:

Robert.kor...Dane o ktorych pisalem w poprzednim poscie pochodza z serwisowki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie różnic pomiędzy 5100 10w40 a 15w50:

 

10w40:

 

 

ZASTOSOWANIE:

 

Motocykle używane w ruchu ulicznym, pojazdy/motocykle terenowe, enduro, trial. Motocykle z silnikami czterosuwowymi, z /bez zintegrowanej skrzyni biegów, z suchym/mokrym sprzęgłem; silnik spełniające normy EURO 2 lub EURO 3, wyposażone w katalizator, wtryskiwacz powietrza.

Inne: motocykle bez katalizatora, skutery, ATV.

 

UŻYCIE:

 

Standardy: API SL / SJ / SH / SG

Aprobata techniczna: JASO MA nr M033MOT055

 

Olej półsyntetyczny na bazie estrów zapewnia prawidłową ochronę i przedłużą żywotność przekładni.

Olej tworzy warstwę ochronną odporną na działanie wysokich temperatur.

Niska zawartość fosforu i siarki wpływa na efektywne działanie katalizatora.

 

Ulepszona praca mokrego sprzęgła potwierdzona normą JASO MA.

 

ZALECENIA:

 

Można mieszać z olejami syntetycznymi i mineralnymi.

Wymiana oleju: Dostosować do własnego zapotrzebowania.

 

WŁAŚCIWOŚCI:

 

Stopień lepkości: SAE J 300 10W-40

Gęstość przy 20 ºC ASTM D 1298 0,871

Lepkość przy 100 ºC ASTM D 445 91,8 mm2/s

Lepkość przy 40 ºC ASTM D 445 13,9 mm2/s

Współczynnik lepkości ASTM D2270 154

Temperatura zapłonu ASTM D93 218 ºC

Temperatura krzepnięcia ASTM D97 -33 ºC

Liczba zasadowa TBN ASTM D 2896 8,2 mg KOH/g

 

 

 

15w50:

ZASTOSOWANIE:

 

Motocykle używane w ruchu ulicznym, pojazdy / motocykle, enduro, trial. Motocykle z silnikami czterosuwowymi, z /bez zintegrowanej skrzyni biegów, z suchym/mokrym sprzęgłem; silnik spełniające normy EURO 2 lub EURO 3, wyposażone w katalizator, wtryskiwacz powietrza.

Inne: motocykle bez katalizatora, skutery, ATV.

 

UŻYCIE:

 

Standardy: API SL / SJ / SH / SG

Aprobata techniczna: JASO MA nr M033MOT057

 

Olej półsyntetyczny na bazie estrów zapewnia prawidłową ochronę i przedłużą żywotność przekładni.

Olej tworzy warstwę ochronną odporną na działanie wysokich temperatur.

Stopień 50 chroni silnik przy wysokich temperaturach.

Niska zawartość fosforu i siarki wpływa na efektywne działanie katalizatora.

 

Ulepszona praca mokrego sprzęgła potwierdzona normą JASO MA.

 

ZALECENIA:

 

Można mieszać z olejami syntetycznymi i mineralnymi.

Wymiana oleju: Dostosować do własnego zapotrzebowania.

 

WŁAŚCIWOŚCI:

 

Stopień lepkości: SAE J 300 15W-50

Gęstość przy 20 ºC ASTM D 1298 0,878

Lepkość przy 100 ºC ASTM D 445 130 mm2/s

Lepkość przy 40 ºC ASTM D 445 17,6 mm2/s

Współczynnik lepkości ASTM D2270 149

Temperatura zapłonu ASTM D93 232 ºC

Temperatura krzepnięcia ASTM D97 -39 ºC

Liczba zasadowa TBN ASTM D 2896 8,2 mg KOH/g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...