granat Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 Naczytałem sie starych postów i wszystkie koncza sie dosc dawno i opinie były podzielone, wiec pytanie czy od tamtego czasu cos sie zmieniło? znaczy jest ktos kto bez oskarzen o fuche robi reggeneracje wałów do np. rusków z wyważaniem? Tak ze wszyscy sa zadowoleni? w gre wchodza tez finanse:-) znaczy dobrze i tanio! Choc niektórzy mówia ze to nie idzie w parze:-) zuccie jakies hasła, porównamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietroni Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 300 zl to normalna cena są dwa warsztaty wg. mojej wiedzy co to dobrze robią Poznań i Łomianki (Wa-wa) który Ci psuje to podam namiary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 ) znaczy dobrze i tanio! Choc niektórzy mówia ze to nie idzie w parze:-) zuccie jakies hasła, porównamyJesli chcesz dobrze to oddaj wal do regeneracji do Poznania, jesli tanio to kup na MotoBazarze wal od handlarzy ze wschodu.Ja regenerowalem wal w Poznaniu i jestem zadowolony. Zreszta poslalismy kilka walow do regeneracji i jeszcze nikt zlego slowa nie powiedzial a waly sa w ciglym uzytkowaniu we wszystkich naszych silnikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 12 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Słyszałem duzo dobrego o Łomiankach, pytanie czy tam tez wyważają? Bo to dla mnie jest ważne. Mozesz podac namiary na oba bedzie dla innych w razie niemca:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Słyszałem duzo dobrego o Łomiankach, pytanie czy tam tez wyważają? Bo to dla mnie jest ważne. Mozesz podac namiary na oba bedzie dla innych w razie niemca:-)Na ile procent chcesz wyważyć? Od jakiego silnika to wał?Jezeli zakładasz normalny tłok, oryginalny, lub nawet dorabiany lecz o tej samej wadze, to nie ma potrzeby zmiany wyważenia układu. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietroni Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Łomianki Dąbrowa ul. Kwiatowa 3/5 022 751-37-39 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Tomek Kulik dobrze mówi . Nikt tego nie robi bo nie wiadomo jak się do tego zabrać a pozostałym się nie chce. Wpadało by nieco rozwinąć tamat . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Chyba, że kolega się przejęzyczył i chciał zapytać o wycentrowanie. W Łomiankach doskonale centrują wały. Zawsze oddawałem robotę do nich, na Kwiatową, pięć km ode mnie ze wsi. Bez zastrzeżeń ;) Polecam :icon_razz: Powtórzę tel. do warsztatu: 22 751 37 39. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Granat, zaklady naprawiajace waly nie robia wywazania, tylko jak Tomek napisal centruja waly. Nie wiem czy ktokolwiek w Polsce ( oprocz wydzialow roznych uczelni technicznych zajmujacych sie ta tematyka ) ma sprzet do statycznego i dynamicznego wywazania walow, a jezeli ma to napewno nie do wywazania walow motocyklowych :crossy: Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 12 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 No wiec robiłem to kiedys w poznaniu z wałem do UAZa, wyważenie wału odwazyłem korbowody i wszystko co sie dało-efekt- po odpaleniu silnika na deklu mozna było postawic ołówek na sztorc, i to samo chciałem osiagnąć w guralu, a ze z tymi silnikami sie jeszcze nie zetknołem i nie bardzo mam o nich pojecie(tyle co rozbierałem) wiec pytam, bo lepiej 6 razy spytac niz raz spier...c:-) wiec mie oswieccie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 No to ustaliliśmy że wał trzeba wycentrować (no chyba że ktoś ma motur co tego nie potrzebuje i oleju nie bierze) . Dalej możemy wyważyć statycznie . A dynamicznie jeśli się da to się da. Kto zna temat na czym to polega? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 (edytowane) No to podobnie jak przy wywazaniu kol... Jezeli umocujemy wal np w klach na super lozyskach to jezeli przy kazdym ustaweniu wal sie nie obroci samoczynnie wtedy mamy wywazony statycznie.Z kolei dynamicznie to wprawiamy wal w ruch - najlepiej z obrotami maxymalnymi przy ktorych bedzie pracowal. Wyobrazmy sobie pret i na nim dwa jednakowe ciezarki rozlozone co 180 stopni na srednicy (wywazenie statyczne) , lecz nie symetrycznie na dlugosci preta . Niewywazenie tego rodzaju powoduje ze podczas obrotu powstaja dodatkowe reakcje w miejscu podpor (lozyska toczne, panewki). Jezeli kogos interesuje wzor to reakcja wynikajaca z niewywazenie dynamicznego Rd=m*r*w2 m- masa "ciezarka" powodujacego niewywazenie, r- promien na jakim dany "ciezarek" dziala (liczac od srodka obrotu), w - predkosc katowa walu. Widac z tego ze reakcja wynikajaca z niewywazenia dynamicznego rosnie do kwadratu w stosunku do predkosci katowej walu. Nastepnie w zaleznosci od tego w ktorym miejscu na wale znajduje sie to niewywaznienie, rozdziela "swoj udzial" na poszczegolne podpory. Wywazenie dynamiczne mniej wiecej polega na tym iz rozkreca sie walek i na podporach odczytujemy sily (reakcje). Nastepnie regulujac masa (np poprzez ubytek - nawiercenie) dazymy do uzyskania jak najmniejszych reakcji w miejscach podparcia. Tak jak juz wspomnialem podobnie wywaza sie wszystko co sie szybko kreci - kola, wirniki silnikow elektrycznych itp. Edytowane 12 Lutego 2007 przez ural_zgora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1wolly Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 Znam bardzo dobrego fachowca "od wałów" motocyklowych w m-ci Grabownica---ale to jest trochę daleko- woj.podkarpackie. Robił mi silniki we wszystkich moich motocyklach i jestem bardzo zadowolony. Obecnie czekam na wolny termin, bo zawożę do niego jeszcze jeden silnik. W razie czego podam kontakt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 hmmm... moja Mz drga tak ze reki na silniku nie moge utrzymac ale to dlatego ze troszeczke (dosyc znacznie) zmieniłem mase tłoka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.