Skocz do zawartości

REGENERACJA WAŁÓW URAL I NIETYLKO


granat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Naczytałem sie starych postów i wszystkie koncza sie dosc dawno i opinie były podzielone, wiec pytanie czy od tamtego czasu cos sie zmieniło? znaczy jest ktos kto bez oskarzen o fuche robi reggeneracje wałów do np. rusków z wyważaniem? Tak ze wszyscy sa zadowoleni? w gre wchodza tez finanse:-) znaczy dobrze i tanio! Choc niektórzy mówia ze to nie idzie w parze:-) zuccie jakies hasła, porównamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

) znaczy dobrze i tanio! Choc niektórzy mówia ze to nie idzie w parze:-) zuccie jakies hasła, porównamy

Jesli chcesz dobrze to oddaj wal do regeneracji do Poznania, jesli tanio to kup na MotoBazarze wal od handlarzy ze wschodu.

Ja regenerowalem wal w Poznaniu i jestem zadowolony. Zreszta poslalismy kilka walow do regeneracji i jeszcze nikt zlego slowa nie powiedzial a waly sa w ciglym uzytkowaniu we wszystkich naszych silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem duzo dobrego o Łomiankach, pytanie czy tam tez wyważają? Bo to dla mnie jest ważne. Mozesz podac namiary na oba bedzie dla innych w razie niemca:-)

Na ile procent chcesz wyważyć? Od jakiego silnika to wał?

Jezeli zakładasz normalny tłok, oryginalny, lub nawet dorabiany lecz o tej samej wadze, to nie ma potrzeby zmiany wyważenia układu.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba, że kolega się przejęzyczył i chciał zapytać o wycentrowanie.

 

W Łomiankach doskonale centrują wały. Zawsze oddawałem robotę do nich, na Kwiatową, pięć km ode mnie ze wsi.

Bez zastrzeżeń ;) Polecam :icon_razz:

Powtórzę tel. do warsztatu: 22 751 37 39.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Granat, zaklady naprawiajace waly nie robia wywazania, tylko jak Tomek napisal centruja waly. Nie wiem czy ktokolwiek w Polsce ( oprocz wydzialow roznych uczelni technicznych zajmujacych sie ta tematyka ) ma sprzet do statycznego i dynamicznego wywazania walow, a jezeli ma to napewno nie do wywazania walow motocyklowych :crossy:

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec robiłem to kiedys w poznaniu z wałem do UAZa, wyważenie wału odwazyłem korbowody i wszystko co sie dało-efekt- po odpaleniu silnika na deklu mozna było postawic ołówek na sztorc, i to samo chciałem osiagnąć w guralu, a ze z tymi silnikami sie jeszcze nie zetknołem i nie bardzo mam o nich pojecie(tyle co rozbierałem) wiec pytam, bo lepiej 6 razy spytac niz raz spier...c:-) wiec mie oswieccie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to podobnie jak przy wywazaniu kol...

 

Jezeli umocujemy wal np w klach na super lozyskach to jezeli przy kazdym ustaweniu wal sie nie obroci samoczynnie wtedy mamy wywazony statycznie.

Z kolei dynamicznie to wprawiamy wal w ruch - najlepiej z obrotami maxymalnymi przy ktorych bedzie pracowal.

Wyobrazmy sobie pret i na nim dwa jednakowe ciezarki rozlozone co 180 stopni na srednicy (wywazenie statyczne) , lecz nie symetrycznie na dlugosci preta . Niewywazenie tego rodzaju powoduje ze podczas obrotu powstaja dodatkowe reakcje w miejscu podpor (lozyska toczne, panewki).

 

Jezeli kogos interesuje wzor to reakcja wynikajaca z niewywazenie dynamicznego Rd=m*r*w2

 

m- masa "ciezarka" powodujacego niewywazenie, r- promien na jakim dany "ciezarek" dziala (liczac od srodka obrotu), w - predkosc katowa walu.

Widac z tego ze reakcja wynikajaca z niewywazenia dynamicznego rosnie do kwadratu w stosunku do predkosci katowej walu.

Nastepnie w zaleznosci od tego w ktorym miejscu na wale znajduje sie to niewywaznienie, rozdziela "swoj udzial" na poszczegolne podpory.

 

Wywazenie dynamiczne mniej wiecej polega na tym iz rozkreca sie walek i na podporach odczytujemy sily (reakcje). Nastepnie regulujac masa (np poprzez ubytek - nawiercenie) dazymy do uzyskania jak najmniejszych reakcji w miejscach podparcia.

 

Tak jak juz wspomnialem podobnie wywaza sie wszystko co sie szybko kreci - kola, wirniki silnikow elektrycznych itp.

Edytowane przez ural_zgora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Znam bardzo dobrego fachowca "od wałów" motocyklowych w m-ci Grabownica---ale to jest trochę daleko- woj.podkarpackie. Robił mi silniki we wszystkich moich motocyklach i jestem bardzo zadowolony. Obecnie czekam na wolny termin, bo zawożę do niego jeszcze jeden silnik. W razie czego podam kontakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...