Skocz do zawartości

Prosze o doradztwo


Klaudyna
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja się zwracam do was z taką proźbą...

swoją przygode zacznę najprawdopodobniej od małego chopperka czyli Hondy Rebel 125, i teraz moja proźba jest taka, jeżeli ktoś ma o nim jakieś pojęcie to niech mi napisze co sięczęsto w nim zużywa lub takie tam... i jak najszybciej moge poznać wszystkie tajniki mojego moto? chodzi o to że chciałabym sama go naprawiać, remontować, odnawiać i takie tam...

 

Mam nadzieje że nie gniewacie się o ten temat ?

 

Z góry wszystkim bardzo dziękuję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! który to rocznik tej Rebel? Jak młody to co ma się psuć? Zresztą szybko z niej wyrośniesz, tak czuję. Możesz nawet z góry przyjąć taki plan: sezon, dwa na 125 a potem coś większego. Trzeba mieć plany :icon_mrgreen:

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Klaudyna

Jeśli kochasz motocykle i chcesz czerpać z nich maksimum przyjemności musisz przede wszystkim zmienić do nich podejście .Moto jest po to żeby jeździć i nawijać asfalt rozkoszując się wiatrem a nie remontować i naprawić. Natomiast żeby moto sprawiało nam jak najmniej kłopotu należy się skupić na jego właściwej obsłudze , co wbrew pozorom wcale nie jest tak banalnie proste jak się niektórym wydaje i jeżdżąc nie mają nawet pojęcia jakie ciśnienie powinni mieć w oponach. A więc zaczynamy od bucików czyli opon ich stan i właściwe ciśnienie zapewnią nam komfort podróży i bezpieczeństwo.Ciśnienie należy sprawdzać przynajmniej 1 x na miesiąc , ja robię to przed każdym wyjazdem. Należy pilnować właściwych terminów wymiany filtrów powietrza , paliwa i oleju jak również samego oleju. Zgodnie z zalecanymi terminami czyścic i regulować gaźniki i zawory , wymieniać świece no i w Twojej Rabelce regularnie myc i smarować łańcuch . Jak widzisz to już sporo pracy. Te ważniejsze czynności jak mycie i regulacja gaźnika i regulacja zaworów powierzył bym doświadczonemu mechanikowi , pozostałe możesz robić we własnym zakresie. No zostaje jeszcze dbałość o czystość i pełne pole do popisu jeśli chodzi o ubranie moto. Jeśli chcesz wiedzieć co należy robić i po ilu kilometrach napisz zrobię Ci szczegółową rozpiskę obsługi dla Rabelki.

 

wielkiej przygody na moto

i do zobaczenia na trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kolega WWaldi dal bardzo szczegółowa odpowiedz :crossy:

A ja ze swej strony moge smialo powiedziec ze mozesz zaczac od 250 cc i bedzie OK.

250 jest zdecydowanie lepsza a nie jest to straszny krazownik i lepiej sie na niej pouczysz.

Nie koniecznie Honda Rebel ale jakas generalnie 250 chopperowata :cool:

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na moj gust lepsza jest yamaha virago, przynajmniej silnik 2 cylindrowy w ukladzie V, bardziej chopperowy styl. Jakis czas temu widzialem na allegro virago 250 z okolic myslenic, wygladala calkiem do rzeczy na fotkach. moim zdaniem 125 to za malo... zreszta sama zobaczysz. najlepiej przejedz sie na 125 i na czyms wiekszym np. 250 albo 535. nie wiem co Cie ogranicza - czy brak zaufania do wlasnych umiejetnosci czy kasa. lepiej wziac wiecej niz 125 bo latwiej i bezpieczniej mozna sie poruszac po drodze.

a co do utrzymania, no to tak jak kolega juz wczesniej pisal, zawory i gazniki wazne, filtry, swiece i opony.. lancuch tez :banghead:

no i powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopisze się do kolegów. Smiało możesz zacząć od 250, czy Rebel czy Virago to już kwestia gustu i wybierz to, co bardziej Ci się spodoba, na czym będzie Ci wygodniej. Spokojnie dasz radę a dużo więcej frajdy z jazdy będziesz mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest mały problem co do zmiany motocyklu

chodzi o to że ten motor dostaje od rodziców na 18 urodziny i nie wypada mi go sprzedawać, chciałabym mieć jakiegoś ściga ale ze względu na mame że sięo mnie boi to kupili o małej pojemności, zresztą ma jeden plus... mało pali (3l/100km) a na razie będe go miała żeby jeździć nim do szkoły :icon_mrgreen: a pytam się o wszystko gdyż możliwe że mój tata wyjedzie i nie będzie go kilka miesięcy i sama zostane z moim małym i będe musiała się potrafić nim zaopiekować :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To spróbuj przeforsować 250 używajac racjonalnych argumentów. Może anjdziesz jakiś egzemplarz za rozsądne pieniądze.

Co do serwisowania to z większością dasz radę a jak nie to ładnie sie usmiechniesz do kogo trzeba i pomoc się znajdzie. Nawet na forum znajdziesz kolegów ze swojej okolicy.

A ścigacz... Co to jest, że jak kobieta siada na motocykl to zaraz ścigacza musi mieć? Kobiety na klasykach są moim zdaniem atrakcyjniesze i bardziej interesujące i nikomu nie muszą nic udowadniać, poza tym po naszych drogach na ścigaczu jeździć to kicha.

Edytowane przez bjoernrider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e, tam: nic nie musisz forsować, wystarczy jak spróbujesz rozsądnie przekonać :icon_biggrin:

a co do obsługi to wystarczy kontakt do ludzisków z kgp, połowa z bananem na pysku przygna w te pędy łańcuszek posmarować czy inne oponki umyć :icon_evil:

jak nie, to odpowiedź WWaldiego jest wystarczająca i wyczerpująca

jsz

ps. w wieku 17 lat jakie można mieć prawko? już a czy jeszcze a1? bo to też ma wpływ na pojemność...

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dopiero będe zdawała na A także i tak chwile po dostaniu motorka będzie garażował... czasami go wyprowadze gdzieś w pola żebym mogła nim pojeździć...

a kat A1 można robić po skończeniu 16 lat a ja akurat za 2 tyg mam 18 także zaczne sobie robić A (jak na nie zarobie)

 

jeszcze było powiedziane na początku jak sie o nim dowiedziałam że jak go dostane to będzie zarejestrowany na mojego tate ( ma dużo zniżek) i nie moge go sprzedać, zresztą głupio by mi było bo to wkońcu prezent i to jeszcze mama się na niego zgodziła co jak zaczynałam przygode z motorami to ona starała się zrobić wszystko żeby zabronić mi jeździć na motorach...

także mam nadzieje że rozumiecie teraz moją sytuacje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

moim skromnym zdaniem kupowanie moto poniżej 500 cm3 mija się z sensem przy ilości sprzętu

na rynku wtórnym. Kupowanie i sprzedawanie po kilku miesiącach to bzdura. Przyglądanie się

pojemności pod kątem spalania to niezbyt rozsądne, liczy się przecież przyjemność z jazdy. I w

tym właśnie miejscu możesz sie bardzo nieprzyjemnie zdziwić małą pojemnością. Jeśli zakup ma

mieć w ogóle sen pomyśl o Virago.

 

Powodzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...