Skocz do zawartości

CHWALE SIE MOJIM SPRZETEM:D:D:D XJ 600 DIVERSION


Rekomendowane odpowiedzi

a oto i ONA:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5ca2d66020210869.html

 

zakochałem sie w niej od pierwszej fotki na której ja zobaczyłem na allegro, przy ogledzinach kiedy zobaczyłem ja poraz pierwszy zrozumiałem jak obiektyw aparatu zmienia rzeczywistosc;) Na zywo moto prezentowało sie DUUUZO LEPIEJ, lakier, chrom na wydechach... poprostu ideał:biggrin: Zimna po całej nocy odpaliła bez najmniejszego problemu, nagrzała sie, po czym całkeim ładnie wkrecała sie na obroty;) mała jazda próbna... i mogłem powiedziec moja decyzje na głos :] Stan licznika pokazuje 23kkm, oczywscie w to nie uwierzyłem, podczas rozmowy telefonicznej, ale sprzedajacy zapewniał mnie ze ma przebieg udokumentowany w ksiazce serwisowej, no wsómie tak tez było, ale jedno co mi sie w oczy rzuciło to ze wszsytkie wpisy (pierwszy, po 1000km, po 6000km i po 1200km... - po 18 juz nie ma:P ) były podpoite ta sama pieczatka, i podpisane przez ta sama osobe, mało tego tym samym długopisem:P takze tym sie juz do konca nie sugerowałem. Ciekawe jest to ze ani przednia ani tylnai tarcza nie maja rantu, nie sa fabrycznie nowe, ale nie maja progu, co by mogło potwierdzic ten przebieg, nastepna rzecza sa kolanka wydechowe, które sa złote a nie pokryte rdza, nie powypalane, tak jak to jest widoczne w innych egzemplarzach tych modeli.

 

Jedyne wady to ubite tak jakby dwa zeberka z jednej strony na cylindrze, ale nei rzuca sie to jakos w oczy, i z drugiej strony obdarty róg owiewki od jakies sciany, na pewno nie po szlifie bo nie ma zadnych innych sladów, takze moto poprostu sie felernie na cos przewróciło.

 

W jednym z dokumentów gdzie wypisani sa poprzedni własciciele, to sami starsi Panowie;) choc to tez znaczy tyle co nic...

 

 

A oto moje pytania:

 

 

-podczas jazdy na trasie zauwazyłem ze moto wpada w drgania przy 4tys/obr, przy 4,5 drzy konkretnie, a równo przy 5 wszystko cichnie i moto zaczyna dostawac konkretnego buta;) czym to moze byc spowodowane? w silniku gdzies na dole w okolicy sprzegła tez cos słychac, pierwsze myslałem ze to moze to sprzegło na które wszyscy nazekaja, ale dzwiek jest dziwny, po dodaniu gazu znika, ale po wcisniescu sprzegła nie ucicha moze czasem sie zmienia, ale nie ucicha. Moze to łozysko wałka sprzegła?

 

-jak wymienic zarówke swiatła postojowego?, mósze zdejmowac cała owiewke? jak sie tam dostac?

 

-ile obrotów moge trzymac przy ciagłej predksoci? i ile np obrotow na ostatnim biegu powininem miec przy powiedzmy 120km/h?

 

-ostanie to to ze jak moto postało na dworze, potem je zagrzałem, zajechałem do kumpla, po 30min odpaliłem jeszcze na ssaniu i zostawiłęm zeby sobei pochodziło, to zaczeły z wydechów isc baiłę opary tak jakby para wodna, kumpel mówi ze sie nagrzewa i cała wilgosc z układu wydechowego odparowuje, na tyle na ile mogłem to sprawdzic to nie były to opary spowodowane braniem oleju;) po chwili opary sie zwiekszyły, patrze na jedno kolanko i ono zaczyna powoli swiecic na czerwono, z tej storny z której słychac zawory, co to moze byc? i jak bardzo to jest szkodliwe? miałem wczesniej taka sytuacje w Virago od znajomego która odpalalismy po zimie, tez zaczeła białym dymen walic a potem sie kolanko z przodu zaczeło swiecic.

 

 

Z góry dzieki i POZDRAWIAM!!! I DO ZOBACZENIA W RYBNIKU!!! ]:->

 

aaaa i jeszcze jedno co mnie zaniepokojiło mianowice to ze przy 160km/h przód motocykla zaczoł mi latac, nie tryzmałem tej predkosci długo takze wiele wiecej nie powiem, jaka kolwiek przywizna koła chyba wykluczona bo przy 140 i nizszych predkocach nic nie jest odczuwalne, moze to poprostu była jakas nierównosc na drodze sam nie wiem... a moze ped powietrza zaczoł potrzasac czasza owiewki :lalag: :D :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. drgania: xj-ta tak ma... te kilkaset obrotów po prostu trzeba przelatywać i już; znaczy trzymać obroty powyżej albo poniżej. sam się tym martwiłem, ale to już kwestia tego modelu

ad. "latania" przodu: weź pod uwagę, że 170kmh to maksymalna prędkość dla tego motocykla. innymi słowy nie ma w tym nic nadzwyczajnego, że zbliżając się do swojej prędkości maksymalnej motocykl zaczyna wykazywać pewną niestabilność w czasie jazdy

jsz

 

ps. życzę udanej eksploatacji :banghead:

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi drganiami to mnie troche uspokojiłes ale sprawdze to jeszcze na innym egzemplarzu, co do tych 170km/h to sie nie zgodze ze to jest maxymalna predkosc, tak jest chyba przy jednej z wersji blokowanych, ale ja mam otwarta 45kW = 60KM. POZDRAWIAM

 

ROcznik 92 choc nigdzie tego nie widac;) a cena to 5tys zł:smile: sprzedajacy nic na nim nei zarobił, zapłacił za neigo 1350e i miał na to rachunek, bo sciagał go dla znajomego który sie naszczescie rozmyslił:| i chciał sprzedac po kosztach, był z fajnymi kuframi ale juz mi kaski nei wystarczyło. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witka :evil:

Przede wszystkim gratki zakupu nowego moto :wink: To świetna maszynka (sam od takiej zaczynałem).

Co do drgań: jak już kolega wcześniej wspomniał: ten typ tak ma (zresztą większość "rzędówek" ma pewien zakres obrotów, których raczej "nie lubi". W xj jest to rzeczywiście około 4,5 - 5 tyś rpm. Przy 120 km/h powinieneś mieć z tego co pamiętam około 6 tyś rpm (ale nie dam się za to pociąć) :smile: .

Zdarza się również, że w używkach daje o sobie znać kosz sprzęgła...cóż, wszak nie jest to maszyna nowa.

Zalewaj maszynkę dobrym olejem i trochę o nią dbaj a będzie jeździła, aż się patrzy.

Pozdro

A! I pamiętaj o regulacjach co mniej więcej 5-6 tysiaczków...potrafi się troszkę rozregulować, zwłaszcza jak pogonisz ją trochę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na ramie nie powinien byc taki sam lakier jak na innych elementach motocykla?

Zdaje mi się ,że tak.

Lag też raczej nie malowanli na czarno.

Pierwszy raz widze taki kolor XJ.

 

Poza tym bardzo łądny motocykl.

Edytowane przez Lolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje wyglada ladnie.

Troche mi daja do myslenia te wybite zeberka na glowicy?

No i XJ rame ma malowana w kolor?

Bialy dymek na zimnym silniku to nic niepokojacego, szczegolnie jesli masz zimny garaz, poprostu wilgoc z ukladu wydechowego odparowuje.

W XJ chalasuje kosz sprzeglowy, nic nie zrobisz poprostu tak ma, ale piszesz jak wnioskuje z opisu o takim metalicznym chrobocie? Moze to byc lancuch rozrzadu lub przeniesienia napedu(jest pod koszem). Tylko ze rozrzad w XJ powinien wytrzymac min 40tys przeniesienia jeszcze wiecej? Wiec sam sobie odpowiedz na pytanie o przebieg. Zreszta policz 23tys przez 15 lat daje 1300 km rocznie. :smile:

Wozenie przy 160km moze opony moze lozysko glowki, generalnie troche ma prawo w koncu to nie torowy sport ale sport-turystyk z sprzed 20 lat, i rama przy wiekszych predkosciach juz nie daje rady. Ale generalnie jesli troche o niego zadbasz poregulujesz co trzeba napewno bedziesz cieszyc sie bezawaryjna jazda. W koncu XJ to chyba najmniej awaryjna i najbardziej oszczedna 600.Pzdr

 

Ha Lolo z kolorem ramy juz mnie uprzedzil, z niemiec czy z kad moto?

Edytowane przez Zbig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja Cie troszke zmartwie.

 

Szkoda ze nie dales linka jak sie pytales o te moto ( a przynajmniej ja nie widzialem)

 

Teraz uwazam ze moto na99,999% bylo bite i to ostro , albo ktos nie mial co robic.

 

Zaden model z 92 nie mial takiego malowania ( taki kolor owiewiek)

zaden model nie jest w polowie carny w pozlowie rozowy/czerwony ?

owiewka posiada boczne "wloty" czego nie bylo w modelach z 92`

tu masz linka do mojej bylem , zerknij na owiewke :

http://www.bikepics.com/pictures/313225/

 

tylko nie sugeruj sie napisami bo mi sie okleily orgynalane i dalem "zrob to sam"

 

dodatkowo - lagi nie byly nigdy fabrycznie malowane ...

i uwalone zeberka daja do myslenia co nie ...

 

sprawdzales jak wygladaja miejsca spawow i glowka ramy ?

Podaj nr ramy i silnika (w 92 owinny byc takie same) moze byc a PW to Ci powiem jai kolor oryginalnie mial ten motocykl.

 

Wszystko jest za swierze jak na 92r ... musiala by byc wazelina chyba kryta aby stan byl taki piekany.

 

Piszesz ze kolanko nagrzewa sie do czerwonosci na wolnych obrotach.

Zobacz jeszcze raz w ciemny wieczor czy zeczywiscie swieci , bo jak tak to cos jest nie tegos .... ( moze zawor - mozna to ew powiazac z tym "dziwnym" klepaniem.

 

oczywiscie oslony plastikowe na rurach teleskopow tez sa dodane akcesoryjnie a seryjnie byly chyba od 96-lub 97 .

Naprawde moto musial dostac w dupe i to ostro.

Wyglada jak oskladany z 2....

 

 

A teraz cos na uspokojenie , moze ktos zlbil rame a silnik okazal sie ok i poskladal to z glowa :) wiec moze byc ok.

 

Trzepotanie przy 170 pisali koledzy - normaka.

 

Ja ta obladowana koza wracalem z wroclawia do gliwic autobana non stop 160-170. Baska dawala rade - jedyny raz se tak pozwolilem :D

Normalne predkosci to byly do 120-130 i wszystko bylo super.

 

Jak wcisniesz klamke to walenie z kosza powinno zniknac, ucichnac itp. ( nie zawsze musi zniknac) , oczywiscie moze siadac lancuch przeniesienia ( co by sie zgadzalo ze silnik zjest z 92 a reszta gratis :P )

 

Jak to lancuch to koszta beda niemale :notworthy:

 

No i na koniec super ze masz boczne stelaze :P ja swoje musialem sam robic :) a bylo co na nie pakowac.

 

Zadbaj o mala a bedziesz bardzo bardzo zadowlony.

Daj znac co z tymi nr ramy.

 

Pozdro

Bronx.

 

 

p.s

po jezdzie w deszczu nie martw sie jak rano bedzie zle odpalac , mi sie jakos woda czsami dostawala do gaznikow..

Wypalilem skubane i bylo super ( ale to podczas mocnych deszczy :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech Ci nowy nabytek jak najlepiej służy. Sam kiedyś poważnie myślałem o XJ-ocie 600 S, ale w końcu postawiłem na GSF-a, chociaż później dane mi było przejechać się XJ-otą i stwierdziłem, że z powodzeniem mógłbym tym motocyklem jeździć na co dzień, mimo że ma paręnaście kucyków mechanicznych mniej od Bandita (do mojej iście "emeryckiej" :icon_biggrin: jazdy w zupełności wystarczy, jedynie na autostradzie z prawdziwego zdarzenia mógłbym odczuwać deficyt mocy).

Stan licznika pokazuje 23kkm, oczywscie w to nie uwierzyłem

Też bym nie uwierzył. :)

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaden model z 92 nie mial takiego malowania ( taki kolor owiewiek)

zaden model nie jest w polowie carny w pozlowie rozowy/czerwony ?

owiewka posiada boczne "wloty" czego nie bylo w modelach z 92`

Dokladnie tak jak Bronx pisze. Szkoda ze nie wrzuciles zdjecia wczesniej. To widac na pierwszy rzut oka. No i 5 tysi to wcale nie tak malo za 92 rocznik. Zobacz tutaj

http://cgi.ebay.de/Yamaha-XJ-600-Division_...1QQcmdZViewItem

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

nie przejmuj się specjalnie tym co piszą koledzy. Jeżeli moto jeździ powyżej 140km/h prosto i główka nie była spawana to nie masz co się martwic o życie.:icon_razz:.

pozdrawiam

i do zobaczenia na trasie. czekać tylko na lepszą pogodę. coraz więcej jest motocyklistów z Tychów, można by pomyśleć nad jakimś naszym miejskim otwarciem sezonu :) :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wydaje mi się, że była cała składana.

Kto maluje lagi? - musiały byc porysowane.

Rama tez ma jakis dziwny odcień czarnego.

Lakier nie jest na 100% oryginalny.

I świeci się cała jak by była z 2003 r.

No i te ubite radiatory.

 

Najprawdopodobniej była po wypadku.

Ktoś ją ładnie zrobił.

Proponowałbym Ci udać sie z motocyklem do dobrego serwisu w którym mogą Ci powiedzieć cos na temat ramy.

 

 

No chyba , że komuś się bardzo nudziło i pomalował wszystko od nowa.

Edytowane przez Lolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze Davgor gada :icon_mrgreen: Sorki ,ale ja mam nie bitą CeBule ,a też kolor juz nie oryginalny.Jak kupiłem miała porysowany lekko zbiornik ,a że jestem pedancik to postanowiłem od razu zmienić kolor na ładniejszy.I tak została wiśniowa perła.Teraz każdy bedzie mówił ,ze "po szlifie",bo boczki malowane w kolor :)

 

Jaki gratuluje fajnej maszyny,olej to ,ze żeberka połamane ,trudno miała szlifa ,ale ważne ,że jeździ prosto i hamuje prosto :icon_razz:

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podaj wkocnu ten nr ramy i silnika a zobaczymy czy jest para albo bracmi tylko ze napewi nie syjamskimi:)

 

Jak pisalem nie zalamuj sie na zapas , mze ktos to zorbil bardzo dobrz , obadaj rame i glowke.

 

A co do ceny no mowie sie trudno czasami :icon_mrgreen:.

Edytowane przez bronx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...