Skocz do zawartości

Kawasaki en 500 - temat zbiorczy


Gość Binak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

witam.bardzo podoba mi się ten model kawasaki(vn 500) i planuję kupno.lecz najpierw dobrze by było poczytać opinie użytkowników

tego moto.pewnie będzie wielu zainteresowanych tematem :) odnośnie jazdy,konserwacji,własnych odczuć i ogólnie użytkowania.

na forum jest kilka wątków o tym modelu lecz nie ma ich za dużo :sad: dlatego zapraszam do podzielenia swoimi odczuciami.

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łysek.

Patrząc na ten post i wątek w giełdzie myślę, że zbyt ogólnie zadałeś pytanie.

Sprecyzuj do czego chcesz używać sprzętu, czy turystyka czy wokół komina. Czy chcesz jeździć solo czy z plecaczkiem.

Widziałem też, że pisałeś o GS500 w giełdzie a to już zupełnie inny sprzęt.

Sugeruję - najpierw zastanów się co Cię kręci i do czego chcesz używać motocykla.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie wiem co mnie kręci,najbardziej podobają mi się choppery ale ze względu na sporo wyższą cenę od motocykli turystycznych

przeglądałem też turystyki,i stąd moje zainteresowanie GS500 i GPZ . podobają mi się z wyglądu o jeździe na nich nic nie mogę powiedzieć.

natomiast vn 500 można kupić już od 5-6 tys.(tyle mogę przeznaczyć) jeździć planuję; po mieście rzadziej- na trasie częście,j czasami

z plecaczkiem.mam działkę 85 km od łodzi i (na razie autem) bywam tam 2-3 razy na tydz.w sezonie.

dlatego wszelkie informację na temat vn 500 przeczytam z ciekawością :rolleyes: jeżeli miałbym sprecyzować, to może na początek coś o

awaryjności i wygody podrużowania.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łysek

Zasadniczo sprzęty typu GPZ i GS500 o które też pytałeś mają odmienny chrakter od VN500. Inaczej skręcają, inna sylwetka, ogólnie inne zupełnie zachowanie. Dlatego najpierw zdecyduj jakiego typu sprzętem chcesz śmigać a potem szukaj konkretnego sprzętu.

Podpowiem jeszcze, że do tych 5-6tys. które chcesz wyłożyć powinieneś jeszcze trochę złociszy dołożyć na ubiór, kask itd. a poza tym powinieneś się liczyć z jakimiś tam wydatkami, żeby moto doinwestować po zakupie. Raczej będzie to konieczne.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vn500? byłem przekonany, że mały wulkan ma oznaczenie en500; ale może się mylę i na innym rynku (usa?) funkcjonowało i takie

 

BTW jeśli jest kilka wątków o danym modelu, to dobry zwyczaj na tym forum zaleca pisanie w istniejących tematach, zamiast zakładania kolejnego, w którym znów będzie kilka zdań

 

na Twoim miejscu poczytałbym o kupowaniu pierwszego motocykla, bo znów pojawia się zasadnicze pytanie: podana kwota jest na motocykl, czy na wszystko - w tym kaski i ubiór dla 2 osób?

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma być "zwykłe" moto to raczej GS500. Miałem GS500 i masakryczny przebieg na niej, miałem GPZ i wcale nie chciało mi się nią jeździć. Chłodzony cieczą więc więcej problemów i obsługa droższa, kilka łańcuchów w silniku które klepią i hałasują a wymiana to grube koszty. GPZ może odrobinkę lepiej się zbiera ale to nie ma znaczenia teraz bo na pełnym gwizdku cały czas nie jeździsz a w normalnej jeździe nie wykorzystujesz tej różnicy. GS prowadzi się lepiej. No i kwestia estetyki, GPZ niestety nie ma nic do zaoferowania, brzydka jak sto h*j*w.

 

Jeśli ma być chopper to wielkiego wyboru nie masz, EN500 w sumie tylko. XV535 to jakaś pomyłka, taki większy motorower. Pozostałe marki mają sprzęty w wyższych kwotach.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vn500? byłem przekonany, że mały wulkan ma oznaczenie en500; ale może się mylę i na innym rynku (usa?) funkcjonowało i takie

 

BTW jeśli jest kilka wątków o danym modelu, to dobry zwyczaj na tym forum zaleca pisanie w istniejących tematach, zamiast zakładania kolejnego, w którym znów będzie kilka zdań

 

na Twoim miejscu poczytałbym o kupowaniu pierwszego motocykla, bo znów pojawia się zasadnicze pytanie: podana kwota jest na motocykl, czy na wszystko - w tym kaski i ubiór dla 2 osób?

jsz

tyle mogę przeznaczyć na moto.bez ubrań kasków itp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeżeli chodzi o oznaczenie to rzeczywiście nie vn 500 tylko en 500,i o takiego właśnie mi chodzi.poczytałem troszkę na ten

temat i pewnie kupię ten właśnie model.w cenie 5-6 tys.jest nawet spory wybór tylko ciekawe czy ich wygląd zewnętrzny

idzie w parze ze stanem technicznym?pewnie przy zakupie albo lepiej przed, poproszę kogoś was o pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę, że są dwie wersje. Starsza na pas a nowsza z łańcuchem, ale różnią się też wyglądem. Dwaj znajomi mają EN 500, jeden na pas a drugi na łańcuch, nie słyszałem żeby coś złego się im przydarzyło. W tej cenie możesz też poszukać starczej Hondy Shadow albo Magny, mimo wieku często są w dobrym stanie.

Edytowane przez hatsan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowsza wersja podoba mi się mniej od starszej,a przy okazji cena tej 2-giej jest o wiele, bardziej "dogodna" i to już przeważyło szale :)

co do Shadow i Magny to w moim przedziale cenowym trudno znaleźć coś ciekawie wyglądającego,ale to jest tylko moja opinia,każdy ma swój gust.

jak na pierwsze poważne moto myślę że kawa en 500 spełnia moje oczekiwania względem wyglądu ,a z tego co tutaj przeczytałem to myślę

że silnik też sprawi wiele frajdy,mimo że to nie V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam.Właśnie wszedłem w posiadanie en500 z 94r. Pojeździłem zaledwie 1 dzień i martwi mnie metaliczny odgłos z prawej strony silnika w okolicach sprzęgła. W serwisie Kawasaki powiedzieli że to jest normalne dla tych silników. Czy ktoś moze ma tak samo i potwierdzi moje obawy bo juz nie wiem co z tym robić.

Ponadto na ciepłym silniku spadają mi obroty i kawka gaśnie. Nie wiem czy jest to spowodowane że wpadł jakis bród z paliwa do gaźnika czy cos moze innego. Prosze o rade. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wypowiadam się tu po raz pierwszy. Mam pytanie do użytkowników EN 500 z dużymi przebiegami.. Zastanawiam się nad kupnem tego modelu i znalazłem dobrą ofertę, z tym, że z przebiegiem 90 tys, rocznik 1993. Mam za to pewność, że nie był kręcony. Motor wygląda na bardzo zadbany, brak wycieków, nie zżera oleju. Jak przy kupnie i jeździe próbnej można ocenić stan silnika? Jaka jest ich żywotność i co najczęściej się psuje oraz jakie są główne wymiany eksploatacyjne w tym modelu? Proszę, pomóżcie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

cześć niedawno kupiłem TO CUDO :biggrin:,i zdążyłem już nim troszka polatać dlatego szczerze Ci polecam ten sprzęcik.

silnik choć nie v-ka, jego osiągi w 100% to rekompensują. bardzo wygodny dla osób niższych tzn ja mam 170 cm i jest spoko.

wzbudza zainteresowanie ,mój ma przebieg ok 40 tys,pracuje pięknie biegi wschodzą płynnie,ja kupiłem troszkę na pałę :banghead:

w sensie takim że napalony strasznie byłem co nie jest dobrym doradcą.ale zbytnio go nie sprawdzałem po prostu

ładnie silnik pracował piękne brzmienie za sprawą pustych wydechów.najlepiej by było kupować z kimś kto ma jakieś pojęcie

o motocyklach.dla mnie najważniejsze było brak jakichkolwiek metalicznych odgłosów z silnika,po rozpędzeniu moto

przy hamowaniu gazem i lub hamulcem jechał prościutko.na koniec; nie ma co się zastanawiać moto supeeeer :lalag: :crossy:

pozdrawiam



Witam.Właśnie wszedłem w posiadanie en500 z 94r. Pojeździłem zaledwie 1 dzień i martwi mnie metaliczny odgłos z prawej strony silnika w okolicach sprzęgła. W serwisie Kawasaki powiedzieli że to jest normalne dla tych silników. Czy ktoś moze ma tak samo i potwierdzi moje obawy bo juz nie wiem co z tym robić.

Ponadto na ciepłym silniku spadają mi obroty i kawka gaśnie. Nie wiem czy jest to spowodowane że wpadł jakis bród z paliwa do gaźnika czy cos moze innego. Prosze o rade. Z góry dziękuję.

gratuluję zakupu.świetny wybór :crossy:

w pierwszej kolejności po zakupie powinieneś wyregulować zawory,zsynchronizować gaźniki,wymienić świece,oleje i filtry.kosztuje to troszkę

ale wykluczy to (najprawdopodobniej)większość twoich problemów,a co do metalicznych odgłosów to jest to niepokojące.najlepiej było by

zlokalizować co to dokładnie jest,a stwierdzenie przez mechanika że to jest normalne dla tych silników świadczy o jego niefachowości.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam,posiadam EN 500 91 r, przeb, 46000 km ? pasek napędu orginał,pytanko ustawiłem pas,naciągłem ale dalej coś lekko buczy z przodu,mydło też było,jak przerobić toto na łańcuch,ewentualnie czy można wymienić sam pas?Dziękuje za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...