Skocz do zawartości

sportowy wydech


Rekomendowane odpowiedzi

gdzie napisalem ze jak sie zmieni to sie motor rozpadnie

 

mowie tylko ze jezeli sobie zamiast wydechu wsadzi kawalek rury to motorowi moga spac osiagi, zacznie sie przegrzewac, strzelac z wydechow itd... wiec wiecej zaszkodzi niz pomoze

sam tez mialem w 2 motorach sportowe wydechy i wiem ze jest to ok ale kiedy masz wydechy jakiejs firmy przeznaczone pod ten motor a nie jak sobie zalozysz wydechy z wild stara do hayabusy...

oczywiscie mozna sobie modzic samemu, jezdzic na hamownie i sprawdzac itd.. ale czy warto to koszty sa przeciez

motor sie nie rozpadnie z dnia na dzien jednak takie cos napewno mu bedzie szkodzic a nie pomagac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że najlepiej kupić dedykowany ale jak ktoś ma dużo czasu i samozaparcia to sobie poradzi. Każdy motor inaczej reaguje na zmiane wydechu.. Moj Bandit na sportowym, który juz w belgii mu zamontowali pracował o wiele lepiej niż na oryginale.. Nie wiem co jeszcze zostało zmienione ale rwał sie ostro, walil ogniem przy redukowaniu a pomino tego nie przegrzewał sie.. Teraz mam leovinci od cbr xx w tl1000r i nie zauważyłem spadku mocy, prędkość ta sama a dźwiek nareszcie świetny..

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę po zmianie wydechu na przelotowy nie zauwazycie jakiegoś wzrostu temperatury w całym układzie... wzrasta ona tylko w okolicy zaworów...zwłaszcza wydechowego.. wskaźnik temp nic wam nie powie...ale kolor świecy już tak... inny wydech o mniejszym oporze wylotu spalin... zmniejsza ciśnienie zwrotne co zakłuca cykl wymiany mieszanki...zubaża ją... a zbyt uboga mieszanka to podwyższenie temp... świeca będzie miała białawy kolor jak ją wykrecisz zaraz po przejażdżce... sprawdzałem to na moim Transalpie... po zmianie wydechu na przelot..owszem gadał cudnie... ale trochę dławił się przy gwałtownym otwarciu przepustnicy...na pierwszym garze świeca kolor elektrod prawie białe.... na tylnym już takie popielato brązowe...czyli w ok. gdyż w gaźniku zasilającym tylny gar zastosowano dyszę główną większą niż w pierwszym co powoduje że mieszanka jet bogatsza... teraz w TLu mam tylko sportowe puchy i seryjny filtr, ale wtrysk to nie gaźnik i ma jakiś tam wprawdzie wąski ale ma zakres dostosowania sie... komputer zwiększyć może nieznacznie dawkę paliwa na posstawie danych z czujników masy powietrza, połozenia przepustnicy itp itd.. ale nie w każdym wtrysku ..nawt tak jak już mówiłem na przykładzie TLS który ma mniej zaawansowany wtrysk od TLR zresztą każdy motocykl może inaczej reagować na zmianę wydechów...w jednych zjawiska te wystepują prawie niezauwazalne (ale jednak są )w innych jak np. w Transalpie są aż nadto widoczne.. tak więc w Trapku po krótkeij przygodzie z przelotowym wydechem zamieniem spowrotem na oryginał..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobienie sportowego tłumika nie jest takie trudne. Zrób wszystko wg włsnego pomyśłu. Ja zrobiłem do mojego ogara, zajeło mi to pare godzin. Ale ogra, a suzuki dr 125 to nie to samo. "Ogar pojedzie na wszystkim"

Edytowane przez radzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsza rada - nie rób tego, napewno nie sam. chyba ze potrafisz sobie wszystko wyliczyc...

 

temat wydechow to niekonczacy sie temat. Niby silniki turbo to prosta sprawa, dajesz downpipe 5' i koniec, ale i tam tak latwo nie jest, w gre wchodza zjawiska falowe, backpresure itp. Jeszcze trudniej jest z silnikami n/a, tam wiecej szkody moze wywolac pusty wydech niz pozytku. jak myslicie dlaczego dedykowane wydechy kosztuja tyle ile kosztuja, to nie jest kwestia marki, to jest kwestia techniki. Zbyt swobodny przeplyw bedzie powodowal wypalanie sie gniazd zaworowych, nie ma bata. Ktos tu powolal sie na H-D widac ze za duzo naogladal sie biker build of, american choper itp. zreszta jak by dobrze ogladal, to zauwazy ze tam motocykle wyruszajace w droge maja zakladane zwezki, inne filtry, czasami inne gazniki. samo wyregulowanie nie wystarczy, fizyki nie oszukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie składa, że nie wydaje mi sie żebym sie naoglądał amerykańskich programów!! I nie mów, że sama regulacja nie wystarczy bo tak sie składa, że wiele motocykli na rynku ma właśnie takie wydechy i wszystko jest ok. Nie mówie, że zawsze ale często nie trzeba nic więcej przerabiać. A jak masz wątpliwości to przejedź sie na jakiś zlot, zobaczysz ile motocykli ma sportowe wydechy i popytaj ile na nich walą bezawaryjnych kilometrów z normalnym spalaniem, mocą i temperaturą. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem artykuł o sportowych końcówkach wydechu w Motorrad-fahrer z maja 2002. Testy na Kawasaki ZR7 4 rózne wydechy (żadnych innych zmian) i badania na hamowni. Maksymalny przyrost momentu to coś około 2 Nm (końcówka firmy Hurric) mocy może 0,8 KM (też Hurric). Do tego niewielkie wygładzenie przebiegu momentu. Wydech Sebring pogorszył parametrysilnika względem oryginału ( około 3 Nm i 2 KM mniej). Pozostałe 2 w zasadize niewiele zmieniły...Daje do myślenia, co? :buttrock:

 

Na pocieszenie dodam, że może się udać zrobienie dobrego wydechu. Kilka prób, różne wkłady tumiące i można osiągnąc dobre efekty (mi się udało - ale 2 raz nie wiem czy bym się w to bawił).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele ray okazywało sie, ze zmiana samego wydechu nie dawala nic poza głośnością. Znam dwa przypadki sprawdzone na hamowni, ze po wymianie koncówki w R6 i Suziki GS 500 moc spadała ....

 

Witam! Jako że jeszcze bardzo mało wiem chciałbym prosić o rozszerzenie tematu. Z tego co orientuje się to motocykle japonie w tym sportowe np. orginalnie mają tłumiki z przegrodami (czy się mylę?) W momencie gdy zamiast tłumika daje powiedzmy przelot, czy nawet kawał rury + reguluję pod to mieszankę spaliny wydobywają się o wiele szybciej i latwiej, więc powinien nastąpić przyrost mocy?

Czy chodzi może o to że średnica całego wydechu + reszta innych rzeczy nie wiem kąty kanałów wydechowych czy

kąty danych faz rozrządu są zestrojone pod właśnie wydech z komorami który stawia dany jakiś tam wyliczony opór? Czyli żeby uzyskać wzrost mocy przy przelocie trzeba by było reszte rzeczy stroić też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie ale po co tak mieszacie :biggrin: chłopak zadał proste pytanie jak zrobić ..a nie co się stanie później

Generalnie biorąc wasze rozumowanie ..to nie powinno się w motorze nawt śrubki wykręcić albo zmienić bo powiecie że się napewno zmieni środek ciężkości i takie tam blebleble

Ja zmieniłem w husce 500 wydech na przelot sebringa bez sprawdzania czy jest dedykowany czy nie,dostrajania i innych pierdół ...i jakoś mi się moto nierozpadło i ma się całkiem dobrze...wiem powiecie że poprostu trafiłem dobrze dopasowany..a guzik prawda .....wcześniej chodził przez kilka lat na pustym tłumiku i żyje do dziś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...