Skocz do zawartości

Japońskie klasyki


smichas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Często prezentuję jak powinna pracować skrzynia biegów w mojej CB250G po uruchomieniu i bezgłośnym zapięciu pierwszego biegu a potem aż do szóstki ( tylko po jaką cholerę w tym silniku aż 6 biegów?) a potem odpowiadam na pytania forumowiczów dlaczego w nowym CBR1000RR zapięcie jedynki jest porównywane do strzału z dubeltówki.

Szczerze mówiąc robiliśmy podobne porównania :bigrazz:

Stawiałem CBX-a obok rocznego Horneta i CBR 600. W porównaniu z tymi motocyklami silnik w RC13 chodzi bezszelestnie, a jego konstrukcja sprawia, że sprzęt jest prawie bezobsługowy (nawet po 23 latach :banghead: );

Co najlepsze..........kosztował mnie niewiele - i poza zmianą oleju, akumulatora (tarcz sprzęgła, gdyż były nadpalone), nie wymaga żadnych napraw, a na szosie spisuje się bardzo fajnie :crossy:

Nosiłem się z zamiarem zamiany na coś starszego, ale.............................za kazdym razem kiedy wejdę do garażu, zdejmę z niej pokrowiec, i przekręcę kluczyk...............odechciewa mi się "rozwodu z nią" :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obywatelu Dudek, widze ze masz cb 250, mam cb 360, to sa jak widziałem podobne silniki, jak z czesciami do tego, uszczelki, tłoki pierscienie, jakies orginałki sa czy trzeba wszystko dorabiac? mam namiar na fajny sklepik z dobrymi czesciami w fascynujacej cenie, ale z buta za daleko, koło Picadyli cyrkus:-)Podpowiesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obywatelu Dudek, widze ze masz cb 250, mam cb 360, to sa jak widziałem podobne silniki, jak z czesciami do tego, uszczelki, tłoki pierscienie, jakies orginałki sa czy trzeba wszystko dorabiac? mam namiar na fajny sklepik z dobrymi czesciami w fascynujacej cenie, ale z buta za daleko, koło Picadyli cyrkus:-)Podpowiesz?

To są bliźniacze motocykle a jedyna różnica zestaw tłoków i uszczelka pod głowicę do 360cc bo jeden silnik miałem 250cc na uszczelce 360cc i toto pracowało.

Dostęp do części jest raczej nie wymagany bo silniki tego typu są niezniszczalne pod warunkiem częstych wymian oleju i częstego czyszczenia odśrodkowego filtra.

Co jakiś czas wymagana wymiana przerywaczy zapłonu ale można je jeszcze kupić w sklepach aftermarkt.

W zimie będę szukał tłoków nad wymiarowych ale już widziałem je na angolskim ebay czyli też nie powinno być problemu. Jest na wyspach firma zajmująca się sprzedażą oryginalnych części do tych motocykli ale jeszcze nic tam nie nabywałem.

Od ponad roku szukam przednich teleskopów do CB250K/1970 ale nie trafiłem na żadną ofertę.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tu dostałem od kogos taki namiar patrz, moze znasz moze nie:

http://www.cmsnl.com/partslist.php?model_id=1007

oraz: http://www.carlsalter.com/.manualz/Honda_C...360.CL360.CJ250

u mnie jest problem tego rodzaju ze kiepsko pali, słabe cisnienie na garach a na jednym to juz jakas masakra, czeka mnie rozbiórka i remont głowicy, gwintu pod swiece, zaworów, i pewnie nowe pierscienie i to podejrzewam bedzie koniec, oprócz malowania:-)

 

A w ogóle to ja sobie czasem jezdze przez sosnowiec to moze i ja bym do ciebie wpadł pogapic sie na klasyki?:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie to powtórz linka, pamietam ze była taka sprawa ale gdzie i co? to za chinskiego boga, a przyn okazji starej japonii widziałem na foto taka maszyne http://www.biker.net/triple/triple.html testował ktos to ustrojstwo?taki silnik jak w Tico:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam dokladnie tego modelu, ale nie sprzedawal sie specjalnie.

Mimo teoretycznie dobrego zrownowazenia silnika nie jezdzil za dobrze - 850 bylo lepsze ale sadze ze z jakiegos powodu nie trafilo w zapotrzebowanie rynku i umarlo smiercia naturalna jak kilka innych pomyslow Yamahy ( GTS ).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o Hondzie XBR 500?

Bardzo mi się podoba jej wygląd i ładnie by ją szło przerobić, ale chciał bym się dowiedzieć jak trwałe są jeszcze roczniki poniżej '90 ?

Wiem, że wszystko zależy od tego jak się z nią obchodzono, ale czy ten model miał jakieś konkretne słabości? Ponoć to dosyć dobra i niezawodna konstrukcja stosowana po dziś dzień z małymi modyfikacjami w niektórych singlach :icon_mrgreen: Jak z ewentualną dostępnością części?

Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynym czułym punktem silnika XBR500 jest głowica wymagająca dokładnej regulacji zaworów.

Po dużym przebiegu pierwszym głośnym elementem jest mechanizm dekompresatora.

Motocykl już samym wyglądem opuszczając fabrykę przypominał klasyka.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie została XBR kiedyś "przerobiona" przez samą Hondę i nadano jej wówczas wyspiarski cafe styl.... zmieniając nazwę na GB 500 Bodajże :icon_mrgreen: Milusi motórek

 

GB 500 Clubman. http://www.casano.com/dudley/gb500.right-w.jpg

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...