Skocz do zawartości

Zabarwienie spalin


piterro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktos potrafi okreslic dosc szczegolowo jak rozroznic (tak na wzrok i wech) czy to co wylatuje z rury jest zbyt bogata mieszanka czy pociaga olej. Ogolnie sprzet kolega ma krotko i nie znamy jeszcze zuzycia oleju /1000km. Sprawdzilismy cisnienie sprezania i wynosi na pierwszym garze 10,5 a na drugim 9,5. Proba olejowa podniosla cisnienie o 3 atm. Jak sadzicie czy taka roznica to powinien byc powod do niepokoju????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos potrafi okreslic dosc szczegolowo jak rozroznic (tak na wzrok i wech) czy to co wylatuje z rury jest zbyt bogata mieszanka czy pociaga olej. Ogolnie sprzet kolega ma krotko i nie znamy jeszcze zuzycia oleju /1000km. Sprawdzilismy cisnienie sprezania i wynosi na pierwszym garze 10,5 a na drugim 9,5. Proba olejowa podniosla cisnienie o 3 atm. Jak sadzicie czy taka roznica to powinien byc powod do niepokoju????

 

Zbyt bogata mieszanka to czarny dym - gryzace w nos spaliny :biggrin:

Najczęściej przy ostrym kręceniu silnika.

Spalony olej to dymek zabarwiony na niebieskawo - specyficzny zapach spalin ( taki olejowy ) :biggrin:

Świece przy zbyt bogatej mieszance okopcone na czarno- raczej suche

Przy spalaniu oleum swiece raczej oblepione cięzkim i lepkim nalotem - ale to juz przy duzym spożyciu oleju.

Zbyt uboga mieszanka to sucha.biała świeca i często strzały z wydechu itp. prychanie :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do wypowiedzi kolegi wyżej dodam

- przy zbyt ubogiej miesznce spalin mają zabarwienie siwe motocykl szybko się grzeje stojąć przy tkim masz wrażenie że stoisz przy jakimś piecu. Jest to niebezpieczna sytuacja dla silnika gdyż może prowadzić do uszkodzenia zaworów lub nawet tłoków.

-wg mojej opini przy naprawdę ostrym dodaniu gazu na luzie powinien pojawić się czarny dym

-co do palenia oleju to niebieski dym pojawiający sie przy dodawaniu gazu podczas jazdy np wyprzedzanie swiadczy o zużytym układzie tłok-cylinder. Jeżeli dym pojawia się przy hamowaniu silnikem to wtedy najprawdopodobniej winna jest głowica np. wyrobione prowadnice zaworów lub ich uszczelniacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam, wszystkich i z góry przepraszam za odkopywanie tematu z przed 3 ale muszę się upewnić. Jeśli świeca jest sucha i białą to znaczy że mieszanka jest uboga i muszę wykręcić śrubę od składy mieszanki(śruba regulacji jest pomiędzy gaźnikiem a króćcem, motocykl NX 650)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wszystkich i z góry przepraszam za odkopywanie tematu z przed 3 ale muszę się upewnić. Jeśli świeca jest sucha i białą to znaczy że mieszanka jest uboga i muszę wykręcić śrubę od składy mieszanki(śruba regulacji jest pomiędzy gaźnikiem a króćcem, motocykl NX 650)?

 

Mysle ze wykrecenie sruby nie da wlasciwego koloru swiecy. Chyba ze jezdzisz jak emeryt.

Masz nieoryginalny wydech?

Jesli nie to sprawdz stan kruccow ssacych i czy nie bierze gdzies lewego powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś pomoże,więc tak: sama świeca-kawałek bez gwintu nad gwintem jest czarny,a sama elektroda jest szara,wydech white brothers przelot ale końcówka jak supertrapp i wałek rozrządu sportowy hot cams,śruba mieszanki zgodnie z serwisówką iglica na drugim wcięciu od góry (suggested setting for trial riding (noise suppresor and exhaust diffuser installed)

 

moto zrobiło na tej świecy dopiero 450km od nowego tłoka

wossner i ogólnie remontu

Edytowane przez Korsaz

Par montaignes et par valees

Et par forez longues et lees

Par leus estranges et sauvages

Et passa mainz felonz passages

Et maint peril et maint destroit...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz ja; wydechy oryginalne, jak emeryt nie jeżdżę ale szacunek dla silnika mam ;] Co do króćca to w zimie wymieniłem oring pomiędzy głowicą a króćcem ale wczoraj zobaczyłem że do okoła łączenia jest lekko spocone(chyba od benzyny) więc dzisiaj sprawdzę samostartem bo świeca jeszcze miesiąc temu wyglądała normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co chcesz sprawdzac samostartem, bo nie bardxo rozumiem ?

W takim wypadku jak twoj jezeli wydechy i filtr powietrza sa fabryczne to najlepszym posunieciem jest podniesienie iglic o jeden zabek.

Sruby regulacyjne mieszanki maja zastosowanie w regulacji wolnych obrotow, a zwykle jezdzisz na srednich, ktorych zakres reguluje iglica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...