Skocz do zawartości

Różnica miedzy CBR F2 a F3


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem dosc formalny odnosnie różnic miedzy Hondą CBR 600 F2 a F3. Słyszałem że w F2 bez problemu mozna wrzucic plastiki z F3, gdyby do tego jeszcze zmienic tarcze (ktore tez sie roznia w tych modelach) to po czym jeszcze skumac np przy kupnie że to F2 a nie F3 ( zakładajac np ze sprzedajacy nie zgodzi sie na zdjecie owiewek w celu zobaczenia numerow seryjnych itp.) Zdarzaja sie takie sytuacje i przekrety z dowodami powypadkowych moto itd- lepiej zapytac ludzi ktorzy tymi moto jeżdza na codzien;). POZDRO

 

aha i skoro juz załozyłem ten temat to jak jest z czesciami - mozna brac zamienniki z f2 do f3 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiscie F2 i F3 sa bardzo podobne do siebie i od zbiornika paliwa do tylu motocykla nie roznia sie prawie niczym (mowimy o modelach F3 do 96 roku). Jednak gdyby ktos chcial F2 przerobic na F3 to musi zmienic: kompletna czache, stelaz, lampe, zegary, szybe, przednie tarcze,chlodnice, zaciski (chyba), przednie zawieszenie regulowane (nie zawsze-oprocz rocznikow 94), palstiki boczne, napinacz lancuszka rozrzadu.

Po wymianie tych elementow i ladnym pomalowaniu ciezko byloby mi poznac ze to model F2. Po silniku trudno byloby poznac, poniewaz nawet w F3 silniki maja oznaczenie takie samo jak w F2 a mianowicie PC25....

Wedlug mnie przekladka elementow z F3 do F2 jest malo oplacalna i zaden handlarz nie bawilby sie w takie przerobki.

Owszem zdarzaja sie czesto na allegro przypadki gdzie widac dokladnie jakis element z innego modelu.

 

Ja bym rozpoznal oba modele po 2 pierdolkach: czujnik przy dzwigni sprzegla (zdaje sie ze byl tylko w F2) i pompa paliwa (tylko w F3)

 

Z reszta poszukaj w archiwum bo bylo juz kilka tematow o tym, np http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=44199&hl=

Edytowane przez michal750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeżeli chodzi o F2 np z roku 91 a F3 z roku 97 to sa bardzo podobre wrecz identyczne dla pospolitego przechodnia jednak wystarczy 15 minut, żeby się przekonać, że róznia sie dosłowanie prawie wszystkim każda owiewka jest inna bak tez lampy kirunki przednia felka z tarczami przednie zawieszenie zegary błotnik na wachaczu siedzenie owiewki sa niższe weższe i krótsze więc moznaby powiedzieć, że oprócz silnika ramy wachacza i tylniej felgi sa to 2 różne motory :biggrin: :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, problem dosc formalny odnosnie różnic miedzy Hondą CBR 600 F2 a F3. Słyszałem że w F2 bez problemu mozna wrzucic plastiki z F3, gdyby do tego jeszcze zmienic tarcze (ktore tez sie roznia w tych modelach) to po czym jeszcze skumac np przy kupnie że to F2 a nie F3 ( zakładajac np ze sprzedajacy nie zgodzi sie na zdjecie owiewek w celu zobaczenia numerow seryjnych itp.) Zdarzaja sie takie sytuacje i przekrety z dowodami powypadkowych moto itd- lepiej zapytac ludzi ktorzy tymi moto jeżdza na codzien;). POZDRO

 

aha i skoro juz załozyłem ten temat to jak jest z czesciami - mozna brac zamienniki z f2 do f3 ?

 

 

Jeżeli chodzi o F2 np z roku 91 a F3 z roku 97 to sa bardzo podobre wrecz identyczne dla pospolitego przechodnia jednak wystarczy 15 minut, żeby się przekonać, że róznia sie dosłowanie prawie wszystkim każda owiewka jest inna bak tez lampy kirunki przednia felka z tarczami przednie zawieszenie zegary błotnik na wachaczu siedzenie owiewki sa niższe weższe i krótsze więc moznaby powiedzieć, że oprócz silnika ramy wachacza i tylniej felgi sa to 2 różne motory :crossy: :)

 

diobolowi chodziło o różnice między oryginalną F3 a F2 z założonymi owiewkami i tarczami z F3, czytaj dokładnie.

 

ps. trochę stary temat odkopałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli mialeś okazję jeździć F2 i F3 to różnicę czuć w...mocy naprawdę!ja mam f2 mój braszka ma f3 i kiedyś podczas jazdy się zamieniliśmy tak dla draki.Myślałem że róznicy nie będzie w ogóle czuć że będzie niezauważalna, tymczasem...RÓŻNICĘ czuć jak byk chociaz niby koniami się wiele nie roznia nie wiem może f3 jest lżejsza bo takie odnosiłem wrażenie ale naprawde czuc róznice tym bardziej jak stawiasz na piona to 3 radzi sobie z tym o wiele łatwiej(trzeba ja o wiele mniej krecic na obrotach-mowie tu o stawianiu z gazu), oczywiście nie jest to róznica jakbyś zsiadl z CBRF2 na R1 ale ja różnice czuje :biggrin:

Edytowane przez kubryn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...

 

Nie jestem pewien na 100% ale modele f2 nie miały dynamicznego doładowania ,które w f3 są w przedniej owiewce w takich wycięciach o kształcie trójkąta (dwie rurki).....

 

Witam...

 

Nie jestem pewien na 100% ale modele f2 nie miały dynamicznego doładowania ,które w f3 są w przedniej owiewce w takich wycięciach o kształcie trójkąta (dwie rurki).....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam...

 

Nie jestem pewien na 100% ale modele f2 nie miały dynamicznego doładowania ,które w f3 są w przedniej owiewce w takich wycięciach o kształcie trójkąta (dwie rurki).....

 

Witam...

 

Nie jestem pewien na 100% ale modele f2 nie miały dynamicznego doładowania ,które w f3 są w przedniej owiewce w takich wycięciach o kształcie trójkąta (dwie rurki).....

cbr 600 f2 i f3 to są już dwa całkiem inne motocykle

oprócz braku wspomnianego air inderuction, w f2 brak jeszcze wile żeczy

motocykl który wyszedł w roku 95 jako f3 doznał duzych zmian w silniku zarówno w układzie łańcuszka rozrządu jak i zwiekszeniu średnicy tłoków

masa motocykla znacznie zmalała, pozatym jeżeli ktoś porównywał jazdę na f3 i na f2 nie moze powiedziec że niezauwazył iż f3 jest o niebo wygodniejszym motocyklem

na f2 trzeba kłaść się na baku aby normalnie czuć pojazd, natomiast w f3 nózki kierowcy zostały przesunięte do przody tak aby pozycja bya wygodniejsza

zasadnicza róznica jest iż motocykl zwany f2 nie przekroczył magicznej granicy 100 koni, silnik w cbr 600 91-94 generował moc i 5 koni mniejszą

f3 także zminiałą sie na ;epsze z upływem czasu, poza zmianami wyglądu samego motocykla w f3 kolejno zmieniano kształt owiewek, nastepnie w 97 roku wygląd zegarów( biała tarcza obrotomierza) oraz kąt nachylenia czachy wzgledem podłoża regulując kszywizny stelaża czachy

poza tymi "drobnymi zmianami" f2 z 91 roku i f3 z 97 roku to i tak całkiem inne motocykle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mike cbr, jak jestes taki mike to wez slownik angielski w reke zanim cos po angielsku napiszesz - twoja air inderuction to jest air induction.

Pisownia polska tez wola o pomste do nieba, pamietaj ze poprawne pisanie to wyraz szacunku dla czytajacych.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

F3 rozni sie wieloma rzeczami od f2 miedzy innymi troszke inny wyglad zaczynajac od owiewek przedniej czaszy zegarow zawieszenia z przodu tarcz i zacisków innej chłodnicy, f3 ma rowniez pompke paliwa co jest bardzo przydatne a f2 nie. Jesli chodzi o sprawy mechaniczne to inny napinacz rozrzadu w f2 jest hydrauliczny a w f3 mechaniczny o wiele lepszy. jeszcze zapomniałem o doładowaniu powietrznym w f3. jesli chodzi o silnik to z wiechu niczym bardzo sie nie rożni lecz za to w srodku bardzo lżejsza i troszke inaczej zbudowana skrzynia biegów. wiec jest wiele rzeczy ktore roznia te dwa modele motocykla i przede wszystkim oznaczenie w dowodzie rejestracyjnym F3 ma PC31. pozdra dla wszystkich motocyklistów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to, że F2 to szrot ? Mam małe pytanie, Znajomy ma Cbr 600 F2 z roku 92r, moja to rocznik 94 i różnią się prawie wszystkim !

Mam inne zawieszenie, regulowane chodzi mi o przód, tylni amor :icon_mrgreen: tyzator mam gazowy ( on nie ma ), chwytak na kask i do siatek mam całkiem inny, nie dwie rurki tylko taki opływowy i na zamek, inne manetki i dziwgnie, troszke inne tarcze.

 

Znajomy powiedział, że to prędzej już F3 niż F2, wersja przejsciowa pozatym z tego co wyczytałem Pc25 osiągneło 100km, gdzies były nawet wyciągi z hamownii

 

Predkość maksymalna F2 i F3 wynosi tyle samo czyli 245km/h, więc F3 zyskało na dynamiczonosci ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Hmm a to ciekawostka z tą pompą paliwa. Oba motocykle są całkiem podobne, czyli prawdopodobnie F3 chodziła by bez pompy? Pytam tak na wszelki wypadek, bo ponoć te pompy lubią sie zepsuć,a np. w trasie może nie być możliwości naprawy. Więc po co w takim razie ta pompa, skoro F2 śmiga bez niej :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...