piterro Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Czy ktos potrafi okreslic dosc szczegolowo jak rozroznic (tak na wzrok i wech) czy to co wylatuje z rury jest zbyt bogata mieszanka czy pociaga olej. Ogolnie sprzet kolega ma krotko i nie znamy jeszcze zuzycia oleju /1000km. Sprawdzilismy cisnienie sprezania i wynosi na pierwszym garze 10,5 a na drugim 9,5. Proba olejowa podniosla cisnienie o 3 atm. Jak sadzicie czy taka roznica to powinien byc powod do niepokoju???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Czy ktos potrafi okreslic dosc szczegolowo jak rozroznic (tak na wzrok i wech) czy to co wylatuje z rury jest zbyt bogata mieszanka czy pociaga olej. Ogolnie sprzet kolega ma krotko i nie znamy jeszcze zuzycia oleju /1000km. Sprawdzilismy cisnienie sprezania i wynosi na pierwszym garze 10,5 a na drugim 9,5. Proba olejowa podniosla cisnienie o 3 atm. Jak sadzicie czy taka roznica to powinien byc powod do niepokoju???? Zbyt bogata mieszanka to czarny dym - gryzace w nos spaliny :biggrin: Najczęściej przy ostrym kręceniu silnika.Spalony olej to dymek zabarwiony na niebieskawo - specyficzny zapach spalin ( taki olejowy ) :biggrin: Świece przy zbyt bogatej mieszance okopcone na czarno- raczej suchePrzy spalaniu oleum swiece raczej oblepione cięzkim i lepkim nalotem - ale to juz przy duzym spożyciu oleju.Zbyt uboga mieszanka to sucha.biała świeca i często strzały z wydechu itp. prychanie :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 28 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 do wypowiedzi kolegi wyżej dodam- przy zbyt ubogiej miesznce spalin mają zabarwienie siwe motocykl szybko się grzeje stojąć przy tkim masz wrażenie że stoisz przy jakimś piecu. Jest to niebezpieczna sytuacja dla silnika gdyż może prowadzić do uszkodzenia zaworów lub nawet tłoków.-wg mojej opini przy naprawdę ostrym dodaniu gazu na luzie powinien pojawić się czarny dym-co do palenia oleju to niebieski dym pojawiający sie przy dodawaniu gazu podczas jazdy np wyprzedzanie swiadczy o zużytym układzie tłok-cylinder. Jeżeli dym pojawia się przy hamowaniu silnikem to wtedy najprawdopodobniej winna jest głowica np. wyrobione prowadnice zaworów lub ich uszczelniacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Witam, wszystkich i z góry przepraszam za odkopywanie tematu z przed 3 ale muszę się upewnić. Jeśli świeca jest sucha i białą to znaczy że mieszanka jest uboga i muszę wykręcić śrubę od składy mieszanki(śruba regulacji jest pomiędzy gaźnikiem a króćcem, motocykl NX 650)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Tak, jezeli masz jasna swiece to znaczy ze silnik pracuje na zbyt ubogiej mieszaninie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Witam, wszystkich i z góry przepraszam za odkopywanie tematu z przed 3 ale muszę się upewnić. Jeśli świeca jest sucha i białą to znaczy że mieszanka jest uboga i muszę wykręcić śrubę od składy mieszanki(śruba regulacji jest pomiędzy gaźnikiem a króćcem, motocykl NX 650)? Mysle ze wykrecenie sruby nie da wlasciwego koloru swiecy. Chyba ze jezdzisz jak emeryt. Masz nieoryginalny wydech? Jesli nie to sprawdz stan kruccow ssacych i czy nie bierze gdzies lewego powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Reynevan Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 (edytowane) Może mi ktoś pomoże,więc tak: sama świeca-kawałek bez gwintu nad gwintem jest czarny,a sama elektroda jest szara,wydech white brothers przelot ale końcówka jak supertrapp i wałek rozrządu sportowy hot cams,śruba mieszanki zgodnie z serwisówką iglica na drugim wcięciu od góry (suggested setting for trial riding (noise suppresor and exhaust diffuser installed) moto zrobiło na tej świecy dopiero 450km od nowego tłoka wossner i ogólnie remontu Edytowane 11 Sierpnia 2010 przez Korsaz Cytuj Par montaignes et par valeesEt par forez longues et leesPar leus estranges et sauvagesEt passa mainz felonz passagesEt maint peril et maint destroit... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Co mamy powiedziec, ze jest ok i zebys jezdzil i sobie nie zawracal glowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 To teraz ja; wydechy oryginalne, jak emeryt nie jeżdżę ale szacunek dla silnika mam ;] Co do króćca to w zimie wymieniłem oring pomiędzy głowicą a króćcem ale wczoraj zobaczyłem że do okoła łączenia jest lekko spocone(chyba od benzyny) więc dzisiaj sprawdzę samostartem bo świeca jeszcze miesiąc temu wyglądała normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Co chcesz sprawdzac samostartem, bo nie bardxo rozumiem ? W takim wypadku jak twoj jezeli wydechy i filtr powietrza sa fabryczne to najlepszym posunieciem jest podniesienie iglic o jeden zabek. Sruby regulacyjne mieszanki maja zastosowanie w regulacji wolnych obrotow, a zwykle jezdzisz na srednich, ktorych zakres reguluje iglica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.